Kvalitetnim profilom na LinkedInu do posla iz snova
Ako već niste napravili profil na LinkedInu, vrijeme je da ga napravite. Kako bismo vam olakšali izradu kvalitetnoga i poslodavcima zanimljivoga profila, a time i pronalazak željenoga posla, donosimo vam nekoliko savjeta stručnjaka iz područja društvenih mreža i upravljanja karijerom.
Ako već niste napravili profil na LinkedInu, vrijeme je da ga napravite. Kako bismo vam olakšali izradu kvalitetnoga i poslodavcima zanimljivoga profila, a time i pronalazak željenoga posla, donosimo vam nekoliko savjeta stručnjaka iz područja društvenih mreža i upravljanja karijerom.
Završili ste faks ili ga završavate i uskoro krećete u potragu za poslom u struci. Znamo da to nije lako. Često se studenti sami sa sobom zezaju kako ih po završetku faksa, kao nagrada, čeka burza ili pak odlazak iz zemlje u potragu za boljim prilikama ili posao za koji im fakultetsko obrazovanje i diploma ni ne trebaju. Ipak, postoji rješenje – ili barem alat koji vam može pomoći lakše doći do poslodavca i željenoga radnoga mjesta. Riječ je o društvenoj mreži LinkedIn. Iako je u svijetu koristi preko 450 milijuna ljudi, u Hrvatskoj to još uvijek nije česta praksa. Nasuprot tomu, sve više poslodavaca koristi LinkedIn bilo kao primarnu, bilo kao jedinu stranicu uz pomoć koje traže svoje zaposlenike, zato vam donosimo nekoliko savjeta kako da što lakše nađete posao uz pomoć ove društvene mreže. Napravite ili uredite svoj profil prema savjetima stručnjaka za društvene mreže i upravljanje karijerama, koje donosi USA Today College, i nađite posao iz snova, a pritom obratite pažnju na:
Opis posla
Stručnjak za društvene mreže i trener za LinkedIn, Teddy Burriss, ističe kako je ključno pri traženju posla jasno definirati ono što želite i možete raditi, odnosno onoga što najbolje odgovara vašim sposobnostima i mogućnostima. Primjerice, ako ste asistent u administraciji, nema previše smisla da se prijavljujete za poziciju u upravljanju rizicima. Tako samo trošite poslodavčevo vrijeme i kvarite si reputaciju. Vaš profil mora pokazivati da ste kompetentni za određeno radno mjesto. Mora poslodavcu jasno dati do znanja da imate potrebne vještine, talent i iskustvo za traženi posao. Pritom, Burriss savjetuje odabir pravih ključnih riječi – relevantnih za poziciju za koju se borite. Pomoć možete potražiti i na samom LinkedInu.
FOTO: Pixabay
Ključne riječi
Odabir pravih ključnih riječi nije lagan, kako bi se moglo pomisliti. Poslodavci vole koristiti specifičan jezik kad opisuju poziciju za koju traže zaposlenika. Zato Burriss preporučuje da proučite opise svih poslova koji vas zanimaju i iz tih opisa izdvojite riječi koje ćete upotrijebiti na vašem profilu. Ključne su riječi bitne jer sustavi za praćenje podnositelja zahtjeva i LinkedIn funkcioniraju tako da morate koristiti točno jednake riječi kao i vaš potencijalni poslodavac kako bi vas on mogao naći, naglašava Trudy Steinfeld, dopredsjednica i izvršna direktorica Centra za razvoj karijere Wasserman na Sveučilištu u New Yorku (NYU). Burrissov treći savjet možda je i najzanimljiviji – a i jedan od najkorisnijih za postizanje poslovnog uspjeha: bitno je povezati se s pojedincima iz određenih kompanija koje su vam poslovno zanimljive, izgraditi odnos s njima.
Grupe i Influenceri
Dok ste na LinkedInu, a prije nego krenete u potragu za poslom, započnite poslovni razgovor s nekim od korisnika mreže – jer i tako pokazujete svoju kompetentnost. Steinfeld preporučuje uključivanje u relevantne grupe i praćenje ljudi na LinkedInu koji su povezani s vašim poslovnim interesima. To će vam omogućiti komentiranje relevantnih tema na javnim forumima, što bi moglo privući pažnju tzv. influencera koju tražite. Burriss je također otkrio da postoji velik broj tzv. skrivenih oglasa za posao – koji nisu javni. Ako ste razvili odnose s pravim ljudima, nakon određenog vremena, oni će vam sami ponuditi takav posao. Pomoć pri traženju prave grupe za vas potražite na poveznicama, gdje se nalazi popis grupa abecednim redom ili pak prema interesima, organizaciji i sl.
Profil
Steinfeld ističe i važnost samoga naslova na vašem profilu – jer on je odraz posla koji tražite (ne posla koji trenutno radite!). Također je za vas korisno da se pridružite stranici vašega fakulteta, stranicama vaših bivših poslodavaca ili poslovnih udruženja. Održavajte ove veze čak i kad ne tražite posao jer će vam biti lakše kad ćete ga tražiti. Više od svega, naglašava Steinfeld, bitno je da imate vezu unutar organizacije u kojoj želite raditi.
FOTO: Pixabay
Fotografija, lokacija, fakultet
Matthew Schwab, bloger koji se bavi temama iz upravljanja karijerom (engl. career management), piše o važnosti izgleda profilne fotografije. Bitno je da vaš izgled na njoj bude profesionalan (dakle, nikako ne stavljajte fotografiju koju imate na Facebooku ili Snapchatu!). Schwab preporučuje odlazak kod profesionalnoga fotografa, koji će napraviti da izgledate profesionalno. Također, fotografija ne smije biti starija od pet godina. Što se lokacije tiče, (ako ste ju mijenjali) ažurirajte ju. U suprotnom, moguće je da vas filtriraju zbog zapravo nepostojećih troškova preseljenja. Za ažuriranje podataka LinkedIn vam daje upute.
Zadnje, ali ne i manje bitno, Schwab ističe kako poslodavci vole filtrirati prijave kandidata koji nisu pohađali neko prestižno učilište. Zato preporučuje, ako ne možete upisati dodatne sate, tečaj ili dodatno usavršavanja na nekome od njih – kako biste na svoj profil mogli upisati i ime toga učilišta. Mnogi svjetski priznati fakulteti nude tečajeve po prihvatljivim cijenama i bez redovnih upisa. Ako ne možete fizički pohađati predavanja, neka učilišta omogućuju i online satove, što također vrijedi dodati vašem profilu. Naravno, ti satovi ne služe samo za to da vaš profil izgleda ljepše, već i da nešto korisno naučite.