LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Novi pogledi

Drugačije, avangardno i neviđeno: estetika ružnoće kao odraz novih vrijednosti

Je li to nešto prolazno kao i svaki trend ili je nešto što je smatrano konvencionalno ružnim samo nešto drugačije, nešto što se ne viđa svakoga dana, nešto autentično i prije svega neviđeno i hrabro?

Je li to nešto prolazno kao i svaki trend ili je nešto što je smatrano konvencionalno ružnim samo nešto drugačije, nešto što se ne viđa svakoga dana, nešto autentično i prije svega neviđeno i hrabro?

U pjesništvo ju je uveo Charles Baudelaire još davnih dana, no vraća se i unutar raznih aspekata života: od mode i ljepote pa čak i do hrane. U posljednje vrijeme u trendove vječne mladosti i savršenstva ljepote uvlači se i estetika ružnoće kojoj je vrata otvorila modna industrija. Je li to nešto prolazno kao i svaki trend ili je nešto što se smatrano konvencionalno ružnim samo nešto drugačije, što se ne viđa svakoga dana, nešto autentično i prije svega neviđeno i hrabro? O tom fenomenu piše i Lider.

Borbu protiv brze mode i prolaznih trendova započeli su svjetski dizajneri kao što su Vivienne Westwood, Rei Kawakubo ili Yohjija Yamamota, Demna Gvasalia iz Balenciage koji su estetiku preko modnih pista prenijeli i širokoj publici.

Maksimalizam i kombiniranje odjevnih predmeta koji inače ne idu jedan s drugim, miješanje stilova i neurednu estetiku prihvatili su i kozmetički brendovi pa su tako kao svoje modele birali lica koja nisu odraz tipičnog savršenstva već imaju specifičnosti na koje se inače gleda kao mane, primjerice razmaknuti zubi.
 

Kako navodi Highsnobiety, današnji trend ružne estetike ima uporište i u feminizmu te podsjeća na feministički punk i rock devedesetih. Tada su žene dignule svoj glas te poderanom odjećom, razmazanom šminkom i neglamuroznim izgledom potkopale svoju tradicionalnu ulogu u društvu i reinterpretirale tijela, udaljile ih od muškog pogleda. Upravo je to omogućilo drugim vrstama ljepote da dobiju svoj prostor, piše Lider.


Estetika ružnoće kao pretty privilege

 

Mnogi supermodeli uskočili su na trend estetike čudne djevojke, odnosno weird girl aesthetic. Tako je jedan od najpoznatijih svjetskih modela Bella Hadid poznata po svome neobičnom izgledu koji daje pomalo vanzemaljsku sliku. Julia Fox također je zastupnica estetike ružnoće, a trendovi kao što su izblajhane obrve te neuredna i razmazana šminka, ali i fudbalerka na modelima, sve su češće vidljive pojave u svijetu mode i ljepote.

Ipak, slavni si mogu priuštiti estetiku ružnoće jer su inače lijepi i bogati, a ovaj trend im služi kako bi se istaknuli i privukli pažnju. Je li estetika ružnoće privilegija koju imaju samo lijepi? Nešto drugačije i nešto što iskače iz okvira savršeno opisuje ovu estetiku.

 

Mijenja se svijet, a s time i pogledi na njega

 

Postoje tvrdnje i kako je dolazak estetike ružnoće na snagu rezultat toga što su nas tradicionalne vrijednosti iznevjerile. Svijet je u posljednje vrijeme pogođen pandemijom i rastom konzervativizma, a i klimatske promjene uvelike utječu na sve oko nas. Nova estetika odraz je i novih pogleda i traganja za novim vrijednostima.

Mnogi kritičari i autori zalažu se za estetiku ružnoće jer tvrde kako bi svijet koji je savršeno lijep bio i beskrajno dosadan. U ružnoći ima nešto realistično, stvarno. Ona je svugdje oko nas i u svakom od nas. Ona je ljudska.

FOTO: STUDENTSKI.HR VIA CANVA, ILUSTRACIJA