Simpozij „Kreativna riznica“

INTERVJU: Osijek na nekoliko dana postaje središte kulturne i kreativne industrije

EFOS

U Osijeku će se od 22. do 25. travnja održati simpozij „Kreativna riznica“. Otvoren je za sve zainteresirane građane, a tema je razvoj kulturnih i kreativnih industrija u Osijeku.

Od 22. do 25 travnja ove godine Osijek će postati centar kulturne i kreativne industrije.

Naime, na osječkom Ekonomskom fakultetu održat će se simpozij kulturne i kreativne industrije pod nazivom Kreativna riznica. Cilj mu je potaknuti svijest građana o razvoju i važnosti kulturne i kreativne industrije za dobrobit samoga grada.

Tim povodom razgovarali smo s Monikom Vasko, studenticom EFOS-a i članicom organizacijskog odbora.

Što je to uopće Kreativna riznica i odakle je potekla ideja za organiziranjem ovakvog događaja u Osijeku?

Kreativna riznica je popularizacijski simpozij kulturne i kreativne industrije koji će se održati na Ekonomskom fakultetu u Osijeku od 22. do 25. travnja ove godine. Ovo je ujedno prvo događanje ovakve tematike u Hrvatskoj. Organizatori koji su zaslužni za provođenje ovog događaja su Ekonomski fakultet u Osijeku, Institut za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji – Andizet i Studentski zbor Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.

U prosincu 2014. na Ekonomskom fakultetu je profesorica, a ujedno i poznata osječka književnica Jasna Horvat, predstavila jedan od svojih brojnih romana – „Alikvot“. Taj događaj prostor Ekonomskog fakulteta pretvorio je u nešto drugačije. Organizatori su tada došli na ideju da bi mogli organizirati događaj koji će promovirati kulturnu i kreativnu industriju. Uprava Ekonomskog fakulteta odlučila je promijeniti interijer fakulteta i dati mu jednu novu dimenziju koja odiše kreativnošću i svojim izgledom čuva nematerijalnu kulturnu baštinu, a koja će ujedno pratiti događaj poput Kreativne riznice. tako je Kreativna riznica prvotno zamišljena kao događanje s malim brojem predavanja prerasla u simpozij od preko 70 događaja s više od 120 izlagača, na što smo izrazito ponosni.

Kome je namijenjen ovaj događaj i mogu li se za sudjelovanje prijaviti svi zainteresirani?

Događaj je ponajprije namijenjen srednjoškolcima, studentima, odnosno mlađim dobnim skupinama, ali i umirovljenicima. Zanimljiva predavanja u programu mogu pronaći za sebe i samozaposlene osobe, članovi kulturnih i kreativnih udruga, svi formalni i neformalni sudionici sastavnica buduće kulturne i kreativne industrije, ali i gospodarstvenici.

Na događaj se mogu prijaviti svi zainteresirani, a jedini je uvjet ispuniti kratku prijavu za svaki pojedini događaj na kojem sudionici žele prisustvovati. Prijave se registriraju ovdje. Potrebno je odabrati događaj i kliknuti na prijavu. U nastavku se ispunjava obrazac s traženim informacijama, a zatim pristupnik na adresu e-pošte prima potvrdu prijave s QR kodom. Važno je tu prijavu sačuvati do dana događaja jer samo prijavljeni sudionici s potvrđenim prijavama mogu sudjelovati u nagradnom fondu. Svaki događaj nosi određeni broj bodova. Što više bodova skupite, to je veća vjerojatnost za osvajanjem neke vrijedne nagrade. Sudionici radionica dobivaju certifikate za sudjelovanje.

Osijek se prijavljuje i za Europsku prijestolnicu kulture 2020. Misliš li da će ovakva javna događanja pomoći osvijestiti građane o važnosti kulturnih i kreativnih industrija za život grada i pomoći gradu u kandidaturi?

Upravo je to i jedan od ciljeva ovog događaja: potaknuti svijest o razvoju i važnosti kulturne i kreativne industrije za boljitak grada Osijeka. Nadamo se da će Kreativna riznica nadahnuti naše sugrađane i potaknuti ih na sudjelovanje u kreiranju i organiziranju sličnih i/ili potpuno drugačijih događanja te da ćemo zajedničkim snagama gradu Osijeku donijeti titulu Europske prijestolnice kulture.

Kolika je važnost ovakve vrste industrije za grad Osijek i koliko ima potencijala za daljnji rast i napredak?

Kreativna i kulturna industrija gradu daju dušu; upravo je njezin život onaj koji razlikuje gradove jedan od drugog. Osijek se, kao i svi drugi gradovi, treba diferencirati po pitanju kulturnog i kreativnog sadržaja te na taj način privući ljude iz ostatka Hrvatske, ali i cijelog svijeta. Razvoj takve industrije omogućava i razvoj turizma grada Osijeka, stoga je važno ulagati u sektor kreativnosti. Potencijala za daljnji rast i napredak ovakvih industrija svakako ima, a koliko točno, saznat ćemo nakon završetka simpozija.

