Simpozij „Kreativna riznica“

INTERVJU: Osijek na nekoliko dana postaje središte kulturne i kreativne industrije

EFOS

U Osijeku će se od 22. do 25. travnja održati simpozij „Kreativna riznica“. Otvoren je za sve zainteresirane građane, a tema je razvoj kulturnih i kreativnih industrija u Osijeku.

Od 22. do 25 travnja ove godine Osijek će postati centar kulturne i kreativne industrije.

Naime, na osječkom Ekonomskom fakultetu održat će se simpozij kulturne i kreativne industrije pod nazivom Kreativna riznica. Cilj mu je potaknuti svijest građana o razvoju i važnosti kulturne i kreativne industrije za dobrobit samoga grada.

Tim povodom razgovarali smo s Monikom Vasko, studenticom EFOS-a i članicom organizacijskog odbora.

Što je to uopće Kreativna riznica i odakle je potekla ideja za organiziranjem ovakvog događaja u Osijeku?

Kreativna riznica je popularizacijski simpozij kulturne i kreativne industrije koji će se održati na Ekonomskom fakultetu u Osijeku od 22. do 25. travnja ove godine. Ovo je ujedno prvo događanje ovakve tematike u Hrvatskoj. Organizatori koji su zaslužni za provođenje ovog događaja su Ekonomski fakultet u Osijeku, Institut za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji – Andizet i Studentski zbor Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.

U prosincu 2014. na Ekonomskom fakultetu je profesorica, a ujedno i poznata osječka književnica Jasna Horvat, predstavila jedan od svojih brojnih romana – „Alikvot“. Taj događaj prostor Ekonomskog fakulteta pretvorio je u nešto drugačije. Organizatori su tada došli na ideju da bi mogli organizirati događaj koji će promovirati kulturnu i kreativnu industriju. Uprava Ekonomskog fakulteta odlučila je promijeniti interijer fakulteta i dati mu jednu novu dimenziju koja odiše kreativnošću i svojim izgledom čuva nematerijalnu kulturnu baštinu, a koja će ujedno pratiti događaj poput Kreativne riznice. tako je Kreativna riznica prvotno zamišljena kao događanje s malim brojem predavanja prerasla u simpozij od preko 70 događaja s više od 120 izlagača, na što smo izrazito ponosni.

Kome je namijenjen ovaj događaj i mogu li se za sudjelovanje prijaviti svi zainteresirani?

Događaj je ponajprije namijenjen srednjoškolcima, studentima, odnosno mlađim dobnim skupinama, ali i umirovljenicima. Zanimljiva predavanja u programu mogu pronaći za sebe i samozaposlene osobe, članovi kulturnih i kreativnih udruga, svi formalni i neformalni sudionici sastavnica buduće kulturne i kreativne industrije, ali i gospodarstvenici.

Na događaj se mogu prijaviti svi zainteresirani, a jedini je uvjet ispuniti kratku prijavu za svaki pojedini događaj na kojem sudionici žele prisustvovati. Prijave se registriraju ovdje. Potrebno je odabrati događaj i kliknuti na prijavu. U nastavku se ispunjava obrazac s traženim informacijama, a zatim pristupnik na adresu e-pošte prima potvrdu prijave s QR kodom. Važno je tu prijavu sačuvati do dana događaja jer samo prijavljeni sudionici s potvrđenim prijavama mogu sudjelovati u nagradnom fondu. Svaki događaj nosi određeni broj bodova. Što više bodova skupite, to je veća vjerojatnost za osvajanjem neke vrijedne nagrade. Sudionici radionica dobivaju certifikate za sudjelovanje.

Osijek se prijavljuje i za Europsku prijestolnicu kulture 2020. Misliš li da će ovakva javna događanja pomoći osvijestiti građane o važnosti kulturnih i kreativnih industrija za život grada i pomoći gradu u kandidaturi?

Upravo je to i jedan od ciljeva ovog događaja: potaknuti svijest o razvoju i važnosti kulturne i kreativne industrije za boljitak grada Osijeka. Nadamo se da će Kreativna riznica nadahnuti naše sugrađane i potaknuti ih na sudjelovanje u kreiranju i organiziranju sličnih i/ili potpuno drugačijih događanja te da ćemo zajedničkim snagama gradu Osijeku donijeti titulu Europske prijestolnice kulture.

Kolika je važnost ovakve vrste industrije za grad Osijek i koliko ima potencijala za daljnji rast i napredak?

Kreativna i kulturna industrija gradu daju dušu; upravo je njezin život onaj koji razlikuje gradove jedan od drugog. Osijek se, kao i svi drugi gradovi, treba diferencirati po pitanju kulturnog i kreativnog sadržaja te na taj način privući ljude iz ostatka Hrvatske, ali i cijelog svijeta. Razvoj takve industrije omogućava i razvoj turizma grada Osijeka, stoga je važno ulagati u sektor kreativnosti. Potencijala za daljnji rast i napredak ovakvih industrija svakako ima, a koliko točno, saznat ćemo nakon završetka simpozija.

