LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Ususret koncertu u Tvornici kulture

Vuk Oreb (Kiša metaka): „Jedva čekamo ovu svirku u Tvornici!“

Live postavu Kiše metaka čine Vojko Vrućina iz skupine Dječaci, Krešo Benghazi, Oreb i DJ Vrh, a moći ćete ih čuti ovaj tjedan u Tvornici. Ususret novom kaosu, postavili smo nekoliko pitanja Vuku Orebu.

Live postavu Kiše metaka čine Vojko Vrućina iz skupine Dječaci, Krešo Benghazi, Oreb i DJ Vrh, a moći ćete ih čuti ovaj tjedan u Tvornici. Ususret novom kaosu, postavili smo nekoliko pitanja Vuku Orebu.

Splitska hip-hop grupa Kiša metaka vraća se u Tvornicu kulture u petak, 25. travnja praćeni MC-jem Borom Balboom. 

Kiša metaka sastavljena je od ekipe prijatelja koji čitavo desetljeće zajedno rade u raznim formacijama: Papi Batina, Vojko Vrućina, Kid Rađa, Krešo Benghazi, Oreb i DJ Vrh. Oformili su se na ideju Papija Batine koji je želio na hrvatskoj sceni okupiti gangsta rap grupu, a u tome je i uspio, što govori i činjenica da je Kiša metaka svoj položaj etablirala istoimenim albumom prvijencem s kojim su rasprodali dva dana u Rijeci, kao i Kocku u Splitu. Zagrepčani su ih nahvalili nakon nastupa na FER-ovoj brucošijadi prošle godine, a otad im sve ide uzlaznom putanjom. 

Live postavu Kiše metaka čine Vojko Vrućina iz skupine Dječaci, Krešo Benghazi, Oreb i DJ Vrh, a moći ćete ih čuti ovaj tjedan u Tvornici. Ususret novom kaosu, postavili smo nekoliko pitanja Vuku Orebu.

Trenutna hrvatska hip-hop scena je izvrsna

Priča o nastanku Kiše metaka više-manje svima je poznata, a bazirali ste se većinom na online promociju. Je li to iz nekog prkosa prema hrvatskim i svjetskim žalopojkama i negativnosti prema pirateriji? Koliko kruha ima u takvom načinu promidžbe?

Online promocija je danas standard. Kruha nema u prodaji albuma, čak ni u digitalnoj prodaji, jer se sve instant piratizira. Čak je i ta definicija piratizacije zastarjela – to je dijeljenje; čovjek recimo kupi neki album online i onda ga uploada na Torrent sajtove. Onaj prvi ga je ipak platio i odlučio podijeliti.

Mnogim bendovima isplati se izdati vinil, dakle ploču, uz koju ide digitalni primjerak albuma, ali to ovisi o žanru i publici. Kruha ima u nastupima i sponzorstvu robnih marki i sajtova, primjer toga je kombinacija kakvu Riff Raff ima s Neffoom i Mad Decentom.

 Čini se da ste prisvojili najviše publike od Dječaka (s obzirom na to da je i Vojko Vrućina u Kiši metaka). Vodite li se ipak sistemom da je najvažnije napraviti nešto kvalitetno pa će ljudi sami prosuditi jeste li vrijedni pažnje? Tu se referiram pogotovo na Brucošijadu FER-a prošle godine, s kojom ste doživjeli veliki boom. Je li vas iznenadilo to? I zašto, naposlijetku, ime Kiša metaka? Odnosi li se to na stav bez dlake na jeziku?

Kvaliteta je najbitnija, i tu smo mi sami sebi najstroži kritičari. Iako pjesme nastanu spontano, finalni oblik uvijek prođe onoliko izmjena i testiranja koliko je potrebno da bude idealna za objavu. Ne idemo u javnost s nekim half-assed trakama, toga nema. Brucošijada FER-a je nastup koji nikad nećemo zaboraviti, to je definitivno, onako moćan odaziv publike bilo je teško očekivati. Dan iza toga imali smo koncert u Novom Sadu, a tamo je bilo toliko bolesno da je publika imala spremnu koreografiju: kišobrane, bengalke, isprintane novčanice. Evo, hvala svima još jednom.

Šta se imena benda tiče, da, bez dlake na jeziku, bez cenzure, bez kompromisa i bez dosade, to bi bilo to.

Kiša metaka na FER-ovoj Brucošijadi
 
Kiša metaka na FER-ovoj Brucošijadi, FOTO: Matej Krpan
 
 

Kakvo je stanje hip-hop scene u Hrvatskoj? Ima li kvalitetnih izvođača i što bi se trebalo osvijestiti i više istaknuti u tom žanru?

Ima. I to dosta, i znam da se neću svih sjetiti. Bore Balboa, High5, Tibor, DPS, Dregermajster Crew, Fil Tilen, Stevo Sparina. Ako tražite di je boom scene, di se sada stvara jako puno i jako dobro, to je ta ekipa. 'Cheez' i 'Kaj kaje' od High5 slušam skoro svaki dan, Boru također. Mi pratimo jako puno toga, nova imena, zanima nas šta se dešava i tko stvara dobre stvari, a trenutna situacija je odlična. Super je šta ima svježih imena na sceni koji su originalni, ne drže se nekih okvira nego rade svoj đir, jedino tako ide se naprijed.

Opinions are like assholes

Tekstovi su vam orijentirani na kritiku današnjeg društva i na politiku. Što je ono što bi se pod hitno trebalo riješiti u Hrvatskoj da svima procvate cvijeće barem nakratko? S obzirom na to da su i studenti šutljivi u zadnje vrijeme, što biste im konstruktivno poručili?

Ne mogu govoriti u ime svih na ovo pitanje, ali šta se mene tiče, ja bi' svim aktivnim hrvatskim političarima zabranio bavljenje politikom barem na deset godina, ako ne i doživotno, da ne smiju niti javno iznositi svoje stavove, a sve stranke bi ukinio. Umjesto njih, doveo bih stručnjake iz inozemstva – naravno, ne političare - da vode državu dok se ne dovede u funkcionalno stanje.

Kako ide brend Rad Recorder, prodaje li se to?

Da, i nakon nekog vremena skužio sam da se ne trebam znojiti oko broja lajkova na Fejsu. Prodaja ide u inozemstvu, feedback je odličan. Radi se stalno, to je najbitnije.

Krajem 2013. General Woo je imao nastup u Mastersu gdje vas je spomenuo tijekom freestylea. Je li vas zamaraju uopće takva mišljenja i općenito pogledi da ste bahati ili si imate pravo to dopustiti?

Svatko ima pravo na svoje mišljenje. Izreka kaže 'Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks'. Ne zamaramo se s takvim stvarima.

Može li publika u Tvornici očekivati haos? Jeste vi birali Boru za predgrupu i hoće li publika biti zadovoljna ponuđenim?

Bit će haos, dolazimo našikani. Mi smo birali Boru. Već nam je bio predgrupa kad smo krajem prošle godine imali epski koncert u Kocki u Splitu. Njemu je to bio prvi nastup i ja još ne mogu vjerovat da mu je to stvarno bio prvi nastup. Lik je ubio, plus došla je hrpa njegovih fanova. Kad smo prije dva mjeseca radili Swagonic s njegovim koncertom u sklopu Graffita na Gradele u Medici, tu je isto ubio. Jedva čekamo ovu svirku u Tvornici. 

FOTO: IVANA BOBINAC