LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
HNK Ivana pl. Zajca

Raskoš umijeća plesača otvara baletnu sezonu u Rijeci

Prva ovosezonska baletna premijera u riječkom HNK-u započinje izvedbama „Dogme" i „Šah-mata".

Prva ovosezonska baletna premijera u riječkom HNK-u započinje izvedbama „Dogme" i „Šah-mata".

Dvije baletne predstave u petak 21. listopada u 19.30 sati, otvaraju baletnu sezonu na velikoj sceni riječkog HNK Ivana pl. Zajca. Najavljene su dvije posve različite koreografije što ih potpisuju, za apstraktni balet Dogma, Balázs Baranyai, a za moderni balet Šah-mat, Raza Hammadi, jedan od najuspješnijih francuskih jazz koreografa čiji stil izrasta iz već legendarne i na klasičnom baletu utemeljene jazz dance tehnike Matta Mattoxa.

Dogma spaja krajnosti, dogmatično i antidogmatično. S jedne strane ujedinjuje posve čistu, ogoljenu izvedbu temeljenu na apstraktnom, čistom, pričom i scenografijom neograničenom pokretu, a s druge, vrlo bogatu, s nekoliko aktivnih umjetničkih razina istodobno.

– Pokušat ćemo stopiti moguće s nemogućim – stvarni pokret s videoprojekcijom, ples na prstima s osuvremenjenim koracima, pokret koji je apstraktan s pokretom koji nosi jasno značenje i osobni smisao. – rekao je koreograf i v.d. ravnatelja Baleta Balázs Baranyai.

Balázs Baranyai za Dogmu je odabrao glazbu Avra Parta i Jobyja Talbota. Osvrnuo se i na Hammadijev Šah-mat, nastao prema noveli Stefana Zweiga iz 1942. godine, a prema kojoj je 1960. snimljen film, i to uglavnom u Rijeci, što su saznali slučajno.

Za one koji nisu uspjeli nabaviti karte - prijenos „Orašara" ispred HNK Zagreb


Raza Hammadi u svojoj plesnoj adaptaciji novele naglašava psihološki konflikt reda i kaosa, promišljanja i sumanutosti, ljubavi i manipulacije. Pritom postavlja pitanje koliko je propusna i tanka granica između ludila i genijalnosti, između ljubavi i opsesije, spasenja i ukletosti.

Osim kao plesačica u Dogmi, prvakinja baleta Cristina Lukanec asistirala je francuskom koreografu. Lukanec je kao iznimno izazovan izdvojila Hammadijev poseban način rada u kojem spaja klasični balet i jazz dance tehniku. Ona smatra da će se u jednoj večeri dvama toliko različitim baletima pokazati raskoš umijeća plesača koji se u kratkom roku u potpunosti transformiraju, fizički i emocionalno.

Baletna prvakinja Marta Kanazir koja pleše u oba baleta govorila je o svojim dojmovima i iskustvima rada na svakom od njih. U Dogmi će se moći vidjeti čisti pokret, ali i ples na špicama. Govoreći o  svojoj ulozi Irene u modernom baletu Šah-mat, na glazbu Straussa i Šostakoviča, istaknula je ljubavnu priču te je dala naslutiti otvoren kraj predstave.

Odjel za balet mogao bi postati dio srednjoškolskog obrazovanja u ovoj školi


Priča je to o životu izoliranog i maltretiranog Židova koji je, mučen u nacističkom zatvoru, čitao knjižicu o vrhunskim partijama šaha kako bi zadržao prisebnost. Na brodu za Argentinu pobijedio je svjetskog šahovskog prvaka, ali ponesen uspjehom, pristao je na uzvratni susret. Koreograf Raza Hammadi donio je ovu priču kao ljudski vapaj za pravom svakog čovjeka na život slobodan od pritisaka i ugnjetavanja bilo koje vrste.

Reprize su 22, 24. i 25. listopada 2016. u 19:30 sati u HNK Ivana pl. Zajca.

IZVOR: HNK IVANA PL. ZAJCA
FOTO: HNK IVANA PL. ZAJCA