Studentske muke

Nekoliko trikova za prevladavanje treme pet minuta prije nastupa

Javno govorenje

Savjeti za prevladavanje treme uvijek su dobrodošli, posebice sada, prije početka nove akademske godine pune novih zadatka za izlaganje i usmenih ispita. Donosimo nekoliko vrlo jednostavnih koji provjereno djeluju.

Izlaganja pred kolegama i profesorima, usmeni ispiti i druge stresne situacije ponovno su pred vratima. Trema sama po sebi nije loša sve dok nas toliko ne zaokupi da pokvarimo svoj nastup. Savjeti kako brzo prevladati ogromnu tremu uvijek su dobrodošli jer hladne glave i smirena srca uvijek bolje izvršimo zadatke.

Prva metoda za brzo umirivanje treme koja dolazi od stručnjaka za javne nastupe je tzv. četiri-sedam-osam. Udah na nos dok brojimo do četiri, zadržavamo dah dok ne nabrojimo do sedam i izdahnemo na usta dok u sebi brojimo do osam. Ova metoda pokazala se učinkovitom, a pet minuta takve vježbe disanja smirit će tremu i pripremiti nas za nastup.

Osim disanja važan je prostor, napominju stručnjaci. Prije javnog nastupa dobro je naći mjesto za sebe gdje se možemo opustiti vježbama disanja. One mogu uključiti opisanu metodu, a disati se može i s dubokim udisajima i izdasima, uključivši trbuh. Pritom je zamišljanje od velike pomoći. Stajati ispred ljudi, osjećati njihovo odobravanje i čuti pljesak imaginacija je koja zbilja djeluje.

U prostoru za sebe uz disanje mogu pomoći i mantre. Rečenicom poput Neka riječi koje izađu iz mene budu ono što publika treba čuti. umanjujemo sebe u cijeloj situaciji javnog nastupa, a dajemo značaj informaciji. Realno gledano, publika i jest tu da čuje što ćemo reći, a ne kako ćemo se ponašati. 

Dobro je primijeniti još jednu metodu, a ona se tiče preusmjerenja energije. Kad pogledamo, nervoza i uzbuđenost slične su pojave jer su obje energije, no uzbuđenje je poželjnija emocija. Stoga je potrebno svjesno preusmjeriti energiju i tako doći iz nervoznog u uzbuđeno stanje. Kad se nalazite isped katedre i osjećate tremu, u sebi trebate reći: Kako sam uzbuđen/a! i tako preusmjeriti energiju. Još jednim ponavljanjem mantre dodatno ćete smanjiti tremu, a nakon zadnjeg dubokog udaha i izdaha, podij je vaš.

Komentari na članak

Vezani članci

Učenje

Korisne metode za povećanje produktivnosti

Učite brže i djelotvornije

Brže i lakše učenje ne svodi se samo na dobru raspodjelu vremena koje imate na raspolaganju, nego i na metode koje koristite i koje su se pokazale učinkovitima.

Desktop

Izrazite svoju osobnost

Uredite radnu površinu računala i dajte joj novi izgled

Napravite radnu površinu računala svojom u nekoliko koraka.

Mobitel, Izvor: Pixabay (https://pixabay.com/en/iphone-smartphone-apps-apple-inc-410311/)

Bez stalnog provjeravanja Facebooka

Stručnjaci savjetuju kako se riješiti ovisnosti o mobitelu

Ako i vi ne možete bez vlastitog mobilnog uređaja i ovisni ste o provjeravanju društvenih mreža, provjerite kako se osloboditi te štetne navike.

Citat o vježbanju

Buđenje iz zimskog sna

Kako se jednostavno i povoljno vratiti u formu

Zvoni proljetni alarm za kraj ljenčarenja i početak tjelesnih aktivnosti. Vrijeme je da se krene!

Veze na daljinu

„Slatki" problemi

Kako se nositi s vezom na daljinu?

U današnje se vrijeme mnogo ljudi upoznaje na internetskim stranicama ili na putovanjima nakon čega su prisiljeni na vezu na daljinu. Otkrivamo kako se s time nositi i na što obratiti pažnju.