Zanimljivosti o Eiffelovu tornju

Manje poznate sitnice o impresivnom simbolu glavnog francuskog grada

Eiffel

Vjerojatno ste dosada pročitali i saznali puno zanimljivosti o građevini dizajnera i inženjera Alexandrea Gustavea Eiffela, no sigurno ima nekih sitnih detalja koje niste primijetili.

Kada vam netko spomene Francusku, vjerujemo da vam je, osim nogometnih klubova PSG-a i Monaca, poznat i glavni grad te države. Pariz, grad ljubavi, kako ga mnogi nazivaju, je ujedno i grad svjetlosti, mode, ali i grad u kojemu je smješten Eiffelov toranj, jedna od najpoznatijih svjetskih građevina i simbola za posjetitelje. Vjerojatno ste dosada pročitali i saznali puno zanimljivosti o građevini dizajnera i inženjera Alexandrea Gustavea Eiffela, no sigurno ima nekih sitnih detalja koje niste primijetili. Stoga vam donosimo nekoliko zanimljivih činjenica o Eiffelovu tornju. 

1. Eiffelov toranj nekada je bio žute boje

Kada je otvoren, Eiffelov toranj je imao crvenkasto-smeđu boju, a deset godina kasnije je bio žute boje. Dosada je toranj promijenio nekoliko različitih boja, vjerojatno radi usklađivanja ili posebnih trendova. Kako bi toranj još uvijek izgledao očaravajuće za sve posjetitelje Pariza i kako bi se oni uvijek vraćali na to mjesto, svakih sedam godina se koristi 60 tona boje koje se primijenjuju na njega. Tako se osigurava dobar izgleda građevine.

 FOTO: Wikimedia

2. Četiri desetljeća je toranj bio najviša građevina u svijetu

Godine 1889. kada je predstavljen javnosti, Eiffelov toranj je bio dvostruko viši od dotada najviše građevine u svijetu, Washingtonova spomenika. To je trajalo do 1930. godine kada je završena Chrysler zgrada u New Yorku. 

3. U tornju je bio smješten znanstveni laboratorij

Na prvu je teško i zamisliti da postoji nešto više u Eiffelovu tornju od ljepote same konstrukcije, no i za to se pobrinuo Gustave Eiffel. Na prvom katu galerije ugravirana su imena 72 znanstvenika, a na samom vrhu se nalazio laboratorij koji su koristili francuski znanstvenici radi proučavanja astronomije, meteorologije, aerodinamike i izvođenja raznih testova. Poznato je da je laboratorij koristio i Eiffel.

FOTO: Pixabay

4. Antena kao sredstvo protiv uništenja

Sigurno je da za ovakvu građevinu treba i novac, posebno kada se radi o materijalima i radu. Gustave Eiffel je imao na sebi 80% troškova konstrukcije tornja, te je to ujedno bio i razlog zašto je mu je dopušteno da toranj ostane u njegovim rukama 20 godina kako bi nadoknadio investiciju. Vlada grada Pariza i građani Pariza u početku nisu bili oduševljeni građevinom te je bio plan da se nakon 20 godina rastavi te postane otpad. Kako bi dokazao da je toranj više od hrpe metala, Eiffel je na njega postavio antenu koja je služila za financiranje eksperimenata za bežičnu telegrafiju. Odluka se na kraju pokazala dobrom, a danas se na tornju nalazi više od 100 antena putem kojih se emitiraju radijske i televizijske emisije. 

FOTO: Wikimedia

5. Pariški umjetnici podnose zahtjev protiv monstruozne građevine

Već smo spomenuli da svoju slavu toranj nije stekao odmah, za to je trebalo proći nekoliko godina. No, zanimljivo je da je bilo i onih koji su građevinu smatrali toliko lošom da su pisali zahtjeve za rušenje i uklanjanje. Više od 300 istaknutih umjetnika i intelektualaca koji su djelovali u Parizu potpisalo je manifest koje se nalazio u novinama Le Temps 1887. godine U prijevodu, tekst glasi ovako:

Mi, pisci, slikari, kipari, arhitekti, strastveni ljubitelji ljepote, do danas nedirnute, u Parizu, ovdje prosvjedujemo sa svim našim moćima, sa svim našim ogorčenjem, u ime francuskog ukusa koji nije prepoznat, u ime francuske umjetnosti i povijesti koja je pod prijetnjom, protiv građevine, u samom srcu našega grada, protiv beskorisnog i monstruoznog Eiffelova tornja.

Komentari na članak

Vezani članci

Asteroid

Top 15 najzanimljivijih činjenica

Ove stvari o filmovima i glumcima sigurno niste znali!

Filmska industrija uvijek donosi nove zanimljivosti, provjerite znate li neke od ovih informacija!

Laziness

Lijenost kao najveća mana

Oda lijenosti kroz najbizarnije primjere i priče

Različite maske lijenosti.

Tim RIT u Parizu

Projekt „L'Oreal Brandstorm”

Hrvatski tim predstavio regiju na najvećem svjetskom studentskom natjecanju u Parizu

– Ovakvi projekti rijetka su i vrijedna mogućnost da mladi dokažu koliko znaju i koliko mogu doprinijeti, a onda da ih se i nagradi te potakne na daljnji trud, angažman i kreativni rad. – ističe član hrvatskog tima.

M&M's bomboni

Vremeplov omiljenih slatkiša

Šest manje poznatih činjenica o šarenim M&M's bombonima

Otkrijte bogatu i zanimljivu povijest veselih M&M's čokoladnih bombona.

Razbijanje mobitela

Inovativna reklama

Biste li pokušali spasiti svoj mobilni uređaj?

Iako je teško ocijeniti je li reklama namještena, mora se priznati kako je inovativna i pomalo šokantna