Prokrastinacija – odgađanje obaveza

Znanost iza prokrastinacije

Prokrastination

Bez brige; prokrastinacija ili odgađanje obaveza i odluka normalna je i univerzalna pojava, dokazali su psiholozi.

Koliko puta ste sami sebi rekli da sve što možete danas – možete i sutra? Ovaj oblik ponašanja poznat je kao prokrastinacija, a odnosi se na odlaganje obaveza i zadataka za kasnije.

Psiholozi prokrastinaciju vide kao mehanizam pomoću kojeg se ljudi nose sa stresom vezanim za početak obavljanja dnevnih obaveza.

Znanstveno objašnjenje glasi otprilike ovako: limbički sustav (dio mozga koji je zadužen za zadovoljstvo) je evolucijski stariji dio mozga od slabijeg prefrontalnog korteksa koji se nalazi odmah iza čela, a zadužen je za rješavanje problema. I dok se prefrontalni kortekst trudi obraditi što više informacija i natjerati nas na izvršavanje zadataka, dovoljan je samo jedan mali trenutak nepažnje da stariji i dominantniji limbički sustav preuzme kontrolu i ponudi nam osjećaj ugode.

Sad možete prestati kriviti sami sebe (ili roditelje, loše vremenske prilike i horoskopski znak) i krivca pronaći u biologiji.

A kako biste se što uspješnije riješili ružne navike odlaganja obaveza , slijedite ovih pet savjeta:

1) Započnite s najtežim zadacima. Na početku imate više energije i volje, pa ćete teže zadatke uspješnije savladati.

2) Podijelite zadatke na manje cjeline. Napravite popis zadataka i križajte one koje ste napravili.

3) Počnite odmah. Nemojte čekati idealno vrijeme jer ono ne postoji.

4) Maknite sve stvari koje vam odvlače pažnju. Ugasite mobitel i laptop i usredotočite se na svoje prioritete.

5) Donosite odluke. Previše premišljanja i vaganja samo vas usporava. Ako i pogriješite, uvijek se možete ispraviti.

Komentari na članak

Vezani članci

LEAP summit-Ako radite ove četiri stvari, uspjeh vam je zagarantiran

LEAP Summit

Ako poslušate ova četiri savjeta, uspjeh vam je zagarantiran

Konferencija LEAP Summit održava se početkom svibnja u zagrebačkom Studentskom centru. Prijavite se i ubrzajte svoj put do uspjeha.

Filozofski fakultet

Sveučilište u Rijeci

Treći Riječki dani eksperimentalne psihologije krajem rujna

Sudjelujte na znanstvenom skupu 3. Riječki dani eksperimentalne psihologije koji će se održati na Filozofskom fakultetu u Rijeci od 25.-26. 09. 2014. u organizaciji Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci.

Pegla za kosu

Par trikova za drugačiji izgled

Peglom za kosu možete puno više od ravnanja kose

Iako je prvenstveno namijenjena za ravnanje, pegla za kosu može vam pomoći u stvaranju brojnih frizura i to u svega nekoliko minuta. Ako želite uvijati kosu ili joj dodati volumena, a posjedujete peglu za kosu, nema potrebe da ulažete još novca u ostale naprave namijenjene isključivo uvijanju kose.

Anoreksija

Psihičko zdravlje

Što učiniti kada posumnjate da vam prijateljica pati od poremećaja u prehrani

Kada primijetite da vam prijateljica drastično gubi na masi bez posebnog razloga ili ste ju uhvatili kako povraća nakon prejedanja, bilo bi dobro ozbiljno popričati s njom. Međutim, to nije nimalo lako. Ipak, trebate skupiti hrabrosti i obratiti joj se. Sve navedeno vrijedi i za mladiće, iako je kod njih učestalost pojave poremećaja u prehrani manja.

Studentska soba 2

Što spakirati, a što ne?

Neophodne stvari za život u studentskom domu

Kako se ne bi dogodilo da sa sobom ponesete hrpu predmeta koji vam neće trebati, a sve korisno zaboravite, odlučili smo brucoše uputiti, a starije studente podsjetiti na popis neophodnih stvari za život u studentskom domu.