Prokrastinacija – odgađanje obaveza

Znanost iza prokrastinacije

Prokrastination

Bez brige; prokrastinacija ili odgađanje obaveza i odluka normalna je i univerzalna pojava, dokazali su psiholozi.

Koliko puta ste sami sebi rekli da sve što možete danas – možete i sutra? Ovaj oblik ponašanja poznat je kao prokrastinacija, a odnosi se na odlaganje obaveza i zadataka za kasnije.

Psiholozi prokrastinaciju vide kao mehanizam pomoću kojeg se ljudi nose sa stresom vezanim za početak obavljanja dnevnih obaveza.

Znanstveno objašnjenje glasi otprilike ovako: limbički sustav (dio mozga koji je zadužen za zadovoljstvo) je evolucijski stariji dio mozga od slabijeg prefrontalnog korteksa koji se nalazi odmah iza čela, a zadužen je za rješavanje problema. I dok se prefrontalni kortekst trudi obraditi što više informacija i natjerati nas na izvršavanje zadataka, dovoljan je samo jedan mali trenutak nepažnje da stariji i dominantniji limbički sustav preuzme kontrolu i ponudi nam osjećaj ugode.

Sad možete prestati kriviti sami sebe (ili roditelje, loše vremenske prilike i horoskopski znak) i krivca pronaći u biologiji.

A kako biste se što uspješnije riješili ružne navike odlaganja obaveza , slijedite ovih pet savjeta:

1) Započnite s najtežim zadacima. Na početku imate više energije i volje, pa ćete teže zadatke uspješnije savladati.

2) Podijelite zadatke na manje cjeline. Napravite popis zadataka i križajte one koje ste napravili.

3) Počnite odmah. Nemojte čekati idealno vrijeme jer ono ne postoji.

4) Maknite sve stvari koje vam odvlače pažnju. Ugasite mobitel i laptop i usredotočite se na svoje prioritete.

5) Donosite odluke. Previše premišljanja i vaganja samo vas usporava. Ako i pogriješite, uvijek se možete ispraviti.

Komentari na članak

Vezani članci

Stres; izvor: Pixabay

Savjeti uoči ispitnih rokova

Male stvari koje smanjuju ispitni stres

Tijekom ispitnih rokova dani uglavnom počinju i završavaju poznatim grčem u želucu. Bez obzira koliko se studenti svakodnevno šale na vlastiti račun, poznato je o kakvoj se zapravo količini stresa radi. Za početak poradite na smanjenju stresa, a onda će se i indeks popuniti.

Posao

Fizičko zdravlje

Saznajte kako izbjeći mnoge posljedice dugoročnog sjedenja

Sjedenje je postalo ogroman zdravstveni problem jer zbog modernoga načina života narušava naše zdravlje.

Bobičasto voće

Noćne krize

5 zdravih i ukusnih grickalica idealnih za noćne sate

Bez grižnje savjesti umirite svoj želudac i spokojno utonite u san nakon napornoga dana.

Hrana i učenje

Zdrave prehrambene navike

Jednostavni savjeti za zdravu prehranu

Nije se lako zdravo i pravilno hraniti kada imamo puno obaveza, ali nije ni nemoguće. Zato usvojite navike koje će vam pomoći da to ostvarite.

Pržena hrana

Apel probave

Odbacite svakodnevne štetne navike poslije jela

Saznajte koje su naše svakodnevne navike poslije jela štetne za organizam, posebice probavu.