Povezanost obrazovanja i svjetskog uspjeha

Što su studirali svjetski milijarderi

Studentska diploma

Ne želimo vas potaknuti da odustanete od studija, ali najnovije istraživanje pokazalo je da gotovo trećina najbogatijih ljudi na svijetu ne posjeduje diplomu ni s jednog fakulteta.

Approved Index, vodeća britanska poslovna platforma, proučavala je vrste obrazovanja koje su stekli svjetski milijarderi. Istraživanje je obuhvatilo 100 najbogatijih ljudi na svijetu prema Forbesovoj listi, prenosi Telegraph. Rezultati istraživanja pokazali su da gotovo trećina najbogatijih ljudi na svijetu, 32 posto, nije završila nijedan fakultet. Dakle, da postanete besramno bogati, ne morate nužno imati diplomu nekog prestižnog fakulteta u džepu. 

Najbolji primjeri za to su Bill Gates, osnivač Microsofta, i Mark Zuckerberg, osnivač Facebooka, koji su obojica odustali od Harvarda. Najbogatija osoba na svijetu je Bill Gates vrijedan 79 milijardi američkih dolara, dok je Mark Zuckerberg s 33,4 milijarde dolara najmlađi milijarder na Forbesovoj listi 100 najbogatijih ljudi na svijetu.

Pravi studij vas ipak može dovesti do svjetskog bogatstva, a pravi studij je u ovom slučaju inženjerstvo. Analiza je pokazala da je čak 22 posto najbogatijih ljudi svijeta studiralo upravo inženjerstvo. To je više od jedne petine svjetskih milijardera. Njihovo ukupno bogatstvo procjenjuje se na 25,8 milijardi dolara, dok zajedničko bogatstvo milijardera bez diplome iznosi 24 milijarde dolara. 12 posto svjetskih milijardera završilo je neku vrstu poslovne edukacije, dok je 9 posto njih studiralo neki od umjetničkih smjerova. Tek nakon njih slijede milijarderi koji su završili ekonomiju i financije.

Stečena diploma nije svim milijarderima odredila posao kojim su se bavili u životu i u kojem su stekli svoje bogatstvo. Većina milijardera, oko 19 posto, obogatila se u sektorima financija, bankarstva i ulaganja. Slijede ih milijarderi koji su bogatstvo stekli industrijskim konglomeratima i nekretninama. Na posljednjem mjestu milijunskih poslova nalaze se proizvodnja, tekstil i luksuzna roba.

Nakon ovih rezultata, ostaje otvoreno pitanje važnosti diplome u današnjem svijetu. Ipak, i dalje je najveći problem raspodjela svjetskog bogatstva. U svijetu ima ukupno 2325 milijardera koji zajednički posjeduju 7,29 bilijuna američkih dolara. To čini gotovo desetinu globalnog BDP-a, stoji u godišnjem izvješću Wealth X i UBS Billionaire Censusa. Njihovo bogatstvo će se povećavati te će nejednakosti između bogatih i siromašnih biti sve veće. Mogu li naše diplome nešto promijeniti, pokazat će buduća istraživanja. 

Komentari na članak

Vezani članci

VERN-ovi studenti idu u San Francisco

Studenti VERN-a na putu za San Francisco

Hrvatski studenti na globalnom natjecanju predstavljaju portal o izbjeglicama

Studenti VERN-a predstavit će u San Franciscu ideju o "news" portalu koji bi omogućio humanije viđenje izbjeglica te poboljšao odnos prema njima. Time ulaze u konkurenciju za prestižnu nagradu.

Bakterija

Simpatičan znanstveni eksperiment

Poslušajte kako bakterije pjevaju

„Interspecifics Collective“ je ekipa iz Meksika koja je pomoću uređaja „Energy Bending Lab“ uspjela otkriti kako zvuče bakterije. Njihov instrument izrađen je od nekoliko sintesajzera i prijenosnih alata koji stvaraju zvučnu sliku koju proizvode bakterije.

S diplomom u turizam

Panel-rasprava

Neka diploma bude tvoj as u rukavu za bavljenje turizmom

Udruga studenata turizma Ekonomskog fakulteta poziva te na sudjelovanje u panel-raspravi pod nazivom „S diplomom u turizam“. Kako bi vam se što bolje približila tema rasprave i rad u turizmu, prethodit će joj radionica iznenađenja.

Ljudski mozak

Istine i laži o najvažnijem ljudskom organu

Deset mitova o mozgu koji nisu istiniti

Mozak je jedan od organa u ljudskom tijelu o kojemu se puno toga ne zna. Zbog svoje velike važnosti, a ujedno još uvijek nedovoljno razjašnjene građe i načina djelovanja, tijekom povijesti razvili su se brojni mitovi o mozgu. Brojni od njih nisu točni, a koji su to pročitajte u nastavku.

Žarulja

Svjetski obrazovni forum

Ministri progovorili o trendovima u obrazovanju diljem svijeta

„Kvalitetno je obrazovanje ono koje trenira cijelog čovjeka – um, tijelo i ruke”, izjavila je ministrica Ugande.