Praizvedba

Balet „Opasne veze”, nastao po skandaloznom romanu, prvi put u zagrebačkom HNK-u

Balet "Opasne veze"

– Taj nekonvencionalni balet utemeljio sam na skandaloznom romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa, knjige koja je bila spaljena i stoljećima zabranjivana, a kojoj je glava tema ne ljubav, nego manipulacija i senzualnost. – rekao je Madia.

Praizvedba baleta Opasne veze, temeljenog na glasovitu epistolarnome romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa iz 18. stoljeća, izvest će se 24. ožujka u 17 sati u Hrvatskome narodnom kazalištu, u Zagrebu. Ovo poznato djelo francuskog libertinskog stila doživjelo je mnoge kazališne verzije te televizijske i filmske ekranizacije. 

Koreografiju, režiju, oblikovanje svjetla, dramaturgiju (uz Annegret Gertz) te kostimografiju (uz Domenica Franchija koji je ujedno i scenograf) potpisuje Giorgio Madia, zagrebačkoj publici poznat po iznimno uspješnom baletu Petar Pan hrvatskoga skladatelja i libretista Brune Bjelinskoga. Poznat je diljem Europe po svojim cjelovečernjim baletima naglašene napetosti, uzbuđenja te aluzija, nastalim prema različitim književnim predlošcima.

U svojem baletnom djelu istražit će okrutne ljubavne intrige vikonta de Valmonta i Markize de Merteuil, dvoje francuskih aristokrata opčinjenih borbom volje, ljubavnih želja i seksualnih osvajanja.

– Taj nekonvencionalni balet utemeljio sam na skandaloznom romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa, knjige koja je bila spaljena i stoljećima zabranjivana, a kojoj je glava tema ne ljubav, nego manipulacija i senzualnost. U vrlo uzbudljivoj, ali i vrlo zahtjevnoj seriji virtuoznih remek-djela Josepha Haydna, postavio sam komadić 18. stoljeća u kojemu perike i krinoline skrivaju fasadu dekadentne predrevolucionarne aristokracije. – rekao je Madia istaknuvši kako mu je veliki izazov prenositi priču bez upotrebe riječi.

Dodao je:

– Potraga za pravim skladateljem, odabir i uređivanje glazbenog materijala prema scenskim prizorima, mjesecima su okupirali moje misli. Odlučio sam ostati u razdoblju romana odabirom simfonija, kvarteta i uvertira njegova suvremenika Josepha Haydna. Zamršene pripovjedne i paralelne radnje od plesača zahtijevaju pun angažman i glumačku vještinu koji predstavu čine iznimno uzbudljivom i već sad sam ponosan na njih.

U predstavi nastupaju: Natalia Kosovac / Edina Pličanić / Lucija Radić (Markiza de Merteuil), Tomislav Petranović / Guilherme Gameiro Alves (Vikont  de Valmont), Takuya Sumitomo / Kornel Palinko (Azolan, vikontov majordom), Iva Vitić Gameiro / Miruna Miciu (Gospođa de Tourvel) te ostali solisti i članovi ansambla Baleta HNK-a. Dirigent je Dian Tchobanov, koji je ravnao mnogim opernim, baletnim i koncertnim izvedbama diljem svijeta, a od 2017. stalni je dirigent Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Baletni su majstori Mihaela Devald, Milka Hribar Bartolović i Pavla Pećušak.

Ovo legendarno remek-djelo francuske književnosti, koja je poznata po dobro smišljenoj provokaciji, nesumnjivo će u baletnoj izvedbi oduševiti publiku dočaravajući veličanstvenost aristokratskih igara zavođenja.                

Komentari na članak

Vezani članci

Europski dan opere

Europski dan opere

HNK Zagreb nakratko postaje teatar svijeta

Zagrebački HNK pridružje se jubilarnom desetom izdanju Europskih dana opere. Poseban program očekuje se 7. svibnja od 11 do 15 sati.

Noć kazališta

Bogat noćni program predstava u 38 gradova

Najava pete Europske noći kazališta

Na ovogodišnjoj Noći kazališta sudjelovat će čak sedam gradova više nego prošle godine. To uključuje čak 94 kulturne institucije sa 133 predstave i 60-ak popratnih programa.

HNK noću

Premijera u HNK-u Zagreb

Univerzalnim se problemima bavi „Kralj Lear” Janusza Kice

Ukoštac sa složenom unutrašnjom strukturom ispresijecanom emocijama drame „Kralj Lear” uhvatilo se zagrebačko Hrvatsko narodno kazalište.

HNK noću

Premijera u HNK-u Zagreb

Na kraju životnog puta Peer Gynt spaja Oslo i Zagreb

Umornog, zasićenog i istrošenog Peera Gynta zagrebačka će publika vidjeti u Hrvatskom narodnom kazalištu 20. travnja.

Balet "Macbeth"

Premijera u HNK Ivana pl. Zajca

Vještica, ludilo, praznovjere i supružnici Macbeth u baletnom pokretu

– Tekst koji se, naravno, ne može iskoristiti u svoj svojoj narativnosti, prilagodili smo tako da smo, osim dijela koji smo posve vjerno slijedili, ponešto mijenjali, a nešto izostavili. Uz snažnu scenografiju, kostime i oblikovanje svjetla, priča je u konačnici postala intermedijalna. – rekla je Maša Kolar, koreografkinja.