Studentske muke

Moguća misija: 10 načina kako se riješiti stresa prilikom učenja

Stres

Što poduzeti kada si student, kada shvatiš da voliš svoj fakultet i ne želiš odustati od njega, ali svejedno si opterećen? Donosimo ti čak deset savjeta kako se lakše nositi sa stresom studentskog života.

Čak i kada voliš svoj fakultet, predavanja i učenje za ispite ponekad znaju biti teški i stresni te ti ponekad može doći da sve pustiš i odeš na jednu dobru kavu ili pivo s kolegama. Ako si student, a postoji velika vjerojatnost da jesi čim si na ovom portalu i čitaš ovaj članak, često si pretrpan obvezama jer si postavljaš previsoke ciljeve. Nerijetko studenti uz težak fakultet i gotovo cjelodnevna predavanja nalaze posao preko Student servisa koji im može stvarati dodatno opterećenje.

Kao česte nuspojave tzv. radnog stresa, koje se mogu očitovati i na fizičkoj i na emocionalnoj razini, navode se visoki krvni tlak i depresija. Vjerujemo da većina studenata nema problem s krvnim tlakom, ali ono što se može zamijetiti kod mladih danas jest prisutnost određene doze depresije koju mnogi zovu i životnom depresijom (iako je naša jedina briga da učimo, rekli bi nam roditelji). Ako si jedan od onih studenata koji su upali u fazu depresije, pa čak i lijenosti jer znaš da imaš i previše obveza, ali i dalje redovito gledaš video mačaka u smiješnim pozama na YouTubeu, vrijeme je da se motiviraš za rad. Ako si pak jedan od onih studenata koji su stalno u zbrci, strci i nadasve brizi, vrijeme je da na trenutak zastaneš i pročitaš deset načina rješavanja tog problema.

1. Graviranje pisaćeg stola

Već ti je prilično jasno da se radi o uređivanju jednog dijela tvog kućnog interijera (ili interijera sobe studentskog doma) za kojim provodiš veliku većinu vremena. Osim ako si u prilično formalnom uredu (a nisi), vjerojatno nemaš ime svoje tvrtke ugravirano na ploči koja se nalazi na tvom stolu. Međutim ono što bi svakako mogao uvesti kao nešto na što možeš baciti oko kad ti je svega dosta jest ugravirani citat na tvome stolu. On može biti motivirajući, primjerice, You can do it ili Rasturi na ispitu, ali svakako bi trebao služiti svojoj prvenstvenoj svrsi: dati ti snage za dalje, ojačati te i vratiti izgubljenu vjeru u sebe.

2. Zlatni setovi kemijskih olovaka, špicerica i ostalih čuda

Svaki dobar stol za rad ili učenje treba nadopuniti i lijepim priborom koji ti isto tako može služiti kao nešto što će te na trenutak razveseliti i što ćeš rado koristiti pri učenju. Dapače, takav bi te pribor, na koji također možeš ugravirati maloprije navedene citate, mogao motivirati na učenje jer upravo njime pišeš. Naravno, ne mora biti zlatan, važno je da ti služi i da te oraspoloži.

 

FOTO: Pixabay

3. Pozicija stola

Kad si ugravirao citate u stol i obogatio ladice različitim, lijepim priborom za pisanje, vrijeme je da se pozabaviš samom njegovom pozicijom. Važno je da se stol nalazi u blizini izvora svjetlosti. Najbolja je danja svjetlost, dakle da prozor bude iznad stola jer, osim što ćeš puno bolje vidjeti i kvalitetnije učiti, moći ćeš tijekom pauze (koje obično kod tebe traju i sat vremena, a trebale bi trajati pet do deset minuta) udahnuti svjež zrak, a da se pritom ne pomakneš s mjesta učenja (nemoj to raditi kada je vani -10 Celzijevih stupnjeva, a takvi su dani sve bliže).

4. Stolna svjetiljka iliti popularna lampa

Nipošto nemoj učiti pod prigušenim svjetlom lustera koji je od tvoga stola i skripte iz koje učiš udaljen dva-tri metra. Najbolje bi bilo nabaviti kvalitetnu lampu koja ti neće stvarati sjenu nad knjigom kao što to radi svjetlo lustera, već će ti omogućiti pravilno osvjetljavanje gradiva.