Program kreativne riznice
 
Program kreativne riznice, FOTO: Kreativna riznica
 
 

Osim predavanja i radionica, postoje li još neke aktivnosti u sklopu Kreativne riznice?

Program je iznimno sadržajan: održat će se razne izložbe, predstavljanja knjiga, glazbeno-scenski nastupi i još mnogo toga. Također, imat ćemo osiguran kutak za druženje, i to zahvaljujući organizatorima i sponzorima. Studenti će moći razmijeniti mišljenja o Kreativnoj riznici i opušteno se družiti, a za aktivne sudionike predvidjeli smo kreativne proizvode – ulaznice za kino i kazalište te druge nagrade koje ćemo ostaviti u tajnosti.

Ima li nešto u programu događaja ili neka suradnja koju bi posebno istaknula?

S obzirom na to da u programu ima više od 70 sadržaja, svatko može pronaći nešto za sebe. Program se sastoji od predavanja, radionica, okruglih stolova, tribina, izložbi, performansi, predstavljanja knjiga, kinoprojekcija i glazbenog programa. Studente posebno potičemo da sudjeluju u radionici Izrade idejnog rješenja kreativne zastave grada Osijeka. Za one najkreativnije osigurana je nagrada, a zastava će biti predstavljena Gradskoj upravi grada Osijeka. 

Možemo li očekivati još sličnih događanja u Osijeku i kakvi su daljnji planovi?

Naš je cilj popularizirati važnost kreativne industrije u razvoju društva i njezin doprinos oživljavanju gospodarstva. Programom se želi potaknuti kreativnost studenata i ostalih sudionika i naglasiti njihovu važnost u razvoju kreativne i kulturne industrije Republike Hrvatske. Cilj je potaknuti kreativne potencijale društva na sudjelovanje u promicanju kreativne industrije te ih informirati, educirati ih i otvoriti im spoznaje za njihove buduće radne aktivnosti. Osim toga, cilj Kreativne riznice je pozvati studente na međusobno druženje kako bi uvidjeli nove načine projektne suradnje i povezivanje različitih znanja i vještina. Naš plan je nastaviti s provođenjem Kreativne riznice i sljedećih godina, a uistinu se nadamo da ćemo ubuduće imati priliku popratiti još ovakvih događaja.

Sve detalje o Kreativnoj riznici možete pronaći na mrežnoj stranici EFOS-a ili na Facebook-stranici Kreativne riznice.

Komentari na članak

Vezani članci

 Arheološki muzej Zagreb – zgrada

Izložba u Arheološkom muzeju u Zagrebu

Više od 400 predmeta svjedoči o bogatoj kulturi drevnih Japoda

Nova izložba u Arheološkom muzeju u Zagrebu na temelju predmeta od keramike, bronce, jantara, stakla i drugih materijala donosi priču o drevnim Japodima, narodu koji je nastanjivao sjeverozapadni dio doline rijeke Une i današnju Gorsku Hrvatsku u posljednjem tisućljeću stare ere.

Obilježena 400. obljetnica smrti Williama Shakespearea

Globalni program "Shakespeare Lives"

Obilježena 400. obljetnica smrti Williama Shakespearea

– Shakespeare je trajan, njegova djela još su uvijek zanimljiva, drame su žive i konkretne, likovi su bajkoviti, bez prezimena, datuma rođenja i smrti. Njegove drame pozivaju na svježu primjenu i svevremenske su na više načina – ističe Michael Dobson.

FOI Varaždin - junior pobjednici OS Hackathona 2015

Osijek Software City Hackathon

Studenti FOI-a postigli velik uspjeh na OSC Hackathonu!

Radi se o natjecanju OSC Hackathon na kojem je sudjelovalo čak dvanaest predstavnika Fakulteta organizacije i informatike u tri tima. Naši su studenti osvojili prvo mjesto u kategoriji juniora i drugo mjesto u kategoriji seniora.

Promocija hrvatskog filma na "Filmskoj RUNDI" u Osijeku

Revija hrvatskih kratkometražnih filmova

Okrećemo prvu "Filmsku RUNDU" u Osijeku

Ova revija filmova prikazat će profesionalne, nezavisne i amaterske kratke filmove. Organizatorima je u cilju stvaranje ugodne atmosfere za dijalog između filmaša i publike.

FOTO: Barbara Boltiš/ Komuna

Simpozij na Hrvatskim studijima

Na Kampusu Borongaj raspravljalo se o položaju žena u medijima

U organizaciji Udruge studenata komunikologije i novinarstva Komuna održan je 9. simpoziji na Hrvatskim studijima na temu „Žene u medijima“.