Braća Wright uspješno izvela prvi zrakoplovni let
Orville i Wilbur Wright prvi put su uspješno poletjeli na današnji dan, 17. prosinca 1903. godine. Time su ostvarili davne ljudske maštarije o putovanju zrakom.
Orville i Wilbur Wright prvi put su uspješno poletjeli na današnji dan, 17. prosinca 1903. godine. Time su ostvarili davne ljudske maštarije o putovanju zrakom.
Smatramo da je avijacija rođena 17. prosinca 1903. godine Amerikanci Orville i Wilbur Wright tog su dana izveli prvi uspješni let zrakoplovom, o čemu se dotad moglo samo sanjati.
Pothvat braće službeno je priznat kao prvi kontinuirani i kontrolirani let s vozilom težim od zraka od strane Fédération Aéronautique Internationale, tijela zaduženog za postavljanje standarda i čuvanje rekorda vezanih uz aeronautiku i astronautiku.
Njihov povijesni prvi let izveo je Orville, preletjevši 37 metara. Za taj pothvat trebalo mu je 12 sekundi, a zrakoplov je razvio vrtoglavu brzinu od otprilike 11 kilometara na sat.
Kako je sve počelo?
Braća Wright zainteresirala su se za aeronautiku 1890-ih godina, čitajući o Ottu Lilienthalu i njegovim eksperimentima s lebdenjem. Čvrsto su odlučili pokušati konstruirati vlastiti leteći uređaj.
Wilbur 1899. godine šalje pismo institutu Smithsonian i traži ih da mu pošalju sve dostupne informacije o aeronautici. Nakon što su podrobno proučili radove Sir Georgea Cayleyja, Chanutea, Lilienthala, Da Vincija i Langleyja, iste godine započinju svoj zrakoplovni eksperiment.
Zanimljivo je da ni jedan ni drugi nisu imali završenu srednju školu, a ipak su uspjeli velikim trudom i zalaganjem konstruirati zrakoplov. Braća su stekla mehaničarske vještine dugogodišnjim radom u njihovom dućanu s biciklima, strojevima za tiskanje i drugim spravama.
Njihovo otkriće troosovinskog kontrolnog mehanizma predstavlja proboj na planu aeronautike. Taj mehanizam je omogućavao pilotu kontroliranje zrakoplova i njegovo održavanje u ravnoteži. Ovo otkriće postalo je standardom za upravljanje svim zrakoplovima koji imaju nepomična krila.
Prvi pravi zrakoplov na motorni pogon, Flyer I, konstruirali su 1903. godine To su postigli nakon uspješne konstrukcije nekoliko modela lebdjelica. Za izgradnju trupa koristili su drvo smreke koje je imalo najbolji omjer težine i čvrstoće. Za pokrov krila koristili su najkvalitetniju tkaninu, muslin, koja se radi od svile i pamuka. Charlie Taylor, mehaničar koji je radio u njihovom dućanu, napravio je funkcionalan motor u samo šest tjedana.
Tim zrakoplovom braća su izvela svoj povijesni let i realizirala pradavne ljudske težnje i maštarije o putovanju zrakom.