Obljetnica najpopularnije društvene mreže

10 godina Facebooka

Facebook

Primarno namijenjen međusobnom upoznavanju i komunikaciji studenata harvardskog sveučilišta Facebook munjevito raste u najmasovniju i najpopularniju društvenu mrežu današnjice s više od milijardu otvorenih korisničkih profila.

Točno 10 godina prošlo je otkako je Mark Zuckerberg s kolegom Dustinom Moskovitzem u sobi na kampusu Sveučilišta Harvard osnovao internu društvenu mrežu. Primarno namijenjen međusobnom upoznavanju i komunikaciji studenata tog renomiranog sveučilišta Facebook munjevito raste u najmasovniju i najpopularniju društvenu mrežu današnjice s više od milijardu otvorenih korisničkih profila.

Zuckerberg, danas predsjednik i glavni izvršni direktor Facebooka ima i više nego dovoljno razloga da bude zadovoljan svojim životnim projektom. Njegovu društvenu mrežu koristi približno 1,23 milijarda ljudi širom svijeta, a trenutna tržišna vrijednost kompanije procjenjuje se na monumentalnih 135 milijardi dolara te će najvjerojatnije postati tvrtka koja je najbrže u povijesti stekla vrijednost od 150 milijardi dolara. Posljednji financijski rezultati impresionirali su mešetare s Wall Streeta, najviše zbog uspješne tranzicije na mobilne uređaje o čemu dovoljno govori službeno izvješće tvrtke u kojem iznose kako je po prvi put od osnutka prodaja oglasa na smartphoneovima i tabletima premašila onu na klasičnim računalima. Prema jednom istraživanju prosječan korisnik mjesečno provede preko 15 sati ˝online˝ i ima više od 200 prijatelja na profilu.

Ovakvi podvizi učinili su 29-godišnjeg Zuckerberga jednim od najmlađih milijardera u svijetu s bogatstvom koje je procijenjeno na više od 30 milijardi dolara te je najmlađa osoba na Forbesovoj listi 400 najbogatijih Amerikanaca. Međutim, nije uvijek sve išlo tako glatko. U početku je Zuckerberg optuživan za krađu ideje od strane svojih kolega, a nedavno su se širile glasine kako korisnike Facebooka nadziru američke tajne službe. Glasine su srećom opovrgnute.

Mnogo ozbiljniji problemi koji bi mogli naškoditi popularnosti i raširenosti Facebooka su društvene mreže poput Twittera i Snapchata kojima je priklonjenija mlađa populacija zbog jednostavnosti i popularizacije nadimaka (˝nickname˝) u odnosu na stvarna imena što direktno utječe na zaštitu privatnosti koja je kod Facebooka manjkava. Mlađi korisnici su u konstantnoj potrazi za novim oblicima komunikacije pa se Facebook često nalazi u situaciji da zbog velikog broja korisnika ne može brzo uvoditi korjenite promjene što u konačnici rezultira padom korisnika zbog ˝dosadnih i jednoličnih sadržaja˝. Stoga će politika Facebooka u budućnosti biti fokusirana na konstantno mijenjanje i dodavanje sadržaja kako bi zadržao svježinu i konkurentnost.

U svakom slučaju, u proteklom desetljeću Facebook je izvršio golem utjecaj na našu percepciju komunikacije i na pop kulturu uopće. Lajkanje, šeranje i slični termini udomaćili su se u jeziku, a jednostavnost i goleme mogućnosti povezivanja iskorištavaju se za uspješno ciljano oglašavanje. Apsolutno svatko putem službenih kanala može pratiti najsvježije informacije iz svoje interesne grupe te se tekstualna i audio-vizualna komunikacija s ostalim korisnicima odvija u trenu. Neki ga mrze, neki vole, no utjecaj ovog fenomena značajan je i nezamjenjiv.

Za svoj rođendan Facebook je korisnicima ponudio opciju Look Back, gdje se u jednominutnom videu izmjenjuju najznačajnije slike i postovi od trenutka otvaranja korisničkog profila. Svakako provjerite, a simpatičnu animaciju kronologije promjena u Facebooku pogledajte ovdje!

Komentari na članak

Vezani članci

CNET.com (Top 5)

CNET.com predstavio iznenađujući popis

VIDEO: Top pet uređaja koje će uskoro pregaziti vrijeme

Razloge zbog kojih se CNET.com odlučio na upravo te uređaje možete pogledati u priloženom videu.

Vedrana Miholić

Žene u računalstvu

Nakon 18 godina uspješne karijere, Vedrana Miholić postaje međunarodna e-predvodnica 21. stoljeća

– Velika je čast plasirati se među tako sjajne žene, no mislim da je ovo prije svega priznanje svima koji već godinama daju sebe kako bi novim generacijama omogućili adekvatno obrazovanje – svim volonterima, svim nastavnicima, svim udruženjima, svim građanima koji su potpisali otvoreno pismo kojim tražimo kvalitetniju nastavu informatike. – kaže Vedrana Miholić

Modna katedra

Simbolična potpora

Modna katedra simboličnim poklonom nagradila studenta koji je osmislio aplikaciju „Menzer”

Prošli smo tjedan objavili intervju s Filipom Šainom, mladim studentom Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu koji je osmislio aplikaciju „Menzer“. Njega će dočekati simboličan poklon.

Društvene mreže protiv stvarnog mišljenja

Kada bi sve bilo iskreno

Društvene mreže vs. stvarnost

„Lajkate” nešto, ali to vam ipak i nije toliko drago? Zavidni ste prijatelju na 146 fotografija iz Pariza, ali sve ste komentirali s „predivno”? Dosta vam je svih tih idiličnih života na društvenim mrežama? Ne brinite, većina toga zbilja nije tako kako se čini.

Ice bucket challenge

Humanitarna akcija na društvenin mrežama

Ice Bucket Challenge: viralnim videom do 115 milijuna dolara

Sjećate se viralnih videa takozvanog Ice Bucket Challengea? Skupljeno je 115 milijuna dolara. Saznajte kako se raspodijelio novac.