LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Revija dramskih tekstova

DeSADU: Studenti dramaturgije suočavaju se s reakcijama publike

Čitanje sedam dramskih studentskih tekstova čini glavni program ovogodišnje Revije dramskih tekstova. U popratnom programu posjetitelje očekuje i okrugli stol pod nazivom "Politike gledanja."

Čitanje sedam dramskih studentskih tekstova čini glavni program ovogodišnje Revije dramskih tekstova. U popratnom programu posjetitelje očekuje i okrugli stol pod nazivom "Politike gledanja."

Deveta po redu Revija dramskih tekstova studenata dramaturgije Akademije dramske umjetnosti – DeSADU održat će se od 4. do 7. studenoga 2017. u Zagrebu. Ona je prilika za mlade dramaturge i autore koji dolaze javno prezentirati svoje nove dramske radove da izravno ispitaju funkcioniranje svojih tekstova u sučeljavanju s reakcijama publike, za što nemaju prilike u redovnom nastavnom procesu. Festival je natjecateljskog tipa, a najbolji dramski tekstovi uprizoruju se na kazališnoj reviji KRADU.

Glavni program ovogodišnje revije čine čitanja sedam dramskih tekstova studenata Akademije dramske umjetnosti. Jednočinkom za jednu glumicu i jednog glumca Muškarci i Žene: Žene i Muškarci autorica Nika Korenjak predstavlja arhetipe muškaraca i žena. Mihovil Rismondo napisao je tekst Hipolit iz predgrađa u kojem tijekom Tezejeva odsustva u kafiću Fedra priznaje konobaru Teramenu što osjeća prema posinku. Dramu Pjesma mrtvoj djeci o djeci, žrtvama zlostavljanja, zanemarivanja i ubojstava napisala je Dorotea Šušak. Marta i sedam strahova, autorice Ivane Vuković, bajka je za sve one koji su odrasli, odrastaju ili će tek odrasti. Josipa Iva Delić u tekstu Ne može se prevesti na hrvatski postavlja tri lika na pragu tridesete koji žive gotovo identičnim izoliranim životima u svojoj produljenoj adolescenciji, agresivnim opsesijama i opskurnim seksualnim maštarijama. Nostalgija Mateje Posedi drama je za osam likova koji tijekom jedne večeri, podijeljeni u parove, razgovaraju i iznose svoje duboke osjećaje, mijenjaju svoju poziciju, ali na kraju svi dogovori ostaju na rečenome dok sve otkrivene tajne razumijevanje pronalaze u empatičnim uzdasima. Luka Vlašić svoj tekst Drama vulgaris predstavio je citatom:

–  Ko ovu kocku leda nek me zalede
Kad nađu lek za tugu nek me probude
Nek mi sačuvaj mladost i lepotu
Jer voleće me možda on u
Drugom životu. –

Okrugli stol Politike gledanja u kojem sudjeluju Goran Pavlić i Sibila Petlevski ovogodišnje je popratno događanje. Sve izvedbe održat će se u Novoj akademijskoj sceni F22 Akademije dramske umjetnosti, u Frankopanskoj 22, a ulaz na sva dramska čitanja je slobodan. Više o programu saznajte na Facebook stranici.

FOTO: AKADEMIJA DRAMSKE UMJETNOSTI