Znate li tko su vladari multitaskinga?

Koncentracija im traje samo 8 sekundi, ali rade na 5 uređaja odjednom

Mobitel, Izvor: Pixabay (https://pixabay.com/en/iphone-smartphone-apps-apple-inc-410311/)

Generacija Z upravo ulazi na tržište rada, pa ako ih vidite da gledaju u mobitel umjesto u laptop, nemojte odmah zaključiti da zabušavaju.

Generacija Z ili iGeneracija, jedina je generacija koja se ne sjeća života prije iPhonea. Iako se činilo kao distrakcija od važnijih stvari, okruženost raznim ekranima pomogla je generaciji rođenih između 1995. i 2010.godine da izbrusi vještinu multitaskanja. Naime, po jednom istraživanju, 85 posto pripadnika generacije Z uspješno istovremeno gleda TV i 'visi' online. Istu sposobnost ima samo dva posto ostatka populacije.

Jedan od razloga je i činjenica da generacija Z sve želi brzo i sada. Odrasli su s neograničenim pristupom informacijama koje su im na dohvat ruke, navikli su online pronaći željene informacije u svega nekoliko sekundi, pa nemaju strpljenja predugo čekati na bilo što.

Generacija Z upravo ulazi na tržište rada, pa ako ih vidite da gledaju u mobitel umjesto u laptop, nemojte odmah zaključiti da zabušavaju.

– Trenutno je pet generacija na tržištu rada: tradicionalisti, baby boomeri, generacija X, milenijci i generacija Z. Prema svakoj se treba odnositi s razumijevanjem za njene potrebe i motivacije – kaže Joyce Russell iz kompanije za zapošljavanje Adecco koja je provodila istraživanje o navikama generacije Z. 

Većina pripadnika generacije Z barem jedan sat provede online, a polovica njih nevjerojatnih 10 sati dnevno mijenja pet ekrana koji su im dostupni. Predviđa se da će do 2020. godine u svijetu biti 2,56 milijardi pripadnika generacije Z, a 96 posto ih sad ima pametne telefone. Njima su oni toliko prirodni da smatraju da je sasvim uredu da dijete od 13 godina dobije svoj prvi smartphone, dok starije generacije prikladnom dobi za to smatraju 18. rođendan. Ta navika da su stalno povezani sa cijelim svijetom i u tijeku sa svim događajima u životima svojih prijatelja, toliko je snažna da 80 posto njih kaže da su pod stresom kad im se oduzmu uređaji ili ostanu bez interneta. Zato preferiraju kafiće s wirelessom i inovativne opcije poput novih tjednih paketa mobilne mreže bonbon, zahvaljujući kojima je gotovo nemoguće ostati bez giga. Ukoliko korisniku u mjesečnoj opciji zafali minuta, gigabajta ili SMS-ova – jednostavno aktivira tjedni paket za samo 10 ili 20 kuna. Sve što ne potroši u roku sedam dana može prenijeti u novi tjedan i tako konstantno ostati u vezi sa svime što im je važno u životu.

Oni su odrasli u doba ozbiljne opasnosti od terorizma, usred političkih nesigurnosti i recesije, zbog čega su samosvjesniji, motiviraniji i samostalniji. Iako se zbog afiniteta prema tehnologiji doimaju nezrelo i kao da ne sudjeluju u stvarnom svijetu, pripadnici generacije Z su realni i orijentirani prema cilju.

– Poslodavci bi trebali cijeniti činjenicu da je korištenje različitih uređaja integralni dio života ove generacije. Njihova sposobnost koncentracije je mala, iznosi samo osam sekundi (četiri manje od milenijaca), no sposobnost da simultano koriste više ekrana, znači da su često puno bolji u multitaskanju od drugih generacija – kazao je Nick Deligiannis, direktor kompanije Hays koja se bavila istraživanjem generacije Z. 

Komentari na članak

Vezani članci

Red bull, Avantura života

Red Bull izazov za hrabre

Ove godine krenite na putovanje koje neće propasti

Ako ste u svoje novogodišnje odluke uključili barem malo avanturističkog iskustva, u 2018. godini se pripremite za izazov koji prihvaćaju samo najhrabriji. Imamo ideju za putovanje koje neće propasti i ove godine. Na vama je samo da odgovorite na jednostavno, ali i teško pitanje: „Can you make it?"

Skijanje i zalazak sunca

Nagradni natječaj OTP banke

Jedna dobra priča vodi te na skijanje nakon praznika

Zimski praznici samo što nisu stigli, a tebe more uvijek isti problemi – imaš li na računu dovoljno za sve blagdanske poklone i užitke, kamo ići za Novu i zašto niti ove godine nećeš na skijanje nakon praznika. Stvari uopće ne moraju biti tako sive. Štoviše, mogle bi ih zabijeliti skijaške staze austrijskog Kitzbühela.

Sveučilišna kampanja Školska knjiga

Studentske privilegije

Znaš li da indeks i iksica u knjižarama Školske knjige donose pogodnosti i popuste?

U svim knjižarama Školske knjige uz predočenje indeksa ili iksice možeš ostvariti 20 posto popusta na sva sveučilišna izdanja i 10 posto popusta na notese, kemijske, bilježnice – sve što će ti itekako trebati u narednom periodu.

Jasna Ožanić

Studentski rad

Anketiranje – odličan posao za razvijanje „soft skillsa”

Osim radnog iskustva poslodavci danas traže i kandidate s razvijenim „soft skillsima”, a idealan posao na kojima ih možete usavršiti jest anketiranje.

Mlada sretna ekipa

Prijedlozi za ludi provod

Stop trivijalnim oblicima zabave!

Dosta ti je uobičajenih načina zabave i izlazaka uvijek na ista mjesta? Znamo što treba tebi i tvojem društvu!