Na današnji dan

U upotrebu uvedena poštanska marka

Poštanska marka

Poštanska marka prvi je put puštena u promet kao sredstvo plaćanja poštanskih usluga u Velikoj Britaniji 1840. godine.

Reformu poštanskih tarifa predložio je 1834. godine Englez Rowland Hill, želeći u prvome redu smanjenje poštarine i plaćanje poštanskih usluga unaprijed kupnjom marke koja bi se lijepila na svaku poštansku pošiljku.

Na današnji dan, 6. svibnja 1840. godine, poštanska marka prvi je put puštena u promet kao sredstvo plaćanja poštanskih usluga u Velikoj Britaniji.

Prva poštanska marka na svijetu nazvana je „Crni peni“ jer je vrijedila jedan peni i bila otisnuta crnom tintom. Na njoj se nalazi lik engleske kraljice Viktorije.

Pojava prve poštanske marke dovela je do prave revolucije poštanske službe. Prije uvođenja marke poštarinu je plaćao primatelj pisma, a plaćanje poštarine često se izbjegavalo. Naime, na omotnicama su se često pisale skrivene poruke koje bi primatelj pisma pročitao te neotvoreno pismo vratio poštonoši.

Dolaskom marke, poštanske usluge počele su se plaćati unaprijed, a došlo je i do unifikacije tarifa, koje su se prije određivale prema udaljenosti od pošiljatelja do primatelja.

Poštanska marka

Ovu novinu ubrzo uvode i druge zemlje. U Hrvatskoj se poštanska marka prvi put pojavila samo deset godina poslije, odnosno 1850. godine, dok je Hrvatska bila u sastavu Austrijske monarhije. Prva hrvatska poštanska marka tiskana je 1918. godine nakon odcjepljenja od Austrougarske. Poštanske marke Republike Hrvatske izdaju se od 1991. godine.

Izgled poštanske marke kroz povijest često se mijenjao, kao i njena tema. Iako najčešće ima oblik kvadrata ili pravokutnika, u svijetu su tiskane okrugle, ovalne, peterokutne i trokutne marke pa čak i marke u obliku voća. Prvu marku krasio je lik kraljice, a danas na markama možemo naći i portrete državnika, znanstvenika, istraživača, prikaze važnih povijesnih događaja, krajolike, gradove, biljke, životinje ili reprodukcije djela poznatih slikara.

Osim toga, na današnji dan 1889. godine, javnosti je predstavljen Eiffelov toranj, najpoznatiji simbol modernog Pariza.

Komentari na članak

Vezani članci

Facebook logo

Nije se samo „news feed” promijenio

Novi izgled Facebook stranica

Facebook uvodi promjene u izgledu Facebook stranica samo par dana nakon što je objavio promjene u izgledu „news feeda”.

Nova Facebook-ova opcija: Postavite meni na Facebook

Facebook uveo novu opciju

Pomoću nove opcije postavite menije restorana na Facebook

Najveća društvena mreža ovih nas je dana iznenadila uvođenjem nove opcije pomoću koje možete postaviti meni određenog restorana na Facebook stranicu.

Stereomood glazbeni servis

Besplatni glazbeni servis

Stereomood: Napravite vlastitu playlistu za svaku prigodu

Stereomood je besplatni glazbeni servis za slušanje glazbe pomoću kojega možete napraviti playlistu za svaku prigodu te je podijeliti sa svojim prijateljima. 

Coca Cola

Poziv blogerima iz istočne Europe

Coca-Cola traži mlade blogere

Natječaj je otvoren do 15. ožujka 2016., a rezultati će biti poznati krajem mjeseca. Ovogodišnji natječaj posebno ohrabruje blogere koji rade vlastiti video sadržaj, pogotovo one blogere koji imaju otvoren YouTube kanal.

Filmofeel

Uživajte u filmskim naslovima

HT najavljuje ekskluzivnu ponudu filmova sa Zagreb Film Festivala

Zahvaljujući vrlo dobroj suradnji ZFF-a i HT-a, brojni zaljubljenici u film koji nažalost, neće moći posjetiti Festival, moći će putem MAXtv-a u svojim domovima uživati  premijerno u brojnim filmskim naslovima s ovogodišnjeg ZFF-a.