Las Vegas oduševljen igračkom nove generacije

INTERVJU: Robot STEMI postigao veliki uspjeh na svjetskom izlaganju potrošačke elektronike

STEMI

Robot STEMI predstavljen je na sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu, gdje je postigao veliki uspjeh i zainteresirao neke od najvećih svjetskih distributera.

Udruga Bura znanja prije više od godinu dana pokrenula je projekt STEMI (Science, Technology, Engineering, Mathematics i Innovation). Podsjetimo, radi se o igrački-robotu koji se samostalno sastavlja kod kuće te se pritom uče osnovni principi robotike, 3D modeliranja, programiranje pomoću mobilnih aplikacija i mnogi drugi, a namijenjen je djeci starijoj od 13 godina.

Nedavno, projekt je prijavljen na CES (Consumer Electronics Show) koji se održavao u Las Vegasu. Robot STEMI postigao je veliki uspjeh te je zaokupio pažnju velikih distributera kao što su Amazon i Best Buy. Razgovarali smo s članom projekta Antunom Vukičevićem, koji nam je opisao predstavljanje robota na CES-u, dojmove osnivača i planove za budućnost.

Za početak, možete li nam reći kako ste odlučili prijaviti robota STEMI na CES te koliko ste se i na koji način pripremali za izlaganje?

Tvrtka STEMI se nije direktno, samostalno prijavila za odlazak na CES. Odlazak na CES bio je jedna od nagrada na natjecanju Idea knockout, časopisa Bug, gdje smo osvojili prvo mjesto. Na natjecanje smo se odlučili prijaviti kako bismo mogli doći u priliku prezentirati svoj proizvod svjetskom tržištu, odnosno na CES-u.

Koji su članovi tima otišli u Las Vegas na predstavljanje i koja je bila zadaća svakoga od vas?

U Las Vegas odveli smo sve suosnivače STEMI-ja, a uz nas, dobrovoljno su nam se odlučili pridružiti neki prijatelji i partneri. Zadaća suosnivača bila je organizacija i komunikacija na štandu. Svako je od nas imao posjetioce s kojima komunicira, tako je netko komunicirao s medijima, drugi s potencijalnim kupcima, treći s partnerima, četvrti s distributerima i tako dalje.

FOTO: STEMI

Opišite nam kako je izgledalo izlaganje. Koliko je bilo izlagača i posjetitelja te na koji ste način predstavili svog robota?

CES je jedan od najvećih svjetskih sajmova potrošačke elektronike, s više od 180 000 posjetitelja i više od 6000 izlagača, tako da se na prvu činio jako impresivan i pomalo zastrašujući, ali već nakon nekoliko sati savladali smo taj strah i počeli mađijati posjetitelje robotom.

Kakve su bile reakcije posjetitelja i što ih se najviše dojmilo na vašem projektu?

Reakcije posjetitelja bile su jako pozitivne, od toga da su svi vadili mobitele i slikali robota do toga da je većina ljudi htjela kupiti robota na licu mjesta. Najviše ih se dojmila kvaliteta izrade robota i njegova atraktivnost.

Koje su se tvrtke i poslodavci najviše zanimale za robota STEMI i jeste li već dobili neke poslovne ponude?

Na štandu su nam najviše prilazili potencijalni distributeri, od nekih većih Amazon i Best Buy. Nešto je manje bilo poslodavaca koje je zanimala suradnja u pogledu proizvodnje, kao i poslodavaca koje je zanimala strateška suradnja. Poslovnih je ponuda bilo, trenutno procesuiramo sve ljude koji su nam se javili i one kojima se mi moramo javiti.

Jeste li zadovoljni uspjehom na predstavljanju? Smatrate li da ste mogli nešto napraviti drugačije i da će Vam ovo biti dobra odskočna daska za daljnji razvoj projekta?

Zadovoljni smo, CES se pokazao kao puni pogodak i jako dobra odskočna daska, uz preduvjet da si spreman na takav skok. Ono što smatramo da smo mogli drugačije uglavnom je vezano uz organizaciju i malo bolju pripremu.

