Tradicija vs. praznovjerje

Nešto staro, nešto novo, nešto plavo - poznata praznovjerja i tradicije oko vjenčanja

Mladenka

Znate li zašto mladenke na dan vjenčanja imaju nešto staro, nešto novo, nešto posuđeno i nešto plavo?

Svima nam je dobro poznata izreka „Nešto staro, nešto novo, nešto posuđeno, nešto plavo“', ali jeste li znali da ista izreka u originalu završava s „i novčić od šest penija za u cipelu?

Što sve to zapravo znači?

Mnoge su mladenke praznovjerne oko svega vezanog uz najvažniji dan u njihovim životima pa se oslanjaju na tradiciju.

Zeo Dickens istražila je porijeklo vezano uz tradiciju kod stručnjaka iz najstarijih britanskih institucija poput Royal Minta.

Nešto staro

Ovo je simbol mladenkine veze sa svojom obitelji i svojom prošlošću. Iz tog razloga, najčešće majka ili baka sudjeluju u tome dajući obiteljski nakit, komad čipke, maramice i slično.

Nešto novo

Vezano je uz budućnost. Simbolizira novo poglavlje života koje počinje na dan vjenčanja, a također i stvaranje novog zajedništva.
S obzirom da može biti bilo što – haljina, cvijeće, vjenčani prsten, lako je za pronaći.

Nešto posuđeno

Ovo je zanimljiva tradicija u kojoj sretno udana žena nešto posuđuje mladenki. Posuđivanje nečega zapravo predstavlja posuđivanje sreće od sretno udane žene. Najčešće se posuđuje od bliskih prijatelja koji su vjenčani, zato da mladenka na dan vjenčanja ima podsjetnik na prijateljstvo.

Nešto plavo

Plava boja je boja vjernosti, čistoće i odanosti – sve dobre stvari koje treba imati na dan vjenčanja, a i dalje u životu. U davna vremena, parovi su često nosili plave trake na rubovima odjeće, a sada je to malo suptilnije jer ne želimo uništiti prekrasne haljine.
Umjesto toga, danas se stavljaju plava podvezica, plavi lak za nokte, a čak je dovoljna i plava potplata na mladenkinim cipelama.

Srebrni novčić od šest penija za u cipelu

Novčić stavlja otac u mladenkinu cipelu prije nego li ju otprati do oltara. Time joj želi sreću, ljubav i blagostanje u braku. Budući da taj novčić više nije u optjecaju, očuvanje te tradicije postalo je teško. Royal Mint pustio je u optjecaj ograničen broj tih novčića koji su postojali između 1920. i 1946. godine kako bi mladenke uspjele održati i tu tradiciju.

Neke tradicije koje se nisu održale

Dimnjačar je na vjenčanju trebao donijeti sreću ako bi ga vidjeli u gomili ljudi .. ali to je danas već zamrlo.
• Umjesto konfeta ili latica cvijeća na koje smo danas navikli, nekad se bacala riža kada su mladenci izlazili iz crkve!
• Pronalaženje pauka na vjenčanici smatralo se dobrim znakom. Sumnjamo da bi danas mladenke bile oduševljene time.
Drvena žlica možda nije najzanimljiviji poklon, ali nekada je to trebalo pomoći mladenki u postajanju dobrom kuharicom za svog supruga. Možda je ipak dobro što ove tradicije više nema.
Potkove su drevni simboli sreće i još uvijek se pronalaze na mnogim svadbama.

Komentari na članak

Vezani članci

Favorite Words

Nova društvena mreža

Favorite Words

Nešto novo i nešto sasvim drugačije. Po čemu je ova društvena mreža osobita, saznajte u članku.

Dobre vibracije

Good Vibrations u Vintage Industrial Baru

Zagrijavanje za MetalDays u Vintage Industrial Baru

Bit će to prilika i da čujete neke bendove koji će nastupiti u 4. sezoni Good Vibrationsa, koja počinje 16. rujna. Majstor ceremenije po dobrom starom običaju bit će DJ Kneža, a ulaz je besplatan.

Maraschino party

Novi glazbeni program

ReFreshajte se ovog petka u Maraschinu

Ako se mislite gdje večeras vani, bacite đir do Maraschina jer vas očekuje jako dobra zabava!

Najsmješnije krivotvorine - Like Nike

Bolji od originala

FOTO: Od iPhone tenisica do Binbows trgovine - smiješni krivotvoreni proizvodi!

Uspjeh tih velikih i vrlo bogatih tvrtki omogućuje i to da na njima zarade i spretni poduzetnici koji rade replike njihovih proizvoda. Tako na osnovu imena jednakih ili sličnih originalnom proizvodu mogu uvaliti niskokvalitetnu robu po razumnoj cijeni.

Djevojka uz bolnički krevet

Nešto drugačije

Najsnažnije tri reklamne minute koje ste ikada vidjeli

Iako većina telekomunikacijskih kompanija reklamira nove mobilne uređaje, na Tajlandu su se odlučili za nešto potpuno drugačije...