Poticajne poslovne priče mladih hrvatskih poduzetnika

„Živjeti svoj posao” ključ je uspjeha mlade ekonomistice iz Požege

Mateja Đaković

Odlazak iz Hrvatske nikada nije bila opcija za Mateju Đaković koja već godinu dana uspješno svladava sve poslovne izazove i s velikim zadovoljstvom vodi vlastitu tvrtku.

Mateja Đaković, dvadesetsedmogodišnja ekonomistica iz Požege, prije godinu je dana sa svojim suprugom pokrenula tvrtku Business depot d.o.o. Na odlazak iz Hrvatske nisu ni pomišljali, već su se željeli baviti vlastitim poslom vjerujući da se svugdje može uspjeti ako se želi raditi.

– Suprug i ja oduvijek smo planirali otvoriti nešto svoje i baviti se onime što volimo. Imali smo različitih ideja, a na kraju smo odabrali onu koja nam se oboma sviđala – punjenje tonera. Dala sam otkaz na radnome mjestu i odmah smo krenuli s realizacijom naše ideje. Nedavno je prošla prva godina otkako smo se upustili u vlastiti posao i zadovoljni smo. Svakim danom proširujemo ponudu koja privlači sve više zainteresiranih kupaca. – rekla nam je Mateja.

Da je njihova tvrtka na dobrome putu, pokazuju preporuke kupaca koji se provjerenoj kvaliteti uvijek rado vraćaju. Kako bi išli ukorak s tržištem, mladi poduzetnici planiraju dodatno razviti i obogatiti ponudu te otvoriti trgovinu svojih proizvoda. No krenuti ni iz čega zasigurno nije bilo jednostavno. Prilikom pokretanja poslovanja Mateji je uvelike pomogla mjera za samozapošljavanje HZZ-a koja joj je olakšala početna ulaganja i nabavku potrošnog materijala.

– Odlično je što postoje ove potpore za samozapošljavanje jer svatko tko želi i može raditi ima priliku godinu dana okušati se da vidi je li takav oblik poslovanja za njega. Ako se poslovni plan i troškovnik dobro napišu, poduzetnik početnik može si staviti troškove doprinosa, knjigovodstva i poslovnog prostora za jedanaest mjeseci, što je za prvu godinu poslovanja jedna od stavki koja je svakome problem. Naravno, uz to mogu se kupiti dodatne stvari koje su potrebne za poslovanje. U tih godinu dana poduzetnik početnik ima priliku pronaći klijente, pozicionirati se na tržište i pronaći se u grani koja mu najviše odgovara te nakon tih prvih godinu dana koje su svakome problem sam stane na noge.

Poput mnogih poduzetnika Mateja kao najveću prednost ističe fleksibilno radno vrijeme. Među drugim pogodnostima poslovanja nova su poznanstva i kontakti koje je uspostavila ulaskom u svijet poduzetništva. U novoj je okolini također značajno nadogradila znanje o svim aspektima poduzetništva.

Na nedostatke pak Mateja ne gleda kao na ograničenja nego kao na priliku za napredovanje. Ujedno ističe da svaki poduzetnik treba biti spreman u potpunosti predati se svome radu.  

– Jedna velika i bitna stvar je voljeti to što radite, biti sto posto posvećeni svome poslu, živjeti svoj posao. Ne bih rekla da ima nedostataka u poduzetništvu, ali svatko tko se upušta u poduzetničke vode mora biti svjestan da to počinje biti način života. Radno vrijeme postaje relativan pojam. U poduzetništvu svaki nedostatak treba gledati kao način kako nešto poboljšati i iskoristiti za nešto bolje.

Uz malo hrabrosti i puno volje može se daleko dogurati. Najbolje to pokazuje Mateja koja bez bojazni od neuspjeha svakodnevno gradi vlastiti poslovni uspjeh.

– Uvijek bih preporučila mladima da ako imaju kakvu ideju i volju za vlastitim poslovanjem trebaju krenuti vlastitim putem. Ne treba se bojati neuspjeha i obaveza. Tržište je dovoljno veliko za sve nas. Nije lagano, ali je jedan veliki izazov za svakoga, pogotovo u početku. Što više vrijeme odmiče, postane lakše, a vi budete zadovolji jer sve što ste postigli, postigli ste svojim trudom i znanjem. – zaključuje Mateja.

Komentari na članak

Vezani članci

Psi u igraonici-pseći vrtić Xena

Intervju s vlasnicom prvog psećeg vrtića u Zagrebu

„U psećem vrtiću psi uče socijalizaciju u sigurnoj, zdravoj i zabavnoj atmosferi punoj interakcije“

Razgovarali smo s vlasnicom psećeg vrtića Xena u Zagrebu, koja nam je opisali kako omiljeni kućni ljubimci provode dan kao dio zdravog i sretnog psećeg čopora.

UNIQA Applause

Natječaj za najbolju mobilnu aplikaciju

Iskoristi svoje znanje i približi drugima UNIQA osiguranje

UNIQA vas poziva da ojačate svoj poduzetnički duh i predstavite svoju ideju poslovnoj javnosti. Otvoren je natječaj za najbolju mobilnu aplikaciju koja će brend približiti klijentima.

DEČKI PRAVILA IGRE

Intervju s glazbenicima

Pravila igre: „Publika je ta koja u konačnici stvara hit.“

Dečki iz benda otkrivaju kakva je radna atmosfera nakon što je došao novi pjevač Ivan Penezić. Pričaju o glazbi i publici, ali i o tome kako ih je film „Bohemian Rhapsody” inspirirao na jedan neobičan put - nastupe u kinodvoranama.

Petar Labrović

Intervju s novim predsjednikom Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu

Petar Labrović: „Smatram da se subvencija za studente podstanare mora povećati!”

Petar je već duže vrijeme aktivan na studentskoj razini, a u svom se životopisu može pohvaliti i sudjelovanjem u organizaciji Primatijade, prvom susretu studenata prirodoslovno-matematičkih fakulteta.

Tim "A je to"

Studentsko natjecanje

Završnicu „Smartupa” obilježile sjajno izbrušene ideje, tim s FER-a odnio pobjedu

Pobjedu na ovogodišnjem „Smartupu” odnijela je ekipa A je to s Fakulteta elektotehnike i računarstva te ekonomije koju čine Luka Posilović, Karlo Siladi, Marin Parmać, Dorjan Ljubenko i Matea Vlašić. Pobjedom su osvojili novčanu nagradu od 8000 kuna te plasman na „Startup University Competition” na razini Hrvatske.