Predvidljivo iracionalni

Nekoliko savjeta kako spriječiti overthinking

https://pixabay.com/photos/window-view-sitting-indoors-girl-1081788/

Overthinking, pojava kod koje osobe previše razmišljaju o problemima, o svojoj prošlosti ili budućnosti, sa sobom nosi negativne posljedice poput stresa i neispavanosti. Protiv takvog razmišljanja može se boriti pozitivnim mislima, vježbanjem ili zapisivanjem vlastitih misli.

U posljednjem tjednu projekta Predvidljivo iracionalni bavimo se fenomenom naziva overthinking, odnosno pretjeranim razmišljanjem o svemu. Navedena pojava često se manifestira kod osoba koje imaju puno obveza, nose se s puno stresa ili imaju izražen osjećaj grižnje savjesti. Svatko se tu i tamo prevrće u krevetu i ne može zaspati zbog nečeg što je rekao (ili nije rekao) dan prije. No kod nekih je to razmišljanje toliko izraženo da su im potrebni sati kako bi zaspali, cijeli dan osjećaju nelagodu, samo razmišljaju o problemima i o tome što će biti ili kako je moglo biti.

Takav način života može biti vrlo štetan za osobu i povećati razinu stresa, uzrokovati glavobolje, neispavanost, strah od budućnosti. Stoga u nastavku donosimo nekoliko savjeta kako spriječiti overthinking.

Važno je znati što je glavna misao koju osoba stalno ponavlja u glavi. Nekima je to strah od neuspjeha, dok se neki neprestano vraćaju u prošlost i razmišljaju o starim pogreškama. U takvim situacijama savjetuje se da osoba zapisuje sve svoje misli i okolinu u kojoj su nastale kako bi pronašla točan uzrok i okidač svojega pretjeranog razmišljanja.

Kada se osoba počne opsesivno brinuti zbog nekog pitanja iz budućnosti, može se upitati hoće li to biti važno za mjesec ili godinu dana. Najčešće će odgovor biti negativan i to može smiriti razmišljanje. Donošenje odluka također stvara odlične temelje za overthinking. Zato je pametno postaviti vremenska ograničenja, maksimalno do pola sata, u kojima treba donijeti odluku. Nakon toga nema više premišljanja, a ni razmišljanja.

FOTO: Pexels

Ponavljanje pozitivnih mantri možda se čini kao klišej, no zaista može pomoći, pogotovo prije spavanja. Osobe koje imaju problema sa spavanjem i vrte se u krevetu mogu si u glavi ponavljati pozitivne misli s kojima će se iduće jutro probuditi i nastaviti dan u tom tonu.

Vježbanje i novi hobiji odličan su način borbe protiv ovog problema jer zaokupiraju mozak drugim aktivnostima. Osim toga, osobe se općenito bolje i sretnije osjećaju nakon odrađenog treninga. Pronalaženje hobija, poput učenja novog jezika ili upisa na neku radionicu, može donijeti samo pozitivne efekte. Kod overthinkinga važno je živjeti u sadašnjosti i fokusirati se samo na ono što je trenutno. Iako je nemoguće nikada ne pomisliti na ono što će biti ili što je bilo, korištenjem ovih tehnika učestalost takvog razmišljanja može se smanjiti.

Komentari na članak

Vezani članci

Tableti

Nekoliko savjeta za čišćenje

Savjeti za čišćenje zaslona pametnih telefona i tableta

Najprije ugasite uređaj, a onda pripazite na sljedeće.

Tamna čokolada

Priprema za ispite

Za bolju koncentraciju jedite čokoladu i pijte zeleni čaj

Postoji niz namirnica koje vam mogu pomoći kod bolje koncentracije i pamćenja. Mi vam donosimo one najzanimljivije koje možete konzumirati svaki dan.

Samokontrola

Predvidljivo iracionalni

Mehanizam samokontrole i kako ga razviti

Tijekom najdražeg studentskog mjeseca – veljače – velik broj studenata sigurno se zapitao zašto se nije počeo učiti na vrijeme? Kako bismo došli do odgovora na to pitanje, pomoći će nam profesor Dan Ariely sa Sveučilišta Duke u SAD-u.

 6 savjeta za kreaciju najboljeg mjesta za učenje

Početak sezone kolokvija

Šest savjeta za stvaranje najboljeg mjesta za učenje

Donosimo vam šest savjeta za poboljšanje vaših studentskih radnih navika koji će vam zasigurno biti od pomoći za sve bliže razdoblje kolokvija.

meditacija

Meditacija u svakodnevnom životu

Vježbajte mozak, usmjerite misli i pobjegnite od stresa

Istraživanja provedena na Harvardu 2011. pokazuju da se meditacijom povećava gustoća sive tvari u hipopotamusu vašeg mozga koji je odgovoran za bolje pamćenje, učenje i mentalno zdravlje