5. Dodatni par naočala

Dobro, možda ćeš ispasti štreber ako svaki drugi dan dolaziš na predavanja s drugačijim naočalama, i to bez dioptrije. Međutim moramo ti reći da prestaneš ovisiti o mišljenjima drugih te ako znaš da bi ti upravo takva slika tebe u ogledalu bila dodatni poticaj za rad i stvorila ti dojam radne atmosfere, svakako nabavi naočale. Važno je napomenuti da ako zaista imaš slabiji vid, svakako nabaviš naočale pravilne dioptrije.

6. Spajalice, klamerice i fascikli 

Znamo da imaš hrpu skripti, isprintanih papira i bilješki koje samo čekaju da se negdje pogube i da ih večer prije kolokvija jednostavno ne možeš pronaći. Iz tog je razloga važno da se u čitavoj fakultetskoj zbrci znaš organizirati te da ti se sve nalazi na jednome mjestu (da ti se ne bi, kako se kaže, sve raskupusilo).

FOTO: Pixabay

7. Kalendar sretnih misli

Osim svega navedenog, na tvojem bi se stolu trebao naći kalendar koji će ti omogućiti lakše snalaženje među datumima polaganja ispita, ali i datumima u kojima izvršavaš sve ostale studentske obveze (Aha, brucošijada je idući petak. Čekaj, koji je to datum?). Međutim to ne mora biti obični kalendar s pomalo dosadnim popisom datuma. Možeš nabaviti kalendar sretnih misli koje će te barem na trenutak osloboditi stresa i podsjetiti te da život, posebice studentski, ima i svoje dobre strane.

Kad smo već kod kalendara, dobro je imati i svojevrsni rokovnik s datumima radi lakše organizacije.

FOTO: Facebook

8. Osam čaša vode dnevno

Vjeruj nam, ima nešto i u tome što liječnici tvrde. Ova osma stavka na popisu rješavanja stresa tijekom učenja tvrdi da je upravo osam čaša dnevno dobro za cjelokupno zdravlje, a time i za ublažavanje stresa. Ako se već toliko živciraš, olakšaj organizmu barem na fizičkoj razini i pij vodu.

9. San

Ne možeš biti motiviran za učenje i riješiti se stresa ako ti fali sna. Jedan od razloga zbog kojega osjećaš stres ne mora biti samo pretrpanost obvezama, već upravo nespavanje (koje je, znamo, posljedica toga što imaš puno obveza i tako ulaziš u začarani krug studentskog života). Međutim potrudi se odvojiti vrijeme za najmanje sedam sati kvalitetnoga sna.

10. Alarm

Alarmi mogu biti tvoji najgori neprijatelji pri buđenju, ali i tvoji najbolji prijatelji tijekom dana. Postavi si alarm kako bi te podsjetio da ustaneš i protegneš se. Postavi alarm za vremensko razdoblje koje ćeš posvetiti nekom studentskom projektu koji trebaš obaviti. Postavi još jedan alarm za vrijeme spremanja za izlazak kako bi bio siguran da ćeš stići na dogovorenu kavu na vrijeme, a ne 15 minuta kasnije. Postavi još jedan alarm kada ideš spavati da te ujutro probudi – ali samo jedan, ne deset!

Komentari na članak

Vezani članci

Hrana i učenje

Briga o fizičkom i mentalnom zdravlju

Krećite se, volontirajte i samozadovoljavajte

Usprkos svim svakodnevnim obvezama, ne zaboravite se brinuti o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Donosimo vam savjete koji će vam pomoći da se osjećate bolje.

Lana Jurčević 7

Lana Jurčević: Biti fit lavovski je posao!

FOTO: Pet savjeta Lane Jurčević kako biti fit

Kako Lana Jurčević uspijeva ne samo zadržati formu nego i iz godine u godinu izgledati sve bolje, saznajte u tekstu.

pakiranjee

Savjeti Lifehackera

Nemoj se više mučiti - uz ovih par savjeta, spakiraj kofer bez problema!

Jeste li se pitali kako da najbolje spakirate kofer, a da vam sve bude na mjestu i da sve stane unutra? Evo kako da uspijete ugurati sve što vam je potrebno.

https://pixabay.com/en/eyeliner-cilia-volume-eyelashes-388378/

"Beauty" savjeti

Najčešće pogreške kod šminkanja

Kako bi hodale svijetom savršeno našminkane, profesionalna vizažistica, koja je radila za Vogue i Elle, donosi nekoliko savjeta uz koje će pripadnice ljepšeg spola izbjeći pogreške.

Facebook logo

Korisni savjeti

Rizici korištenja Facebooka

Svakodnevno dijelimo mnoštvo informacija, slika, video materijala. Dijelimo li ih samo s pravim prijateljima ili do njih može doći bilo tko?