Vještica, ludilo, praznovjere i supružnici Macbeth u baletnom pokretu
– Tekst koji se, naravno, ne može iskoristiti u svoj svojoj narativnosti, prilagodili smo tako da smo, osim dijela koji smo posve vjerno slijedili, ponešto mijenjali, a nešto izostavili. Uz snažnu scenografiju, kostime i oblikovanje svjetla, priča je u konačnici postala intermedijalna. – rekla je Maša Kolar, koreografkinja.
– Tekst koji se, naravno, ne može iskoristiti u svoj svojoj narativnosti, prilagodili smo tako da smo, osim dijela koji smo posve vjerno slijedili, ponešto mijenjali, a nešto izostavili. Uz snažnu scenografiju, kostime i oblikovanje svjetla, priča je u konačnici postala intermedijalna. – rekla je Maša Kolar, koreografkinja.
Baletna sezona riječkog HNK Ivana pl. Zajca svečano će se otvoriti u subotu, 7. listopada 2017. u 19.30 premijerom Macbetha koreografkinje Maše Kolar, ujedno nove ravnateljice Baleta. Nastao je prema motivima istoimene tragedije Williama Shakespearea, a na originalnu glazbu Višeslava Laboša i Tene Novak Vincek. Dramaturšku obradu potpisuje asistentica koreografkinje Maja Marjančić.
Jedna od najpoznatijih Shakespeareovih tragedija, koja predstavlja ljudski i moralni pad supružnika Macbeth, do danas vrlo aktivno živi u dramskom teatru i operi, a od početka 20. stoljeća još življe i na filmskom platnu. Međutim, njegova pojava u baletu i plesnom mediju još je uvijek vrlo rijetka i gotovo neiskorištena. Stoga, narativno prevođenje dramskog djela u ples i pokret nije bio samo velik izazov, već izazov koji ujedno donosi svježe i drugačije tumačenje samog djela, odnosno koreografsku razradu glavnih motiva od vještica, ludila i praznovjerja, do motiva apsolutnog zla, moralnog pada i motiva ženskog zla kroz lik lady Macbeth.
Osim toga, koreografija međunarodno nagrađivane Maše Kolar svojom preciznošću, bogatom dinamikom te kompleksnim i visokoestetiziranim pokretom razigranih linija omogućit će plesačima maksimalno doraditi i pročistiti svoju plesnu, ali i glumačku tehniku. Uz to, autorska ekipa predvođena Mašom Kolar nada se i vjeruje kako će ovo uprizorenje pridonijeti razbijanju i svrgavanju stereotipa da ples nije kadar uvjerljivo predočiti duboke i kompleksne ljudske priče.
– Tekst koji se, naravno, ne može iskoristiti u svoj svojoj narativnosti, prilagodili smo tako da smo, osim dijela koji smo posve vjerno slijedili, ponešto mijenjali, a nešto izostavili. Uz snažnu scenografiju, kostime i oblikovanje svjetla, priča je u konačnici postala intermedijalna. – rekla je Maša Kolar najavljujući predstavu.
– Riječki baletni ansambl HNK Ivana pl. Zajca želi se predstaviti kao dio povijesnog kotačića u razvoju uprizorenja ovog kanonskog djela, kako u svom suvremenom baletnom rukopisu, tako i u suvremenoj kompoziciji skladanoj baš za ovu prigodu. – riječi su pak Maje Marjančić.
Uz njih, autorski tim čine scenografkinja Jasmina Holbus, kostimografkinja Petra Dančević Pavičić te oblikovatelj svjetla Dalibor Fugošić. Oblikovanje zvuka potpisuje Višeslav Laboš, a asistenciju scenografkinji Aleksandra Ana Buković. Fotografkinja je Jelena Janković.
U predstavi sudjeluje riječki baletni ansambl osvježen i pojačan novim članovima. Naslovnu ulogu, ulogu Macbetha pleše Ali Tabbouch, a u ulozi Lady Macbeth nastupit će Ksenija Duran Krutova. Tri vještice plesat će Nika Lilek, Laura Orlić i Marta Voinea Čavrak. U ulozi Banqua bit će Michele Pastorini dok će ulogu Mcduffa plesati Ricardo Campos Freire, a Lady Mcduff Marta Kanazir. Ulogu kralja Duncana plesat će pak Andrei Köteles, dok će dvorjani i ratnici biti Joseph Cane, Maria del Mar Hernandez, Daniele Romeo, Tea Rušin, Anca Nicoleta Zgurić i Svebor Zgurić.
Reprize baleta Macbeth na programu su 9, 10. i 11. listopada u 19.30 te 12. listopada u 12 sati.