Znate li tko su vladari multitaskinga?

Koncentracija im traje samo 8 sekundi, ali rade na 5 uređaja odjednom

Mobitel, Izvor: Pixabay (https://pixabay.com/en/iphone-smartphone-apps-apple-inc-410311/)

Generacija Z upravo ulazi na tržište rada, pa ako ih vidite da gledaju u mobitel umjesto u laptop, nemojte odmah zaključiti da zabušavaju.

Generacija Z ili iGeneracija, jedina je generacija koja se ne sjeća života prije iPhonea. Iako se činilo kao distrakcija od važnijih stvari, okruženost raznim ekranima pomogla je generaciji rođenih između 1995. i 2010.godine da izbrusi vještinu multitaskanja. Naime, po jednom istraživanju, 85 posto pripadnika generacije Z uspješno istovremeno gleda TV i 'visi' online. Istu sposobnost ima samo dva posto ostatka populacije.

Jedan od razloga je i činjenica da generacija Z sve želi brzo i sada. Odrasli su s neograničenim pristupom informacijama koje su im na dohvat ruke, navikli su online pronaći željene informacije u svega nekoliko sekundi, pa nemaju strpljenja predugo čekati na bilo što.

Generacija Z upravo ulazi na tržište rada, pa ako ih vidite da gledaju u mobitel umjesto u laptop, nemojte odmah zaključiti da zabušavaju.

– Trenutno je pet generacija na tržištu rada: tradicionalisti, baby boomeri, generacija X, milenijci i generacija Z. Prema svakoj se treba odnositi s razumijevanjem za njene potrebe i motivacije – kaže Joyce Russell iz kompanije za zapošljavanje Adecco koja je provodila istraživanje o navikama generacije Z. 

Većina pripadnika generacije Z barem jedan sat provede online, a polovica njih nevjerojatnih 10 sati dnevno mijenja pet ekrana koji su im dostupni. Predviđa se da će do 2020. godine u svijetu biti 2,56 milijardi pripadnika generacije Z, a 96 posto ih sad ima pametne telefone. Njima su oni toliko prirodni da smatraju da je sasvim uredu da dijete od 13 godina dobije svoj prvi smartphone, dok starije generacije prikladnom dobi za to smatraju 18. rođendan. Ta navika da su stalno povezani sa cijelim svijetom i u tijeku sa svim događajima u životima svojih prijatelja, toliko je snažna da 80 posto njih kaže da su pod stresom kad im se oduzmu uređaji ili ostanu bez interneta. Zato preferiraju kafiće s wirelessom i inovativne opcije poput novih tjednih paketa mobilne mreže bonbon, zahvaljujući kojima je gotovo nemoguće ostati bez giga. Ukoliko korisniku u mjesečnoj opciji zafali minuta, gigabajta ili SMS-ova – jednostavno aktivira tjedni paket za samo 10 ili 20 kuna. Sve što ne potroši u roku sedam dana može prenijeti u novi tjedan i tako konstantno ostati u vezi sa svime što im je važno u životu.

Oni su odrasli u doba ozbiljne opasnosti od terorizma, usred političkih nesigurnosti i recesije, zbog čega su samosvjesniji, motiviraniji i samostalniji. Iako se zbog afiniteta prema tehnologiji doimaju nezrelo i kao da ne sudjeluju u stvarnom svijetu, pripadnici generacije Z su realni i orijentirani prema cilju.

– Poslodavci bi trebali cijeniti činjenicu da je korištenje različitih uređaja integralni dio života ove generacije. Njihova sposobnost koncentracije je mala, iznosi samo osam sekundi (četiri manje od milenijaca), no sposobnost da simultano koriste više ekrana, znači da su često puno bolji u multitaskanju od drugih generacija – kazao je Nick Deligiannis, direktor kompanije Hays koja se bavila istraživanjem generacije Z. 

Komentari na članak

Vezani članci

Avion

Živite po svom

Pitali smo studente što bi se promijenilo u njihovim životima da imaju više novca; odgovori oduševljavaju

– Kada bih imao novaca, sve bih svoje slobodno vrijeme provodio u inozemstvu. Privlači me jako puno destinacija, kako zbog prirodnih ljepota tako i zbog kulture i običaja. – priča Ante s EFZG-a.

RIT Croatia cure

Studiraj po američkom sistemu

Upiši faks na kojem učiš kroz praksu: RIT Croatia čuva mjesto za tebe!

Započele su rane prijave na RIT Croatia! Svi koji se prijave imaju prednost pri dodjeli stipendija!

MemoMax 1

Diana Gluhak Spajić, mag. nutr.

Raznovrsna prehrana za bolja sjećanja

Dnevne aktivnosti predstavljaju vam izazov? Glavobolje su prisutne gotovo svaki dan, sve teže vam je održavati koncentraciju, a ponekad imate i gubitak pamćenja? Onda je ovo članak za Vas.

https://pixabay.com/photos/banknote-bill-business-buy-cash-15985/

Financijsko opismenjavanje

Studenti nerijetko ne razlikuju bankovne kartice i račune – gdje se informirati?

Prosječna ocjena financijske pismenosti građana Hrvatske iznosi 11,7 od mogućeg 21 boda. A građani ipak, neovisno o svojem nedovoljnom znanju, svakodnevno koriste razne tipove financijskih usluga, što je svakako svojevrstan alarm.

Kasne dvadesete

Nepotrebni troškovi vs. godišnja ušteda

Štednja u studentskim danima – istina ili mit?

Jednom kad uploviš u studentske vode, tvojem čamcu ponajviše prijeti financijsko potonuće. Pronaći ćeš posao ili kombinirati troškove studentskog života na kojekakve načine. No, hoćeš li uspjeti (u)štedjeti?