Napredak umjetne inteligencije

Računalo prošlo Turingov test: Uvjerilo 1/3 sudaca da je 13-godišnji dječak

Prošao Turingov test

Ovo je velika vijest na području istraživanja umjetne inteligencije jer nijedno računalo nikada nije prošlo ovakav test.

Na natjecanju u Londonu računalno stvoren 13-godišnji „dječak” uspio je obmanuti 33% sudaca i proći Turingov test.

Za prolaz je potrebno uvjeriti najmanje 30 posto ljudi da je poput njih, a ne bezdušna gomila jedinica i nula. Ovo je velika vijest na području istraživanja umjetne inteligencije jer nijedno računalo nikada nije prošlo ovakav test.

Test je uključivao 150 razgovora između 30 sudaca, 25 ljudi i 5 računalnih programa, što ga čini najvećim Turingovim testom ikad. Uspješan računalni program „Eugene Goostman“ dizajnirao je ruski tim programera.

Računalni vizionar Alan Turing osmislio je test davne 1950. godine i od tada je taj test ostao simboličan prag za zajednicu koja se bavi umjetnom inteligencijom. Uspjeh se dogodio baš na 60. godišnjicu Turingove smrti.

Kako funkcionira Turingov test?

Turingov test dobio je ime po svom tvorcu, britanskom matematičaru i kriptografu Alanu Turingu. Čovjek u ulozi suca prirodnim jezikom komunicira s jednim čovjekom i jednim strojem, a pri tom se obojica predstavljaju kao ljudi.

Ako sudac sa sigurnošću ne može utvrditi koji je sugovornik stroj, smatra se da je stroj prošao test. Kako bi test bio što jednostavniji i kako se ne bi testirala sposobnost generiranja glasa stroja, test se odvija preko tipkovnice i ekrana. 

Unatoč uspjehu, znanstvenici smatraju kako smo još uvijek daleko od uistinu zastrašujućih autonomnih robota. 

Komentari na članak

Vezani članci

Robot igra Angry Birds

Robot igra popularnu igru Angry Birds

Robot igra video igru Angry Birds i pomaže djeci s poteškoćama u razvoju

Mali humanoidni robot naučio je igrati video igru Angry Birds jednostavno oponašajući pokrete djeteta prilikom igranja video igre.

Američki nogomet

Revolucionarna tehnologija donijet će pomak u proizvodnji sportske opreme

Student osmislio novu tehnologiju koja će pomoći trenerima američkog nogometa

Jake Merrell će svojom novom tehnologijom omogućiti trenerima i medicinskom osoblju da prate broj udaraca koje je igrač primio te koje su oni bili siline.

How to Google

Napredni alati koji zaslužuju pozornost

9 Googleovih alata za koje niste znali da postoje

Google nudi mnoge alate za lakše snalaženje na internetu, alate koji olakšavaju istraživanje raznih tema i samim time olakšavaju nam i život.

TasteKid

Pronađite film na lakši način

TasteKid: online tražilica serija i filmova

TasteKid je jedna od internetskih stranica koje mogu pomoći u traženju iduće serije ili knjige koje će vas odvratiti od studentskih obaveza.

Gari Kasparov

Na današnji dan

Kasparov izgubio šahovsku partiju protiv računala

Na današnji dan, 10. veljače 1996., svjetski šahovski velemajstor Gari Kasparov, izgubio je šahovsku partiju od IBM-ova superračunala Deep Blue