Hrvatsko narodno kazalište

Tri vrhunske predstave na 14. festivalu svjetskog kazališta u HNK-u

Hrvatsko narodno kazalište

Festival će se održati od 9. do 24. rujna u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu. Za ovu godinu predviđene su tri predstave poznate na međunarodnoj razini, a djela su svjetski poznatih kazališnih redatelja.

Brak Marije Braun njemačkog redatelja Thomasa Ostermeiera predstava je koja će 9. rujna otvoriti ovogodišnji Festival svjetskog kazališta u HNK-u. Riječ je o djelu nastalom prema scenariju Rainera Wernera Fassbindera koje je izvedeno u berlinskom kazalištu Schaubühne. Predstava je dio trilogije kazališnog autora Fassbindera, a bavi se poratnom Saveznom Republikom Njemačkom, mračnom prošlošću Trećeg Reicha te ekonomskim procvatom današnje Njemačke za koji je zaslužna žena.

Propituje što se događa nakon rata i ekonomske krize te postavlja pitanje na temelju čega se može stvoriti novo demokratsko društvo. Ta se trilogija (Brak Marije Braun, Lola i Čežnja Veronike Voss) u Europi smatra jednim od najvažnijih predstavnika novoga njemačkog filma, a Fassbinder je svjetsku slavu stekao upravo njome.

Za 20. rujna predviđen je projekt jednog od najznačajnijih autora suvremenog japanskog teatra, Toshikija Okade, naslovljen Vremensko putovanje kroz sobu. Radi se o izvedbi koja tematizira sukob živih i mrtvih te zavist živih prema onima koji su umrli u nadi. Projekt je rezultat suradnje Okade i vizualnog umjetnika Tsuyoshioa Hisakade, a cilj je bio stvoriti tonsku kutiju na sceni koja bi se temeljila na snimljenom zvuku živoga prostora.

Okadeine predstave uglavnom tematiziraju aktualnosti te kapitalističku svakodnevnicu, ali i ekonomsku krizu, prirodne katastrofe, ekološke bombe, ratove, noćni život, itd. Vrijeme je uvijek razlomljeno i nelinearno, kao da se radi o beskrajnom širenju sadašnjeg trenutka. I sam pokret svojevrsni je produžetak glumčeva tijela.

Kraj Festivala obilježit će izvedbe predstave Tuge/Tristesses redateljice Anne-Cécile Vandalem 23, odnosno 24. rujna. Radnja je smještena na malom izoliranom otoku Tristesses u kojemu se zatvara klaonica te se pretvara u studio za propagandu. Time se mijenja izgled mjesta, ali i narav obitelji koja živi na otoku. Predstava govori o odnosu između moći i tuge te o manipulaciji tugom mase, a prožeta je elementima kriminalističke priče i političke komedije. Nastoji upozoriti na moć koju mediji i propaganda imaju nad nama. Anne-Cécile Vandalem kreirala je diptih o tuzi koji čine Tuge i video instalacija Still too sad to tell you/Još pretužana da bih ti rekla.

Do 29. kolovoza ulaznice se mogu kupiti na mrežnoj stranici Hrvatskog narodnog kazališta, a od 29. kolovoza i na blagajni HNK-a u Zagrebu. Od 29. kolovoza na blagajni je moguće kupiti i paket ulaznica za sve predstave po cijeni od 300 kuna.

Komentari na članak

Vezani članci

Predstava "Bella Ciao"

Kazališne izvedbe

„Bella Ciao” u Zadru pa u kninskom studentskom domu

– Inspirirajući se i motivirajući međusobno, ono najuzbudljivije i najvrijednije događa se uvijek u prostoru među nama. „Bella Ciao” predstava je koja odnose među ljudima pretvara u prostor slobode. – kaže koreografkinja Silvija Marchig.

Predstava "Staklena menažerija"

Kazališna izvedba

Vinkovačka „Staklena menažerija” gostuje u Gavelli

Građanska drama „Staklena menažerija” prvi je veliki kazališni uspjeh danas dramskog klasika 20. stoljeća Tennesseeja Williamsa, a na Gavellinu pozornicu dovodi ga vinkovačko kazalište.

Brodolomke 1

Kazališni osvrt

Četiri žene, jedan liječnik i ALKOHOL

Na Sceni Vidra postavljen je novi kazališni komad Krešimira Dolenčića, „Brodolomke”, i i prava je poslastica.

Kazalište, predstava, gledalište

Osječki HNK

„Osječki long, long play” progovara o Osijeku, ali i stanju države tijekom zadnjih 30 godina

Tekst Branka Kostelnika u dramatizaciji Davora Špišića pretvoren je u rock melodramu „Osječki long, long play” koja kroz priču jednog benda i života njegovih članova oslikava kroniku jednog grada, političko stanje države te nastanak novog vala u zadnjih 30 godina prošlog stoljeća. 

Eichmann u Jeruzalemu

Novo na kazališnim daskama

„Eichmann u Jeruzalemu” okrutno nas podsjeća na ono što želimo zaboraviti

„Eichmann u Jeruzalemu” važna je predstava. Uspješno donosi činjenično utemeljen prikaz najveće tragedije koja je zadesila čovječanstvo, a upozorenje koje nam daje – da nijedno društvo nije imuno na zlo, gotovo neprimjetno svakome će se uvući ispod kože.