Mediatoolkit analiza

Doznajemo kako je vijest o ukradenom iPhoneu postala viralna

Korinin mobitel

Pomoću Mediatoolkita analizirana je popularnost vijesti o Korininom ukradenom mobitelu koja je preplavila javnost.

U nedjelju, 12. veljače u Facebook grupi Tražim/nudim studentski posao djevojka po imenu Korina objavila je dvije fotografije postavivši pitanje zna li netko dečke koji se na njima nalaze, za koje se poslije ispostavilo da su joj ukrali mobitel. Kradljivci su, ne znajući da joj je mobitel još uvijek povezan s iCloudom, slikali i nekoliko fotografija samih sebe.

Njen status izazvao je ogromno zanimanje osoba koje su čekale rasplet priče znajući da će on doći, iako je to značilo i čekanje uz komentare statusa do četiri sata ujutro. Objava je u međuvremenu izbrisana sa stranice, nakon što je prikupila više od 1.500 lajkova i skoro isti broj komentara, ali priča i dalje živi.

Pitanje je bi li djevojka dobila jednaku količinu interakcije da je status objavljen na njenom profilu ili, na primjer, u grupi Svi mi stariji od 70 koji volimo tamburice. Tražim/nudim studentski posao je s čak 77.000 članova jedna od najpopularnijih grupa u regiji s veoma aktivnom studentskom publikom koja intezivno prati objave radi potencijalnog novog zaposlenja. Mnogi su mediji prenijeli priču i njene nastavke pa ona još uvijek izaziva interes i salve smijeha.

Kako se radi o izrazito popularnom sadržaju, htjeli smo provjeriti je li vijest izazvala pažnju nakon što je maknuta s prvotne Facebook grupe. Alat Mediatoolkit dao nam je odgovor na pitanje. Među prvima vijest su prenijeli portali Index.hr i Rtl.hr.

Foto: Mediatoolkit

Pomoću Mediatoolkita analizirana je popularnost vijesti na temelju faktora viralnosti, koji se računa uzimajući u obzir prosječan broj interakcija na nekom članku (interakcije su shareovi, likeovi, komentari i slično). Ako brojka na pojedinačnom članku odudara od prosjeka, dodjeljuje se faktor koji je u slučaju RTL-a bio 28,630, a Indexa 13,507. Ukratko, vijest je postigla 28, odnosno 13 puta više interakcija nego što je uobičajeno za vijesti s tih portala.

Korina je na kraju uspješno došla do svog mobitela, a studenti su pokazali koliku moć imaju društvene mreže kad im se ne uči za ispite. Popriličan uspjeh za vijest koja je nastala iz Facebook statusa studentice, zar ne?

Komentari na članak

Vezani članci

Društvene mreže protiv stvarnog mišljenja

Kada bi sve bilo iskreno

Društvene mreže vs. stvarnost

„Lajkate” nešto, ali to vam ipak i nije toliko drago? Zavidni ste prijatelju na 146 fotografija iz Pariza, ali sve ste komentirali s „predivno”? Dosta vam je svih tih idiličnih života na društvenim mrežama? Ne brinite, većina toga zbilja nije tako kako se čini.

Facebook logo

Internet ili Facebook svima?

Facebook dronovi, sateliti i laseri donose svima internet

Facebook planira spojiti dvije trećine populacije na svijetu koja nema pristup internetu koristeći dronove, satelite i lasere.

Facebook

Novosti na Facebooku

Što je zapravo „Did you know“ opcija na Facebooku?

Facebook se sve manje koristi i toga su svjesni i ljudi u njegovoj upravi. Stoga su došli na ideju da naprave nešto što ostale društvene mreže nemaju. Da bi vratili osobnost korisnika, počeli su postavljati osobna i pomalo šašava pitanja pod opcijom „Znate li?“

Ella Dvornik, FOTO: Facebook

Intervju s Ellom Dvornik

"Ako uvijek kažeš istinu, nikad ne moraš razmišljati o tome što si rekao"

Od svega je odustala. Najgora je stvar što joj je toliko bilo bitno što ljudi oko nje misle. Bilo joj je bitno što njezina mama misli, što njezin tata misli, što baka misli, što prijatelji misle, što ljudi koje uopće ne poznaje misle i cijelo je vrijeme mislila da je normalan život taj da ideš u školu, na faks i nađeš posao.

Tipkanje u vožnji

Izazovi modernog svijeta

Što je ovisnost o Facebooku i kako je se riješiti?

Zašto ljudi imaju potrebu da prilikom rada posegnu za pametnim telefonom i pogledaju što se novog desilo na Facebooku?