LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Premijera baleta u HNK-u Ivana pl. Zajca

„Ivica i Marica” za učenike i studente, mlade i stare

– Htjela sam da naš ansambl izvede obiteljski balet, ali ne infantilan, već onaj koji uključuje sve generacije i ne isključuje nikoga. – istaknula je ravnateljica Baleta.

– Htjela sam da naš ansambl izvede obiteljski balet, ali ne infantilan, već onaj koji uključuje sve generacije i ne isključuje nikoga. – istaknula je ravnateljica Baleta.

Obiteljski balet Ivica i Marica četvrti je ovosezonski naslov baletnog ansambla HNK-a Ivana pl. Zajca te je premijerno na programu u petak, 26. siječnja 2017, u 19:30. Ostvarenjem nastalom prema popularnoj bajci braće Grimm poznata američka koreografkinja Gina Patterson ostvaruje svoj europski debi, i to upravo s riječkim Baletom. 

Ova plesna priča o najpoznatijem bratu i sestri, koju slušamo sve dok ju sami ne počnemo prepričavati, namijenjena je tako svim generacijama, od najmlađih do najstarijih.

– Bajkovita je i očaravajuća za najmlađe, a zagonetna i intrigantna za odrasle. Svatko tko joj pristupi na svoj način u njoj će naći svoj odgovor. – istaknuo je intendant riječkog Kazališta Marin Blažević.

Ravnateljica Baleta Maša Kolar objasnila je razloge izbora baš ovog naslova:

– Htjela sam da naš ansambl izvede obiteljski balet, ali ne infantilan, već onaj koji uključuje sve generacije i ne isključuje nikoga. Zamišljen je kao platforma za razgovor odraslih i djece na teme siromaštva, milostivosti, snalaženja, odrastanja. Gina je u tome zaista uspjela. –

Nagrađivana američka koreografkinja i baletna prvakinja Gina Patterson govorila je o svojem pristupu legendarnoj bajci kojoj je željela ostati vjerna:

– ...a, istodobno, htjela sam psihološki dublje uroniti u svaki lik, ne samo u Ivicu i Maricu, nego i u Majku i Oca. Uz njih, u predstavi postoji i svijet koji mijenja oblike, razni fantastični elementi. Glavno pitanje koje me vodilo bilo je: kako siromaštvo utječe na naše izbore? Ima li Majka izbor kada nagovara Oca da djecu ostavi u šumi? Je li im tako možda dala priliku da odrastu i postanu neovisni? Predivni plesači riječkog Baleta pomogli su oblikovati predstavu kakva jest, i umjetnički i emocionalno, obogatili su i proces i predstavu na kraju. Zahvaljujem i cijelom autorskom timu. –

Michelea Pastorinija i Mariju del Mar Hernandez, plesače u glavnim ulogama, ocijenila je savršenima za Ivicu i Maricu, u prvom redu jer nose u sebi djetinju energiju.

– Bio je to zahtjevan proces. Ja kao Michele suočio sam se s likom Ivice, prolazio sam sve što je on prošao – s Majkom koja ostavlja i izdaje djecu, s Ocem koji je kukavica. Suočavanje s takvim emocijama nije lako, ali zahvalan sam koreografkinji Gini Patterson na upravo takvom procesu rada koji donosi rast i razvoj u svakom smislu, posebice umjetničkom. – kazao je Michele Pastorini.

Maria del Mar Hernandez osjeća snažnu povezanost s likom Marice koju igra. Naime, još kao maloj djevojčici njena omiljena slikovnica bila je upravo – Ivica i Marica.
Oboje su novi članovi riječkog baletnog ansambla, a stigli su iz njemačkih baletnih trupa. Michele je rođenjem sa Sicilije, a Maria iz Španjolske.

Uz Michelea Pastorinija kao Ivicu te Mariju del Mar Hernandez kao Maricu, Ksenija Duran Krutova u dvostrukoj je ulozi kao Majka i Vještica, a Ali Tabbouch je Otac. Ivica, Marica, Majka i Otac iz prošlosti jesu Hélias Tur Dorvault, Nika Lilek, Marta Kanazir, Cristina Lukanec, Irina Köteles i Ricardo Campos Freire. U ostalim su ulogama, kao sjene, mrvice, leptiri i prikaze koje mȃme Tea Rušin, Marta Voinea Čavrak, Anca Zgurić, Laura Orlić, Daniele Romeo, Joseph Samuel Cane, Andrei Köteles i Svebor Zgurić.

Marko Gutić Mižimakov potpisuje animacije, video projekcije i scenografske elemente, kostimografkinja je Petra Dančević Pavičić, svjetlo oblikuje Dalibor Fugošić, a zvuk Eric Midgley. Balet za sve generacije na glazbu Wolfganga Amadeusa Mozarta fotografijom je bilježila Jelena Janković.

FOTO: HNK IVANA PL. ZAJCA