Studentske muke

Nekoliko trikova za prevladavanje treme pet minuta prije nastupa

Javno govorenje

Savjeti za prevladavanje treme uvijek su dobrodošli, posebice sada, prije početka nove akademske godine pune novih zadatka za izlaganje i usmenih ispita. Donosimo nekoliko vrlo jednostavnih koji provjereno djeluju.

Izlaganja pred kolegama i profesorima, usmeni ispiti i druge stresne situacije ponovno su pred vratima. Trema sama po sebi nije loša sve dok nas toliko ne zaokupi da pokvarimo svoj nastup. Savjeti kako brzo prevladati ogromnu tremu uvijek su dobrodošli jer hladne glave i smirena srca uvijek bolje izvršimo zadatke.

Prva metoda za brzo umirivanje treme koja dolazi od stručnjaka za javne nastupe je tzv. četiri-sedam-osam. Udah na nos dok brojimo do četiri, zadržavamo dah dok ne nabrojimo do sedam i izdahnemo na usta dok u sebi brojimo do osam. Ova metoda pokazala se učinkovitom, a pet minuta takve vježbe disanja smirit će tremu i pripremiti nas za nastup.

Osim disanja važan je prostor, napominju stručnjaci. Prije javnog nastupa dobro je naći mjesto za sebe gdje se možemo opustiti vježbama disanja. One mogu uključiti opisanu metodu, a disati se može i s dubokim udisajima i izdasima, uključivši trbuh. Pritom je zamišljanje od velike pomoći. Stajati ispred ljudi, osjećati njihovo odobravanje i čuti pljesak imaginacija je koja zbilja djeluje.

U prostoru za sebe uz disanje mogu pomoći i mantre. Rečenicom poput Neka riječi koje izađu iz mene budu ono što publika treba čuti. umanjujemo sebe u cijeloj situaciji javnog nastupa, a dajemo značaj informaciji. Realno gledano, publika i jest tu da čuje što ćemo reći, a ne kako ćemo se ponašati. 

Dobro je primijeniti još jednu metodu, a ona se tiče preusmjerenja energije. Kad pogledamo, nervoza i uzbuđenost slične su pojave jer su obje energije, no uzbuđenje je poželjnija emocija. Stoga je potrebno svjesno preusmjeriti energiju i tako doći iz nervoznog u uzbuđeno stanje. Kad se nalazite isped katedre i osjećate tremu, u sebi trebate reći: Kako sam uzbuđen/a! i tako preusmjeriti energiju. Još jednim ponavljanjem mantre dodatno ćete smanjiti tremu, a nakon zadnjeg dubokog udaha i izdaha, podij je vaš.

Komentari na članak

Vezani članci

Avion

Jednostavnije nego što mislite

Let zrakoplovom ne mora biti prava noćna mora

Božićni praznici idealni su za putovanje. Razmišljate autobusom jer je najjeftinije, ali ne da vam se čekati na granici, niti gužvati u njemu pa je najbolje zrakoplovom. Nikad niste letjeli i strah vas je, ali nemate se čega bojati jer let u oblacima mačji je kašalj.

čovjek, život, priroda

Bit postojanja čovjeka

Sedam načina za pronalazak smisla života

Donosimo nekoliko savjeta kojima svoje shvaćanje života možeš dovesti na višu razinu, a istovremeno te praktične savjete primijeniti na sebi.

8 savjeta za uredniju i organiziraniju studentsku sobu

Oslobodite se „kreativnog“ nereda u svom malom prostoru

Osam savjeta za uredniju i organiziraniju studentsku sobu

Uz naše korisne savjete vaša studentska soba izgledat će uredno i primamljivo.

Studentica uči

Lakše preživite prvu navalu kolokvija!

4 savjeta za lakše preživljavanje u vrijeme rokova

Vrijeme kolokvija je za mnoge stresno doba. Donosimo vam neke savjete kako ga lakše preživjeti.

self care

Briga o izgledu

Osam „self-care” savjeta studenticama za bolji prosinac

Utopija da fakulteti studentima poklanjaju odmore u spa-centrima može ostati jedino u studentskim mislima, zbog toga je vrlo je bitno „self-care” shvatiti ozbiljno u hladnim danima prosinca.