LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Znate li tko su vladari multitaskinga?

Koncentracija im traje samo 8 sekundi, ali rade na 5 uređaja odjednom

Generacija Z upravo ulazi na tržište rada, pa ako ih vidite da gledaju u mobitel umjesto u laptop, nemojte odmah zaključiti da zabušavaju.

Generacija Z upravo ulazi na tržište rada, pa ako ih vidite da gledaju u mobitel umjesto u laptop, nemojte odmah zaključiti da zabušavaju.

Generacija Z ili iGeneracija, jedina je generacija koja se ne sjeća života prije iPhonea. Iako se činilo kao distrakcija od važnijih stvari, okruženost raznim ekranima pomogla je generaciji rođenih između 1995. i 2010.godine da izbrusi vještinu multitaskanja. Naime, po jednom istraživanju, 85 posto pripadnika generacije Z uspješno istovremeno gleda TV i 'visi' online. Istu sposobnost ima samo dva posto ostatka populacije.

Jedan od razloga je i činjenica da generacija Z sve želi brzo i sada. Odrasli su s neograničenim pristupom informacijama koje su im na dohvat ruke, navikli su online pronaći željene informacije u svega nekoliko sekundi, pa nemaju strpljenja predugo čekati na bilo što.

Generacija Z upravo ulazi na tržište rada, pa ako ih vidite da gledaju u mobitel umjesto u laptop, nemojte odmah zaključiti da zabušavaju.

– Trenutno je pet generacija na tržištu rada: tradicionalisti, baby boomeri, generacija X, milenijci i generacija Z. Prema svakoj se treba odnositi s razumijevanjem za njene potrebe i motivacije – kaže Joyce Russell iz kompanije za zapošljavanje Adecco koja je provodila istraživanje o navikama generacije Z. 

Većina pripadnika generacije Z barem jedan sat provede online, a polovica njih nevjerojatnih 10 sati dnevno mijenja pet ekrana koji su im dostupni. Predviđa se da će do 2020. godine u svijetu biti 2,56 milijardi pripadnika generacije Z, a 96 posto ih sad ima pametne telefone. Njima su oni toliko prirodni da smatraju da je sasvim uredu da dijete od 13 godina dobije svoj prvi smartphone, dok starije generacije prikladnom dobi za to smatraju 18. rođendan. Ta navika da su stalno povezani sa cijelim svijetom i u tijeku sa svim događajima u životima svojih prijatelja, toliko je snažna da 80 posto njih kaže da su pod stresom kad im se oduzmu uređaji ili ostanu bez interneta. Zato preferiraju kafiće s wirelessom i inovativne opcije poput novih tjednih paketa mobilne mreže bonbon, zahvaljujući kojima je gotovo nemoguće ostati bez giga. Ukoliko korisniku u mjesečnoj opciji zafali minuta, gigabajta ili SMS-ova – jednostavno aktivira tjedni paket za samo 10 ili 20 kuna. Sve što ne potroši u roku sedam dana može prenijeti u novi tjedan i tako konstantno ostati u vezi sa svime što im je važno u životu.

Oni su odrasli u doba ozbiljne opasnosti od terorizma, usred političkih nesigurnosti i recesije, zbog čega su samosvjesniji, motiviraniji i samostalniji. Iako se zbog afiniteta prema tehnologiji doimaju nezrelo i kao da ne sudjeluju u stvarnom svijetu, pripadnici generacije Z su realni i orijentirani prema cilju.

– Poslodavci bi trebali cijeniti činjenicu da je korištenje različitih uređaja integralni dio života ove generacije. Njihova sposobnost koncentracije je mala, iznosi samo osam sekundi (četiri manje od milenijaca), no sposobnost da simultano koriste više ekrana, znači da su često puno bolji u multitaskanju od drugih generacija – kazao je Nick Deligiannis, direktor kompanije Hays koja se bavila istraživanjem generacije Z. 

FOTO: BONBON