LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Izložba akvarela i fotografija

„Europski gradovi“ isijavaju virtuoznu jednostavnost Cirkvenčićevih impresija

Tihomir Cirkvenčić posljednjih je godina posvećen tehnici akvarela. Nadahnuće traži u prizorima iz prirode koje će sada izložiti u Europskom domu Zagreb, zajedno s prizorima s ulica na crno-bijelim fotografijama.

Tihomir Cirkvenčić posljednjih je godina posvećen tehnici akvarela. Nadahnuće traži u prizorima iz prirode koje će sada izložiti u Europskom domu Zagreb, zajedno s prizorima s ulica na crno-bijelim fotografijama.

Europskom domu Zagreb u utorak, 14. ožujka 2017. u 19 sati otvara se izložba akvarela i fotografija Tihomira Cirkvenčića, pod nazivom Europski gradovi: Zagreb, Beč, Budimpešta. Organizira je Europski pokret Hrvatske, Europski dom Zagreb i Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Zagreb. Izložbu će otvoriti Renata Bačić i Krešimira Gojanović, a na otvorenju će nastupiti mladi pijanist Jadran Mihelčić. Moći će se pogledati do 9. travnja 2017.

Tihomir Cirkvenčić rođen je 1976. godine u Zagrebu. Diplomirao je računarstvo na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Slikarstvom se aktivno bavi više od 15 godina, usavršavajući razne slikarske tehnike: ulje, akril, pastel, ugljen i akvarel. Zadnjih nekoliko godina zadržava se na akvarelu, stvarajući slike gradskih veduta, morskih pejzaža i portreta. Uspješno surađuje s galerijama u Engleskoj, Španjolskoj i Francuskoj, a njegove slike nalaze se u privatnim kolekcijama po cijelom svijetu, od Europe, Azije, Afrike, Sjedinjenih Američkih Država do Australije i Novog Zelanda. Unazad nekoliko godina aktivno se bavi i art fotografijom, a priče sa svojih putovanja, o mjestima, ljudima i njihovoj interakciji, priča nam najčešće u žanru ulične fotografije. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Zagreb od 2015. godine

U zadnjih nekoliko godina, Tihomir Cirkvenčić intenzivno se posvećuje tehnici akvarela, tražeći nadahnuće u prizorima iz prirode, ali i s gradskih ulica europskih gradova koje je posjećivao i čiju nam atmosferu približava u lakoći prozračnih transformacija vode i svjetla, u gradaciji tonova kojima nam dočarava dubinsku perspektivu gradskih prostora, ispunjenih užurbanim prolaznicima. Slikajući u tradiciji impresionista, posvećuje se svakodnevnim prizorima, apsorbirajući doživljaj boje i sunčeve svjetlosti, u mekim i širokim potezima kista kojim ocrtava pročelja zgrada, sjene na pločnicima, kao i spontane kretnje prolaznika, uronjenih u to dinamično gibanje u svojim kompozicijama.

Foto: Tihomir Cirkvenčić

Uprkos jakoj impresiji i potrebi da se prikaže neopipljivo ozračje gradskih pejzaža u različitim dobima dana, njegovi akvareli imaju i temelj u čvrstoj i logičnoj crtačkoj strukturi. Ona nam jasno prezentira dubinu prostora na obrisima zgrada u nizu, u drvoredima ispresjecanim uličnim svjetiljkama, u detaljima koji se gradiraju od onih oštrijih u prvim planovima slike, prema onim fluidnijim i zamagljenijim u daljini i pozadini. Boje dodatno naglašavaju puls i ritam velikih metropola, od sivkasto-plavih tonova na tramvajskim tračnicama i zidovima novijih stambenih građevina, prema žućkastim nijansama sa smeđim raspuklinama na tkivu starijih dijelova grada, krovišta i secesijskih ukrasa, u mrko zelenkastim krošnjama gradskih parkova, gdje se kao minimalistički kontrast na ulicama ipak pojavljuju tragovi žarko-crvenih automobila, prometnih znakova ili odjeće prolaznika, da bi sugerirali živahni duh suvremenog kolorita, protočnosti i brzine.

Osim svojih akvarela, autor izlaže i svoje crno-bijele fotografije, koje također prikazuju prizore s ulica europskih gradova. Na njima možemo uočiti snažne kontraste svjetla i sjene sa čime se postiže dramatski efekt, koji nam dočarava duh prošlih vremena, zabilježen kistom ili fotoaparatom kao neki imaginarni dnevnik intimnog putovanja.

Tri grada – Zagreb, Beč i Budimpešta rastvaraju se pred nama u finom sfumatu lirične atmosfere, koja nas poziva da u tim gradskim scenama proučimo svaki detalj, uočavajući virtuoznu jednostavnost s kojom Tihomir bilježi svoje impresije.

FOTO: TIHOMIR CIRKVENČIĆ