Novi uspjeh na FESB-u

Novi trkaći bolid splitskih studenata!

Trkaći bolid

Jurilica dužine 2.50 metara, mase 335 kilograma te maksimalne brzine od 200 km/h ostvarila je odlično 34. mjesto na nedavno održanom natjecanju u Italiji u konkurenciji 54 bolida iz čitavog svijeta

Jučer je na splitskom Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogranje održana javna prezentacija trkaćeg bolida koji je izradila grupa studenta okupljena u Udruzi primijenjenog strojarstva (UPS). Jurilica dužine 2.50 metara, mase 335 kilograma te maksimalne brzine od 200 km/h ostvarila je odlično 34. mjesto na nedavno održanom natjecanju u Italiji u konkurenciji 54 bolida iz čitavog svijeta. O samoj ideji, realizaciji te daljnjim projektima razgovarali smo sa predsjednikom udruge Denijem Milišićem.

Za početak, od kada postoji UPS te čime se bavite?
Udruga postoji preko tri godine, no službeno osnivanje doživjela je 2011. godine Nekada je brojila četrdesetak članova, no zbog zahtjevnosti i težine konkretnog projekta izrade bolida, broj se srozao na sadašnjih 12 aktivnih članova. Naš interes je motosport te osim trkaćeg bolida kojim se bavimo od samih početaka, planiramo širenje i na projekt Motostudent – izradu trkaćeg motocikla za studente. Dakle, projekti koje pokrećemo su bazično tehničke prirode.

Odakle ideja za izradu trkaćeg bolida?
Izrada trkaćeg bolida pod nazivom Formula Student Project u inozemstvu je tradicija već četrdeset godina i pod okriljem je organizacije SAE. Najrazvikanija europska natjecanja su u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Austriji, Španjolskoj, a u zadnje vrijeme i u Finskoj i Češkoj, dok na globalnoj razini prednjače SAD, Australija, Japan i Brazil. Za samo natjecanje jasno su određena stroga pravila kojih se moramo pridržavati. Najveći poticaj za izradu našeg bolida bila je činjenica što se studenti strojarstva iz Rijeke i Zagreba već godinama natječu na tom polju te smo smatrali da i naša sredina ima što pokazati. Ovim putem zahvaljujemo dragim kolegama na velikoj pomoći i susretljivosti!

Kako ste sredili financiranje samog projekta?
Projekt se financira isključivo putem donacija, materijalnih i financijskih. U tome je iznimnu ulogu odigrao i naš matični fakultet koji nam je maksimalno izašao u susret s donacijama te ustupanjem laboratorija za testove, ponajviše zahvaljujući našem dekanu Srđanu Podrugu. Udruga je sponzore tražila posvuda te smo našli partnere i izvan naše županije, a također smo imali i sponzora iz Japana!

Kako je vaša ideja prihvaćena među kolegama?
Po običaju, svaka promjena u studentskoj svakodnevnici popraćena je određenom dozom skepticizma, što je bio slučaj i s našim projektom. Međutim, kako se sve počelo odvijati u maksimalno pozitivnom smjeru, tako je početna skepsa s vremenom nestajala te nailazimo na iznimnu podršku i ohrabrenja sa svih strana.

Kako usklađujete mukotrpan rad na bolidu sa fakultetskim obvezama?
Jako teško, nažalost, skoro pa nemoguće. U inozemstvu je situacija riješena tako da su studenti koji sudjeluju na projektu oslobođeni predavanja i vježbi na fakultetu, pa čak i nekih kolokvija u semestru izrade projekata, tako da bi se mogli potpuno posvetiti bolidu jer je posao jako naporan i opsežan. Naravno, zbog našeg sustava školovanja to jednostavno nije bilo izvedivo na FESB-u, no dekan i profesori su bili maksimalno tolerantni te smo na kraju ipak nekako uspjeli sve uskladiti.

Koji su daljnji planovi i ciljevi?
Naravno, u planu je naknadno poboljšanje trkaćeg bolida te pripreme za slijedeću kalendarsku godinu, u kojoj nas očekuju natjecanja u Velikoj Britaniji i Njemačkoj. Nakon toga ćemo se bazirati na novi dizajn karoserije i pogonski stroj bolida, koji planiramo za 2015. godinu te se planiramo aktivirati i u nekim drugim tehničkim studentskim projektima. Svi zainteresirani mogu nas posjetiti na splitskom gospodarskom sajmu SASO na Žnjanu čiji su nas organizatori velikodušno ugostili već drugu godinu, gdje ćemo bolid izlagati do kraja tjedna te spremno dijeliti informacije i odgovarati na sve upite posjetitelja. Svi detalji o projektu objavljeni su na službenoj stranici Udruge http://ups-fesb.hr. I za kraj poruka kolegama studentima: upornost se itekako isplati!

Komentari na članak

Vezani članci

N

Priče iz svemira

Studenti FESB-a imat će priliku slušati o misiji na Marsu i inženjerskom iskustvu u timu NASA-e

Na predavanju InSight misija na Mars: izazovi i dostignuća 18. lipnja na FESB-u u Splitu dr. sc. Davor Mance sa švicarskog Instituta za geofiziku govorit će o najnovijim otkrićima na Marsu.

Miroslav Zrnčević; Maraton karijera

Miroslav Zrnčević na Maratonu karijera

„Na fakultetima ljudi nisu dovoljno upućeni i potrebna im je jasnija ideja o tome što dalje”

Nakon otvorenja ovogodišnjeg Maratona karijera predavanjem na Fakultetu političkih znanosti, studente je oduševilo izlaganje Miroslava Zrnčevića, test-vozača u Rimac Automobilima. Svojom je pričom zabavio i oduševio prisutne studente te ih potaknuo na sudjelovanje u raznim studentskim projektima.

Sveučilište u Splitu

Sveučilište u Splitu

Dobitnici stipendija moraju se pridružiti svečanom potpisivanju ugovora; nedolazak potrebno opravdati

U srijedu, 14. ožujka, u splitskoj Sveučilišnoj knjižnici održat će se svečano potpisivanje Ugovora o dodjeli stipendije za sve ovogodišnje stipendiste. Oni koji se neće moći pridružiti trebaju to javiti Službi za nastavu, kvalitetu i kulturu.

Robotska ruka

Veliki uspjeh

Hrvatski znanstvenici osvojili prestižnu nagradu za inovaciju u Londonu

„RONNA G4“ proglašena je najboljim znanstvenim i tehnološkim postignućem u medicinskoj robotici u 2018. na glasovitom međunarodnom Hamlyn simpoziju u Londonu.

FSB Racing Team - Polazak

FSB Racing Team

FOTO: Hrvatski studenti novim bolidom projurili europskim stazama

Natjecanje je poznato kao „Formula 1 za studente“. Za razliku od prave Formule 1, u kojoj je jedini cilj biti najbrži na stazi, naglasak u natjecanju Formula Student stavljen je na tehnička rješenja bolida.