Na današnji dan

Povodom obilježavanja dana osnutka prve Dječje kuće, hrvatska odgajateljica otkriva više o Montessori metodi

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Maria_Montessori1913.jpg

Dr. Maria Montessori 6. siječnja 1907. godine osnovala je prvu Dječju kuću s ciljem da pomogne djeci prepuštenoj ulici. Kasnije promatranjem djece i osluškivanjem njihovih potreba razvija i metodu Montessori. Ova metoda primjenjuje se i u hrvatskim vrtićima, o čemu nam je više otkrila anonimna odgajateljica.

Dr. Maria Montessori, rođena 1870. godine, prva je žena u Italiji koja je unatoč raznim predrasudama doktorirala medicinu. Također je poznata po svojem pedagoškom pristupu kojim je mijenjala dotadašnji pogled na dijete i djetinjstvo, po tzv. metodi Montessori. Metodu je osnovala iz potrebe da pomogne djeci prepuštenoj ulici, s kojom je radila u bolnici Santo Spirito u Rimu.

Svoju prvu Dječju kuću osnovala je u siromašnoj radničkoj četvrti San Lorenzo u Rimu 6. siječnja 1907. godine Evo što je u knjizi Dijete – tajna djetinjstva zapisala, kako prenosi Nova Akropola:

Bio je 6. siječnja 1907. kad se svečano otvorila prva škola za mentalno normalnu djecu od tri do šest godina, ne s mojom metodom jer ona tada još nije postojala; no otvorila se ona škola u kojoj se nedugo nakon toga razvila moja metoda. Toga dana nije se sastojala od više od pedesetak siromašnih mališana, seoskog i plašljivog izgleda; neki od njih su plakali; gotovo svi bili su djeca nepismenih i predani meni na brigu.

Početni projekt bio je da se skupe djeca stanara jedne kuće u susjedstvu, u radničkoj četvrti, da bi se spriječilo da ostanu napušteni na ulici ili na stubama, prljajući zidove i sijući nered… Na neki neobjašnjiv način osjetila sam nejasno u svojoj nutrini da započinje veličanstveno djelo o kojem će govoriti cijeli svijet…

Bila su to plašljiva i plačljiva djeca, tako bojažljiva da se nisu usudila ni progovoriti. Njihova lica bila su bezizražajna, njihove oči beživotne. Ustvari, bila su to siromašna, napuštena djeca koja su živjela u rasklimanim i mračnim kućama, bez pažnje i podrške, s manjkavom prehranom. Hitno su trebala hranu, zrak i sunce. Bili su to pravi zatvoreni cvjetovi, ali bez svježine: duše skrivene u hermetičkoj posudi…

Ostvarenje svojega sna Maria Montessori započela je u skromnim uvjetima te se njena metoda razvijala promatranjem djece i osluškivanjem njihovih potreba. Naglašavala je učenje pomoću svih pet osjetila, ne samo slušanjem, gledanjem ili čitanjem.

Promjena koju je Maria Montessori uvodila nije bila samo u metodama podučavanja, već i u pristupu djetetu s poštovanjem prema misteriju koji nosi u sebi, prema potencijalu koji se u njemu krije i prema duši kojoj treba pomoći da se oslobodi. Također je naglašavala presudnu ulogu odraslih u odgoju djece jer o njima ovisi proces utjelovljenja čovjeka u djetetu.

Rezultati njezina rada u Dječjoj kući bili su neočekivani i zapanjujući, otvarale su se škole utemeljene na pedagogiji Montessori te su se proširile i izvan granica Italije. Danas je ta metoda popularna i u Hrvatskoj, stoga smo i razgovarali o primjeni te metode s odgajateljicom koja želi ostati anonimna:

– Metoda Montessori djecu uči od malih nogu životnim aktivnostima. Pomaže djetetu da razvije svoje sposobnosti i ostvari cjelovitu slobodu i odgovornu ličnost, uz pribor za rad, koji je većinom napravljen od prirodnih materijala. Glavna poanta je da dijete osjeti strukturu materijala od malih nogu, npr. jedna od vježbi koje radim s djecom je pretakanje vode iz jedne staklene čaše u drugu staklenu čašu. U slučaju da se i razbije čaša dijete učimo da nered treba za sobom pospremiti.

Snimljen je i film Una vita per i bambini 2007. godine, koji je utemeljen na životnoj priči najpoznatije pedagoginje koju je svijet ikada vidio.

– Sam čovjek treba biti u središtu odgoja. Uvijek na umu treba imati to da se čovjek ne razvija na fakultetu nego da njegov duševni razvoj počinje čim se rodi. – izjavila je Maria Montessori.

Komentari na članak

Vezani članci

Robot igra Angry Birds

Robot igra popularnu igru Angry Birds

Robot igra video igru Angry Birds i pomaže djeci s poteškoćama u razvoju

Mali humanoidni robot naučio je igrati video igru Angry Birds jednostavno oponašajući pokrete djeteta prilikom igranja video igre.

Brodovi u luci

Mali Zagrepčani snimili filmske razglednice o Hrvatskoj

„Kad pomislim na Hrvatsku, najljepše mi je more, sarma, moji prijatelji i nogomet“

Više od stotinu zagrebačke djece predškolske i školske dobi snimilo je informativne filmove o tome zašto vole svoju zemlju. Premijera filmova održat će se 27. svibnja u 10 sati u kinu Europa.

Run for a cause 2015

„Run for a cause“

Humanitarna akcija za dječji osmijeh!

Sva prikupljena sredstva donirat će se Odjelu za nedonoščad Klinike za pedijatriju KBC-a Zagreb.

ERF Danas brinem za sebe inicijativa

ERF

Rezultati ankete studentica ERF-a - prepoznata je nužnost inicijative o problematici djece s roditeljima alkoholičarima

Dobiveni rezultati istraživanja izuzetno važni su jer pokazuju da je prepoznata potreba za inicijativom koja bi progovarala o problematici alkoholizma iz perspektive djece.

Škola G. Vrapče

„Mali pokretači promjena“

ISUM suzbija govor mržnje kod djece

Projekt „Mali pokretači promjena“ od listopada 2017. do kolovoza 2018. godine koliko traje, a i kasnije, pruža djeci mogućnost unaprjeđenja socijalnih i komunikacijskih vještina.