Obljetnica najpopularnije društvene mreže

10 godina Facebooka

Facebook

Primarno namijenjen međusobnom upoznavanju i komunikaciji studenata harvardskog sveučilišta Facebook munjevito raste u najmasovniju i najpopularniju društvenu mrežu današnjice s više od milijardu otvorenih korisničkih profila.

Točno 10 godina prošlo je otkako je Mark Zuckerberg s kolegom Dustinom Moskovitzem u sobi na kampusu Sveučilišta Harvard osnovao internu društvenu mrežu. Primarno namijenjen međusobnom upoznavanju i komunikaciji studenata tog renomiranog sveučilišta Facebook munjevito raste u najmasovniju i najpopularniju društvenu mrežu današnjice s više od milijardu otvorenih korisničkih profila.

Zuckerberg, danas predsjednik i glavni izvršni direktor Facebooka ima i više nego dovoljno razloga da bude zadovoljan svojim životnim projektom. Njegovu društvenu mrežu koristi približno 1,23 milijarda ljudi širom svijeta, a trenutna tržišna vrijednost kompanije procjenjuje se na monumentalnih 135 milijardi dolara te će najvjerojatnije postati tvrtka koja je najbrže u povijesti stekla vrijednost od 150 milijardi dolara. Posljednji financijski rezultati impresionirali su mešetare s Wall Streeta, najviše zbog uspješne tranzicije na mobilne uređaje o čemu dovoljno govori službeno izvješće tvrtke u kojem iznose kako je po prvi put od osnutka prodaja oglasa na smartphoneovima i tabletima premašila onu na klasičnim računalima. Prema jednom istraživanju prosječan korisnik mjesečno provede preko 15 sati ˝online˝ i ima više od 200 prijatelja na profilu.

Ovakvi podvizi učinili su 29-godišnjeg Zuckerberga jednim od najmlađih milijardera u svijetu s bogatstvom koje je procijenjeno na više od 30 milijardi dolara te je najmlađa osoba na Forbesovoj listi 400 najbogatijih Amerikanaca. Međutim, nije uvijek sve išlo tako glatko. U početku je Zuckerberg optuživan za krađu ideje od strane svojih kolega, a nedavno su se širile glasine kako korisnike Facebooka nadziru američke tajne službe. Glasine su srećom opovrgnute.

Mnogo ozbiljniji problemi koji bi mogli naškoditi popularnosti i raširenosti Facebooka su društvene mreže poput Twittera i Snapchata kojima je priklonjenija mlađa populacija zbog jednostavnosti i popularizacije nadimaka (˝nickname˝) u odnosu na stvarna imena što direktno utječe na zaštitu privatnosti koja je kod Facebooka manjkava. Mlađi korisnici su u konstantnoj potrazi za novim oblicima komunikacije pa se Facebook često nalazi u situaciji da zbog velikog broja korisnika ne može brzo uvoditi korjenite promjene što u konačnici rezultira padom korisnika zbog ˝dosadnih i jednoličnih sadržaja˝. Stoga će politika Facebooka u budućnosti biti fokusirana na konstantno mijenjanje i dodavanje sadržaja kako bi zadržao svježinu i konkurentnost.

U svakom slučaju, u proteklom desetljeću Facebook je izvršio golem utjecaj na našu percepciju komunikacije i na pop kulturu uopće. Lajkanje, šeranje i slični termini udomaćili su se u jeziku, a jednostavnost i goleme mogućnosti povezivanja iskorištavaju se za uspješno ciljano oglašavanje. Apsolutno svatko putem službenih kanala može pratiti najsvježije informacije iz svoje interesne grupe te se tekstualna i audio-vizualna komunikacija s ostalim korisnicima odvija u trenu. neki ga mrze, neki vole, no utjecaj ovog fenomena značajan je i nezamjenjiv.

Za svoj rođendan Facebook je korisnicima ponudio opciju Look Back, gdje se u jednominutnom videu izmjenjuju najznačajnije slike i postovi od trenutka otvaranja korisničkog profila. Svakako provjerite, a simpatičnu animaciju kronologije promjena u Facebooku pogledajte ovdje!

Komentari na članak

Vezani članci

Stereomood glazbeni servis

Besplatni glazbeni servis

Stereomood: Napravite vlastitu playlistu za svaku prigodu

Stereomood je besplatni glazbeni servis za slušanje glazbe pomoću kojega možete napraviti playlistu za svaku prigodu te je podijeliti sa svojim prijateljima. 

Moj mobitel

Mojmobitel.hr

Novi portal namijenjen mobilnim uređajima i opremi

Na portalu ćete na jednom mjestu moći pronaći sve informacije vezane uz svijet telefonije, a namijenjen je kupcima i prodavačima uređaja i opreme koji na jednostavan način mogu naći sve što je razasuto po internetu.

Facebook logo

Novost na Facebooku

Isključivanje automatskog reproduciranja video oglasa na Facebooku

Facebook je ovih dana uveo opciju automatskog reproduciranja video oglasa. Ukoliko vam se ne sviđa ova novina donosimo načine kako je isključiti.

YouTube i Vevo

Velika suradnja

Vevo najavio 7 novih emisija i prijenose koncerata uživo

Neke će emisije biti usmjerene na analizu modnog identiteta glazbenika dok će se druge orijentirati na fanove i na njima stvarati look superzvijezde.

Coca Cola

Poziv blogerima iz istočne Europe

Coca-Cola traži mlade blogere

Natječaj je otvoren do 15. ožujka 2016., a rezultati će biti poznati krajem mjeseca. Ovogodišnji natječaj posebno ohrabruje blogere koji rade vlastiti video sadržaj, pogotovo one blogere koji imaju otvoren YouTube kanal.