FOTO: STEMI

Jeste li imali podršku neke organizacije prilikom prijave i odlaska na predstavljanje i u kojoj mjeri?

Kao tvrtka, STEMI ima neizmjerno veliku podršku hrvatske firme CORZ, koja nam je ujedno i strateški partner. Svojim iskustvom i znanjem pomogli su nam da isporučimo ovako dobar rezultat.

Kako se vas, članova projekta, osobno dojmilo cijelo predstavljanje, odnosno atmosfera i organizacija te što možete naučiti iz tog iskustva?

Na sajmu je atmosfera bila odlična. Organizacija je bila na nivou koji tako veliki sajam zahtjeva, u protivnom stvar ne radi. Siguran sam da svatko od nas nakon sajma nosi vrijedno iskustvo koje će mu pomoći kako privatno tako i poslovno. Svakom tko želi vidjeti trendove u potrošačkoj elektronici ili predstaviti svoju firmu preporučio bih da posjeti CES.

Koji su planovi za budući razvoj STEMI robota sada kad je vaš projekt zapažen na svjetskoj razini?

Planovi su, prije svega, dovršiti dio edukacije vezane uz robota, posvetiti se isporuci koja nas čeka u narednih nekoliko mjeseci, raditi na poboljšanju proizvoda i pripremati druge projekte za platformu. Uz to, paralelno vršiti komunikaciju s našim kupcima i slušati njihove savjete vezane uz proizvod.

Želite li nešto poručiti svim sadašnjim i budućim korisnicima STEMI robota ili svima onima koji imaju ideju i žele realizirati svoj Start-up projekt?

Za one koji su već sada korisnici ili to žele postati preporučio bih da nam se što više javljaju s idejama, savjetima ili pitanjima vezanim za proizvod. Svako nam je mišljenje bitno i pridonosi kvaliteti proizvoda. Onima koji žele pokrenuti svoj Start-up savjetovao bih da dođu do nas na kavu u Lastovsku 23 i da im pokušamo pomoći sa što više iskustva koje smo do sada skupili.

Komentari na članak

Vezani članci

Nikola Tesla Wi-Fi 2

„Wi-Fi-hotspot“ u Silicijskoj dolini

Skulptura Nikole Tesle ujedno i izvor interneta

188 centimetara visoka brončana skulptura Nikole Tesle u ruci drži ogromnu bežičnu žarulju koja je zapravo izvor bežične internetske veze. Skulptura će imati i vremensku kapsulu ostavljenu budućim naraštajima.

Naslovna

Apokalipsa na vidiku

Izazov studentskog života: Pet dana bez kave

Pet dana bez kave je jedan od relativno popularnijih izazova/istraživanja na internetskim prostranstvima. Odlučili smo ga iskušati i saznati njegove pozitivne i negativne strane.

Naslovna 2

Savjeti za optimizam

Deset koraka do pozitivnog raspoloženja

Jesenji blues se prikrao i ranije nego što smo očekivali. Donosimo deset koraka kako postati i ostati sretan.

KOZa

Kviz općeg znanja

Ljubitelji kvizova, svoju KOZa društvenu igru možete naručiti još samo danas posredstvom Indiegogo kampanje

KOZa društvena igra zabavna je i dinamična igra na ploči u kojoj svoje suparnike pobjeđujete znanjem. Na putu do pobjede čeka vas niz izazova u deset različitih kategorija.

Girly Fitness

Intervju: Girly Fitness

Predstavljamo vam Girly Fitness, Facebook stranicu dvije sestre - studentice

Razgovarali smo s Anom i Marijom Mataić, sestrama blizankama i studenticama Pravnog fakulteta, koje su pokrenule stranicu Girly Fitness. Ove mlade fitness trenerice već se dugi niz godina bave ovim sportom, a njihova je stranica u samo nekoliko mjeseci skupila više od 10 000 lajkova.