Uvjeti korištenja

Stvari koje možda niste znali da ste ugovorili preko „Uvjeta korištenja”

Ikone aplikacija Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest

Tko uopće čita Uvjete korištenja? Jesmo li dovoljno svjesni na što pristajemo? Ako još uvijek ne znate što se sve nalazi u Uvjetima korištenja, pročitajte u članku.

Tko uopće čita Uvjete korištenja? Jesmo li dovoljno svjesni na što pristajemo? Ako još uvijek ne znate što se sve nalazi u Uvjetima korištenja, pročitajte u članku.

Uvjeti korištenja (Terms of Service) prilično je dugačak dokument o pravilima, smjernicama i dopuštenjima koje je potrebno pročitati prije nego što se korisnik prijavi na web ili društvenu mrežu i slično.

Mashable navodi Uvjete korištenja najvećih društvenih mreža; Facebooka, Twittera, Instagrama i LinkedIna.

Počet ćemo s Facebookom.

1. Facebook ima pravo koristiti vaše fotografije i video sadržaje kada god želi

Samom prijavom na Facebook, korisnici moraju biti svjesni činjenice da je njihov sadržaj postao javan. Facebook ima dozvolu za korištenje fotografija svojih korisnika, a isto tako i video sadržaja istih. Korisnike tako ne bi trebalo iznenaditi ako vide svoju fotografiju na nekom od Facebook oglasa jer su zapravo pristali na to. Ako korisnici ne žele da Facebook koristi njihove fotografije ili video sadržaje, mogu izbrisati određeni sadržaj. Takvu praksu koriste i druge društvene mreže, poput Twittera, Instagrama i Googlea. Čini se kako vrijedi nepisano pravilo, ako želiš da nešto ostane privatno, ne stavljaj na internet.

2. Facebook ne smiju koristiti osobe osuđene kao seksualni prijestupnik

Na Facebook se ne smiju registrirati osobe koju su osuđene za seksualni zločin.

3. Korisnici Facebooka dužni su stalno ažurirati svoje kontakte

Facebook od svojih korisnika zahtijeva ažuriranje profila i ostalih podataka; brojeve mobitela, e-mail adrese i druge, kako bi njihov račun bio siguran. Ono što je zanimljivo jest vremenski okvir za ažuriranje e-mail adrese i telefonskog broja. Prema uvjetima korištenja, broj telefona potrebno je ažurirati u roku od 48 sati od donošenja promjena.

Slična stvar je i s Twitterom.

4. Twitter zna kako ga korisnici pretražuju

Twitter u svojim pravilima privatnosti omogućuje tvrtkama praćenje korisnika na temelju IP adresa, potom omogućuje pregled operativnog sustava i samog preglednika korisnika. Osim toga, pruža uvid u web stranicu korisnika, a isto tako zna koje su stranice korisnici posjetili, odakle su im pristupili, s kojih uređaja, koje aplikacije koriste i drugo. Osim Twittera, ni Google nije ništa bolji. Naravno, Google također zna koje smo stranice posjetili, odakle im pristupamo, prikuplja informacije o kolačićima i drugo.

5. Na Twitteru nije dopušteno napraviti drugi račun

Prema uvjetima korištenja, na Twitteru nije dopušteno kreirati drugi račun, primjerice za dijete pa da ga ono koristi kada bude dovoljno staro. Naime, Twitter briše račune u roku od 6 do 9 mjeseci neaktivnosti.

Instagram

6. Na Instagramu nije dopušteno postavljanje sadržaja koji sugerira na seks

Dakle, nije dopušteno objavljivati golišave fotografije, međutim, ovo pravilo ima niži prag tolerancije nego slična pravila s Facebooka i Twittera.

7. Korisnici ne bi trebali slati svoje ideje Instagramu, ali ako im se svide – prihvatit će ih bez da išta plate

Politika tvrtke glasi: „Ne prihvatiti ili uzeti u obzir sadržaj, informacije, ideje ili sugestije drugih, osim za one koje smo posebno tražili.” Međutim, postoji upozorenje: „Ako iz nekog razloga, vaša briljantna ideja privuče pažnju višeg čovjeka Instagrama, Instagram je može koristiti, a da ništa ne plati za njih.”

LinkedIn

8. Korisnici LinkedIna ne mogu dodavati nekoga koga uopće ne poznaju

Ako koristite LinkedIn, vjerojatno znate da prije nego što se povežete s nekim morate upisati na koji način poznajete pojedinu osobu. Korisnici se povezuju na temelju neke zajedničke stvari, poput istog obrazovanja, radnog mjesta i slično. Ako ne postoji zajednička poveznica, LinkedIn neće omogućiti povezivanje osoba.

9. Na LinkedInu se ne smije promovirati prostitucija

Promoviranje prostitucije izričito je zabranjeno na LinkedInu, čak i ako korisnici dolaze iz zemlje u kojoj je prostitucija legalna.

10. Na LinkedInu se ne smije lagati

Politika LinkedIna je iskrenost, stoga je i od svojih korisnika zahtijevaju. Svako je neistinito postavljanje podataka korisnika zabranjeno, a poštenje je na prvom mjestu.

Komentari na članak

Vezani članci

Zadivljena cura gleda na komp, "blowing"

Pascalina

LinkedIn profili i ljubavno „stalkanje”

Iako se LinkedIn službeno koristi za jačanje postojećih veza u poslovnom svijetu, jednostavnu prezentaciju obrazovanja, iskustva i vještina te za lakše praćenje novosti iz krugova koji nas zanimaju, povremeno ga ipak koristimo i u druge svrhe.

Facebook logo

Istraživanje Pew Research Center-a

6 novih činjenica o Facebook-u

Najveća društvena mreža koju koristi više od 57% odraslih Amerikanaca te čak 73% onih u dobi od 12 do 17 godina, prije nekoliko dana proslavila je svoj deseti rođendan.

Silente

Naš adut u projektu Radio Battle

Hit grupe Silente na međunarodnom radijskom natjecanju

Pjesma dubrovačke grupe Silente dobila je najviše glasova slušatelja HR2. Na taj će način biti uvrštena na prezentacijsku listu pjesama za međunarodni radijski projekt zbog kojeg će se susresti s latvijskim timom 31. siječnja u 20 sati.

YouTube logo

Kontrola medija

Turska blokirala pristup YouTubeu

Uprava za telekomunikacije blokirala je pristup popularnoj platformi za dijeljenje videa par sati nakon što je procurila snimka u kojoj turski ministar vanjskih poslova raspravlja o zbivanjima u susjednoj, ratom razorenoj Siriji.

Slingshot

Slingshot

Facebook predstavio potencijalnog ''ubojicu'' Snapchata

Iz Facebooka dolazi Slingshot, aplikacija za munjevitu komunikaciju slikom i videom. Može li ugroziti Snapchat?