LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
OIE i Ministarstvo poljoprivrede pokrenuli regionalnu kampanju

„Svojem psu možete reći sve osim zbogom“

Edukativna kampanja s upečatljivim sloganom ima za cilj podići svijest građana o odgovornoj brizi za psa.

Edukativna kampanja s upečatljivim sloganom ima za cilj podići svijest građana o odgovornoj brizi za psa.

Kampanjom Svojem psu možete reći sve... osim zbogom promovira se odgovorna briga za psa, odnosno obveza mikročipiranja i cijepljenja, ali se poziva i na nenapuštanje, odnosno na cjeloživotnu brigu o psu. Ova edukativna kampanja, čiji je cilj razvijanje svijesti javnosti, namijenjena je široj populaciji, a osobito mladima.

Svjetska organizacija za zdravlje životinja (OIE) osmislila je kampanju i provodi ju u svim zemljama jugoistočne Europe. U sklopu iste, koja traje godinu dana, tiskani su edukativni letci s korisnim informacijama za svakoga tko već ima ili želi psa. Osim letaka, u sklopu kampanje koju u Hrvatskoj provodi Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane Ministarstva poljoprivrede, tiskani su i plakati te je osmišljen upitnik za građane koji imaju psa ili ga planiraju nabaviti.

Odgovornost u odluci da se udomi pas i brizi za njegove potrebe, obavezno mikročipiranje, kastracija kao jednostavan način sprečavanja nekontroliranog razmnožavanja psa i rasta populacije pasa, cijepljenje, redovita veterinarska skrb i nenapuštanje glavne su teme kampanje. Kampanjom pozivaju svakoga tko ima psa da bude njegov junak kroz brigu koju mu iskazuje.

Promotivni materijali osmišljeni su s namjerom pomaganja svakome tko ima psa u pronalaženju odgovora kako udovoljiti njegovim potrebama uz istodobno uvažavanje potreba ljudi i drugih životinja u njegovu okruženju. Distribuirat će se po školama, veterinarskim organizacijama i skloništima za životinje.

Unatoč visokim kaznama za napuštanje životinja, zbog neodgovornosti vlasnika pasa broj napuštenih pasa stalno raste, a skloništa su pretrpana. Dio lokalnih zajednica ima teškoća u ispunjavanju zakonom propisanih obaveza o razvijanju svijesti javnosti, osobito mladih, o zaštiti životinja, a o dodatnim mjerama koje bi potaknule na odgovornu brigu o psu gotovo da se i ne može govoriti – npr. osnivanje infocentara te provođenje programa kastracije, kao i edukacije građana o zaštiti životinja.

Rezultat takvog nerazumijevanja problematike i zanemarivanja ozbiljnosti situacije stalno je povećanje broja pasa i mačaka koje, umjesto da budu članovi obitelji, završavaju svoje živote na ulici i u skloništima s rokom za ubijanje od 60 dana, što je nedopustivo. Udruga Prijatelji životinja podržava ovu kampanju jer pomaže građanima koji imaju psa da razumiju svoje obveze te da omoguće ljubimcu brigu i pažnju tijekom cijelog njegovog života.

Podatci o kampanji, osim na stranicama Ministarstva poljoprivrede, mogu se naći i na poveznici Svjetske organizacije za zdravlje životinja (OIE) te na stranicama Prijatelja životinja.

FOTO: PRIJATELJI ŽIVOTINJA