Korisni savjeti

Rizici korištenja Facebooka

Facebook logo

Svakodnevno dijelimo mnoštvo informacija, slika, video materijala. Dijelimo li ih samo s pravim prijateljima ili do njih može doći bilo tko?

Većina ljudi danas ima otvoren Facebook profil samo kako bi skupili što veći broj prijatelja, predstavili se u najboljem svjetlu i bili „in“. Nekad je vrijedilo drugo pravilo, ako događaj nije televizijski popraćen, kao da se nije ni dogodio. Danas izgleda vrijedi novo pravilo. Ako nešto nije na Facebooku, kao da se nije ni dogodilo. Prioritet postaje što prije objaviti fotografije s tuluma, označiti sve svoje prijatelje, dodati lokaciju i tako dalje. Međutim, velika je vjerojatnost kako nismo dovoljno svjesni moći koju ima Facebook. Naime, svaki dan se na ovoj društvenoj mreži objavi 200 milijardi novih postova, a u prosjeku svaki korisnik ima 245 prijatelja. Velika mana Facebooka je zaštita privatnosti korisnika i na nama ostaje na koji ćemo način koristiti tu društvenu mrežu. 

Istraživanje koje je provela tvrtka Consumer Reports pokazuje da su korisnici društvenih mreža naivni i nisu svjesni rizika koji im prijeti. Njih čak 40% stavilo je puni datum svog rođenja što automatski povećava rizik od krađe identiteta, dok je njih 26% stavilo slike svoje djece i njihova puna imena. Iako možda postajemo svjesni brojnih opasnosti društvenih mreža, važno je spomenuti nekoliko stvari koje ne bismo trebali raditi na Facebooku ili sličnim društvenim mrežama.

1. Osobni podaci
Važno je spomenuti da ne treba odavati osobne podatke kao što su datum rođenja, brojevi telefona i računa, OIB, adresu i informacije vezane za posao.

2. Poslovne informacije
Nikad ne objavljujte poslovne informacije, osobito ako radite u javnoj kompaniji. Poslovne informacije kao što su procjene ulaganja, vrijednost dionica, kretanje cijena, ali i informacije o kolegama i poslovnim partnerima treba uzeti s oprezom i provjeriti. Iako se neke mogu pokazati točnima i korisnima, to ne mora uvijek biti slučaj.

3. Informacije
Ne otkrivajte previše informacija. Ako ste zaposleni i vaša tvrtka radi na novom proizvodu za kojeg znate vi i vaš menadžer, a vi ste tu novost podijelili s prijateljima na Facebooku, zbog objavljivanja takvih informacija mogli biste ostati bez posla.

3. Lažni identitet
Osobe na društvenim mrežama mogu se lažno predstavljati. Jedan od vaših Facebook prijatelja možda nije vaš kolega već neka sasvim treća osoba koja želi doći do vaših privatnih informacija.

4. Zahtjevi za prijateljstvo
Ne prihvaćajte zahtjeve za prijateljstvo od nepoznatih ljudi, naročito ako imaju samo nekoliko prijatelja. Ako primijetite takvo što, znate što vam je činiti. Imate opcije „ignore“, „report“ ili „delete“.

5. Slike vaše djece
Ne objavljujte slike vaše djece. Zašto je to važno? Kad jednom objavite sliku djeteta ili puno ime i prezime djeteta, a osobito ako je maloljetno, sve informacije ostaju na Facebooku čak i ako ih kasnije pokušate izbrisati. Stoga pripazite da svoju djecu ne izlažete neželjenim posljedicama.

6. Lozinke
Izbjegavajte kratke i jednostavne lozinke. Važno je da se koristimo težim lozinkama s kombinacijom velikih i malih slova, brojeva i oznaka. Većina ljudi za Facebook odabere jednostavniju lozinku koja se lako može otkriti. Ili koriste istu lozinku za Facebook profil i e-mail. Također, lozinke ne treba spremati na računalo ili ih ostavljati zapisanima na vidljivom mjestu.

8. Broj prijatelja
Mnogi misle da je važno imati što veći broj prijatelja na Facebooku pa prihvaćaju i ljude koje osobno ne poznaju. Bolje je imati 50 prijatelja na Facebooku koje zaista poznajemo nego 300 nepoznatih.

9. Nemojte objaviti da odlazite na određeno vrijeme
Nikad ne objavljujte previše informacija o trenutnoj lokaciji jer na taj način drugima dajete do znanja da vam je kuća prazna.

Komentari na članak

Vezani članci

Zabranjene povijesne knjige

Banned Books Week

Zabranjene povijesne knjige koje možete besplatno skinuti

Od povijesnih djela do satire, fikcije i autobiografije, donosimo vam popis knjiga na engleskom jeziku koje su bile zabranjene zbog mnogo razloga. Klikni, skini i čitaj!

worried1

Pomoć pri donošenju važnih odluka

Kratki vodič za odabir zanimanja

Prije nego odabreš zanimanje, potrebno je učiniti nekoliko važnih koraka. Za početak, važno je definirati svoje interese i dobro se informirati.

Beba s roditeljima u autu

Kampanja promicanja sigurnosti u prometu

Hrvatski autoklub nagrađuje sigurnu vožnju s 2000 kuna

Kao dio kampanje promicanja sigurnosti u prometu HAK je organizirao nagradni natječaj na društvenim mrežama za sve sadašnje i buduće vozače. Foto ili video sadržajem kojim se potiče korištenje sjedalica za prijevoz djece u automobilima možete osvojiti do 2000 kuna.

Crowdfunding

Za poduzetnike, umjetnike, kreativce

Crowdfunding: prilika za ostvarenje projektne ideje

Imate dobru projektnu ideju, ali ne i dovoljno novca da je ostvarite? Rješenje Vašeg problema leži u Crowdfundingu.

Facebook testira novu značajku: kupi

Uskoro kupovina preko Facebooka?

Facebook testira novu značajku: "kupi"

Najveća društvena mreža testira novu značajku pomoću koje će korisnici izravno moći kliknuti na oglas i kupiti određeni proizvod.