Program kreativne riznice
 
Program kreativne riznice, FOTO: Kreativna riznica
 
 

Osim predavanja i radionica, postoje li još neke aktivnosti u sklopu Kreativne riznice?

Program je iznimno sadržajan: održat će se razne izložbe, predstavljanja knjiga, glazbeno-scenski nastupi i još mnogo toga. Također, imat ćemo osiguran kutak za druženje, i to zahvaljujući organizatorima i sponzorima. Studenti će moći razmijeniti mišljenja o Kreativnoj riznici i opušteno se družiti, a za aktivne sudionike predvidjeli smo kreativne proizvode – ulaznice za kino i kazalište te druge nagrade koje ćemo ostaviti u tajnosti.

Ima li nešto u programu događaja ili neka suradnja koju bi posebno istaknula?

S obzirom na to da u programu ima više od 70 sadržaja, svatko može pronaći nešto za sebe. Program se sastoji od predavanja, radionica, okruglih stolova, tribina, izložbi, performansi, predstavljanja knjiga, kinoprojekcija i glazbenog programa. Studente posebno potičemo da sudjeluju u radionici Izrade idejnog rješenja kreativne zastave grada Osijeka. Za one najkreativnije osigurana je nagrada, a zastava će biti predstavljena Gradskoj upravi grada Osijeka. 

Možemo li očekivati još sličnih događanja u Osijeku i kakvi su daljnji planovi?

Naš je cilj popularizirati važnost kreativne industrije u razvoju društva i njezin doprinos oživljavanju gospodarstva. Programom se želi potaknuti kreativnost studenata i ostalih sudionika i naglasiti njihovu važnost u razvoju kreativne i kulturne industrije Republike Hrvatske. Cilj je potaknuti kreativne potencijale društva na sudjelovanje u promicanju kreativne industrije te ih informirati, educirati ih i otvoriti im spoznaje za njihove buduće radne aktivnosti. Osim toga, cilj Kreativne riznice je pozvati studente na međusobno druženje kako bi uvidjeli nove načine projektne suradnje i povezivanje različitih znanja i vještina. Naš plan je nastaviti s provođenjem Kreativne riznice i sljedećih godina, a uistinu se nadamo da ćemo ubuduće imati priliku popratiti još ovakvih događaja.

Sve detalje o Kreativnoj riznici možete pronaći na mrežnoj stranici EFOS-a ili na Facebook-stranici Kreativne riznice.

Komentari na članak

Vezani članci

Acceleraton Boot Camp naslovna

Odlična prilika za sve start-upove!

Acceleration Boot Camp Osijek 2015.

Drugi Acceleration Boot Camp održat će se od 5. do 8. ožujka 2015. u zgradi Glavne straže (nekadašnji Arheološki muzej) u Osijeku.

Arheološki muzej Zagreb

Koncert u Arheološkom muzeju u Zagrebu

„Putovanje kroz vrijeme“ uz pratnju flaute i harfe

Tamara Coha Mandić i Diana Grubišić Ćiković održat će koncert u Arheološkom muzeju u Zagrebu. Publici će se predstaviti djelima M. Amorosija, J. S. Bacha, C. Ph. E. Bacha, T. Uhlika, J. Laubera i V. Persichettija.

Gričevanje/TBF

Gričevanje

TBF, bend bez dlake na jeziku, otvorit će 5. Gričevanje

U četvrtak, 24. rujna, ovogodišnje Gričevanje otvorit će TBF.

Pitaya solutions, FOTO: Pitaya solutions

Intervju s mladim osječkim inovatorima

„Diploma sama po sebi neće čovjeka zaposliti, već njegova interaktivnost“

Dok razni portali svakodnevno objavljuju kako na osječkom kolodvoru roditelji ispraćaju svoju djecu koja „trbuhom za kruhom“ putuju ponajviše u Njemačku, ali i ostale dijelove Europe i svijeta, Matias, Kristijan i Nikola o inozemstvu razmišljaju samo kao o tržištu gdje će izvoziti svoje proizvode i gdje bi imali svoje podružnice. U interesu im je proizvoditi i zapošljavati u Hrvatskoj gdje će i ostati sjedište tvrtke.

Održan simpozij o financijskom obrazovanju u Dubrovniku

Svjetski tjedan novca

Srednjoškolci i studenti napunili amfiteatar na Simpoziju o financijskom znanju mladih u Dubrovniku

– Financijsko znanje prosječnog građanina Hrvatske ocijenjeno je s tri što pokazuje da nismo nepismeni, ali ni jako pismeni. – istaknula je Snježana Levar iz Hrvatske narodne banke