Transparentnost javne komunikacije

Studentsko istraživanje rasvijetlilo odnos Vlade i medija

naslovna novinar

Dvojica studenata istražili odnos Vlade RH prema medijima u Hrvatskoj. Pogledajte što su otkrili.

Press insights, istraživanje koje su pokrenuli studenti Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i Visoke škole, Edward Bernays, Marko Božac i Maro Alavanja, godišnje ispituje odnos novinara, medija i Vlade. Istraživanje je prvi puta ispitalo aspekte javnog prostora i komunikacije u Hrvatskoj, a u njemu je sudjelovalo 27 novinara koji su pratili rad Vlade Zorana Milanovića i sektor politike od 2000. godine Pokrenuto je kao ideja za diplomski rad, ali zbog pohvala i nagovaranja novinara, odlučili su ga objaviti javno kako bi doprinijeli unaprijeđenju otvorenosti i transparentnosti javne komunikacije u RH.

Kada je u pitanju otvorenost i prijateljska nastrojenost Vlade prema predstavnicima medija, Vlada Zorana Milanovića vodi s prosječnom ocijenom 3,53, iako je 33 posto ispitanika odgovorilo da Zoran Milanović nije naklonjen medijima. Zanimljiva je činjenica da 90 posto ispitanih novinara navodi kako ipak najkorisnije informacije najčešće dobivaju putem neformalnih druženja s vladinim dužnosnicima.

Tvrde kako je bivša Vlada, s prosječnom ocjenom od 3,53, bila najotvorenija i najspremnija za transparentnu komunikaciju s medijima i javnošću do sada. Što se tiče bivšeg premijera, 33 posto ispitanika ipak tvrdi kako nije bio naklonjen prema predstavnicima medija za vrijeme svoga mandata, dok je 40 posto ocijenilo kako je Zoran Milanović bio neutralan prema sedmoj sili. Vlada Jadranke Kosor ocijenjena je s prosječnom ocjenom 2,6, dok je Vlada Ive Sanadera ocijenjena s 2,5, a Milanovićevu Vladu po otvorenosti u stopu prati Vlada Ivice Račana, s prosječnom ocjenom 3,44.

59 posto ispitanih novinara smatra da je u 2015. godini Vlada Zorana Milanovića bila otvorenija nego prije, što se može dovesti u korelaciju s činjenicom da je 2015. bila izborna godina. S druge strane, 37 posto ispitanih novinara ipak smatra da je Vlada u tom periodu bila jednako otvorena. U prosjeku, dvoje od tri ispitanih novinara tvrdi kako su informacije dobivene od dužnosnika u Vladi Zorana Milanovića bile vjerodostojne, dok jedan od troje ne može procijeniti koliko su vjerodostojne bile informacije dobivene od tadašnjih Vladinih dužnosnika.

– Novinarima je najvažnije da im izvor ne laže i da je dostupan. Odnosno, da sve ono što nije za reći javno, a može se reći off the record, bude točno i pravovremeno s obzirom na zadane rokove. – Maro Alavanja.

Od ostalih dužnosnika, Tomislav Saucha, predstojnik ureda Zorana Milanovića, ocijenjen je kao vrlo rijetko spreman za suradnju s medijima (1,5), što je potpuno oprečno praksi u Velikoj Britaniji ili SAD-u gdje takozvane Chief of Staff funkcije igraju veliku ulogu u komunikaciji s medijima.

– Po sudu nekih novinara, funkcioniramo puno transparentnije od recimo slovenske Vlade ili srpske Vlade. Primjerice novinari u Sloveniji unaprijed moraju poslati pitanja za pressice i PR služba odabire novinare koji mogu postaviti pitanje, zbog čega je HND i reagirao oko slučaja s premijerom Cerarom i aferom pirangate. – zaključio je Marko Božac.

Komentari na članak

Vezani članci

Zbunjen

Prilagodba cjenika još nije stupila na snagu

U iščekivanju Godota ili kada će više promjena cjenika u menzama?

U listopadu smo imali priliku svjedočiti udarcu na studentski džep kada je MZOS sprovelo odluku o izmjenama u Pravilniku o studentskoj prehrani. Na sastanku sa studentskim predstavnicima obećane su izmjene koje će stupiti na snagu 1. siječnja. Čekajte, prvog siječnja?!

Rezonanca-FER

FER-ova Rezonanca

Studentski zbor koji je nastao sasvim slučajno

Studentice FER-a osnovale su pjevački zbor koji će po prvi puta krajem ovog mjeseca imati priliku nastupiti u najvećoj dvorani svog Fakulteta

Studentice

L'oreal Adria Balkan prvi puta organizira „Brandstorm”

Prijavi se na međunarodno studentsko natjecanje i osvoji nagradu od 10 000 eura

„Brandstorm“i L’Orealov brand „La Roche-Posay“ studentima nude priliku da se stave u ulogu marketinškog lidera i osmisle inovativnu digitalnu strategiju koja će privući generaciju potrošača „La Roche-Posay“ od 15 do 25 godina.

FOI Varaždin

Dođi i pitaj – po faksu ne skitaj

Dan studentskog savjetovanja na FOI-ju

Sve informacije vezane uz planiranje studija, studentske obveze, ispitne rokove, prilagodbe na studij te ostale moguće studentske nedaće na jednom mjestu.

S.D. Stjepan Radić 010

Konačno počinju radovi

Sve spremno za obnovu domova

— Sutra će se potpisati ugovor sa izvođačima radova, a radovi će krenuti odmah. — javljaju iz Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu.