Obljetnica najpopularnije društvene mreže

10 godina Facebooka

Facebook

Primarno namijenjen međusobnom upoznavanju i komunikaciji studenata harvardskog sveučilišta Facebook munjevito raste u najmasovniju i najpopularniju društvenu mrežu današnjice s više od milijardu otvorenih korisničkih profila.

Točno 10 godina prošlo je otkako je Mark Zuckerberg s kolegom Dustinom Moskovitzem u sobi na kampusu Sveučilišta Harvard osnovao internu društvenu mrežu. Primarno namijenjen međusobnom upoznavanju i komunikaciji studenata tog renomiranog sveučilišta Facebook munjevito raste u najmasovniju i najpopularniju društvenu mrežu današnjice s više od milijardu otvorenih korisničkih profila.

Zuckerberg, danas predsjednik i glavni izvršni direktor Facebooka ima i više nego dovoljno razloga da bude zadovoljan svojim životnim projektom. Njegovu društvenu mrežu koristi približno 1,23 milijarda ljudi širom svijeta, a trenutna tržišna vrijednost kompanije procjenjuje se na monumentalnih 135 milijardi dolara te će najvjerojatnije postati tvrtka koja je najbrže u povijesti stekla vrijednost od 150 milijardi dolara. Posljednji financijski rezultati impresionirali su mešetare s Wall Streeta, najviše zbog uspješne tranzicije na mobilne uređaje o čemu dovoljno govori službeno izvješće tvrtke u kojem iznose kako je po prvi put od osnutka prodaja oglasa na smartphoneovima i tabletima premašila onu na klasičnim računalima. Prema jednom istraživanju prosječan korisnik mjesečno provede preko 15 sati ˝online˝ i ima više od 200 prijatelja na profilu.

Ovakvi podvizi učinili su 29-godišnjeg Zuckerberga jednim od najmlađih milijardera u svijetu s bogatstvom koje je procijenjeno na više od 30 milijardi dolara te je najmlađa osoba na Forbesovoj listi 400 najbogatijih Amerikanaca. Međutim, nije uvijek sve išlo tako glatko. U početku je Zuckerberg optuživan za krađu ideje od strane svojih kolega, a nedavno su se širile glasine kako korisnike Facebooka nadziru američke tajne službe. Glasine su srećom opovrgnute.

Mnogo ozbiljniji problemi koji bi mogli naškoditi popularnosti i raširenosti Facebooka su društvene mreže poput Twittera i Snapchata kojima je priklonjenija mlađa populacija zbog jednostavnosti i popularizacije nadimaka (˝nickname˝) u odnosu na stvarna imena što direktno utječe na zaštitu privatnosti koja je kod Facebooka manjkava. Mlađi korisnici su u konstantnoj potrazi za novim oblicima komunikacije pa se Facebook često nalazi u situaciji da zbog velikog broja korisnika ne može brzo uvoditi korjenite promjene što u konačnici rezultira padom korisnika zbog ˝dosadnih i jednoličnih sadržaja˝. Stoga će politika Facebooka u budućnosti biti fokusirana na konstantno mijenjanje i dodavanje sadržaja kako bi zadržao svježinu i konkurentnost.

U svakom slučaju, u proteklom desetljeću Facebook je izvršio golem utjecaj na našu percepciju komunikacije i na pop kulturu uopće. Lajkanje, šeranje i slični termini udomaćili su se u jeziku, a jednostavnost i goleme mogućnosti povezivanja iskorištavaju se za uspješno ciljano oglašavanje. Apsolutno svatko putem službenih kanala može pratiti najsvježije informacije iz svoje interesne grupe te se tekstualna i audio-vizualna komunikacija s ostalim korisnicima odvija u trenu. neki ga mrze, neki vole, no utjecaj ovog fenomena značajan je i nezamjenjiv.

Za svoj rođendan Facebook je korisnicima ponudio opciju Look Back, gdje se u jednominutnom videu izmjenjuju najznačajnije slike i postovi od trenutka otvaranja korisničkog profila. Svakako provjerite, a simpatičnu animaciju kronologije promjena u Facebooku pogledajte ovdje!

Komentari na članak

Vezani članci

Komunikator

Prototip inspiriran kultnom serijom

Google je predstavio uređaj koji funkcionira kao komunikator iz „Star Treka“

Google je predstavio prototip komunikatora combadge iz „Star Treka“ s ciljem korištenja za pretraživanje, a ne za komunikaciju.

Sirijske izbjeglice - dijete

Komentar novinarke portala Studentski.hr

Zašto se toliko raspravlja o pomoći, umjesto da se pomogne?

Tjednima traje opsadno stanje izbjeglica u susjednim zemljama, svjedočimo svakodnevnim video zapisima i slikama sustavnog ugnjetavanja tih ljudi, ali pitanje koja se proteže vezano za njih nije kako im pomoći, nego što ako dođu kod nas?

Budućnost obrazovanja

Online programiranje

Želite li naučiti programirati?

Želite naučiti programirati, ali ne znate kako? Ne brinite, pronašli smo rješenje za vas. Donosimo vam 10 načina na koje možete naučiti programirati online.

Coca Cola

Poziv blogerima iz istočne Europe

Coca-Cola traži mlade blogere

Natječaj je otvoren do 15. ožujka 2016., a rezultati će biti poznati krajem mjeseca. Ovogodišnji natječaj posebno ohrabruje blogere koji rade vlastiti video sadržaj, pogotovo one blogere koji imaju otvoren YouTube kanal.

Izbjeglice

Izbjeglička kriza u Europi

VIDEO: Prosvjedi za i protiv izbjeglica širom Europe

Tisuće prosvjednika okupilo se prošle subote u europskim prijestolnicama kako bi iskazali potporu i solidarnost s izbjeglicama. Istovremeni su u Varšavi, Bratislavi i Pragu održani protuimigracijski prosvjedi.