NATJEČAJ HŽ.A

Banke odbijaju kredite kojim bi se financirali novi vlakovi

Nagibni vlak

HŽ Putnički prijevoz pokrenuo je projekt nabave novih vlakova kao dio velikog investicijskog plana u željeznice. Projekt je vrijedan 1, 6 milijardi kuna, a zasad nema zainteresiranih financijskih institucija za kreditiranje.

HŽ Putnički prijevoz pokrenuo je projekt nabave 44 nova vlaka vrijedan 1, 6 milijardi kuna. Još u travnju raspisan je javni natječaj za kredit kojim bi se financirala nabava vlakova, ali natječaj dosad još nije zatvoren jer se nije javila nijedna financijska institucija.


Projekt je navodno dio velikog investicijskog ciklusa u hrvatske željeznice, a posao proizvodnje vlakova pripao bi Končaru i TŽV Gredelju.
Budući da hrvatski investitori nisu pokazali interes za financiranje projekta, HŽ putnički prijevoz krenuo je u pregovore sa Svjetskom bankom. Ukoliko Svjetska banka pristane, uvjeti kreditiranja neće biti povoljni.
Razlog nezainteresiranosti financijskih insitucija za kreditiranje nabave novih vlakova jest loše gospodarsko stanje, loš hrvatski kreditni rejting i loš kreditni rejting HŽ-a.


Prema posljednjim informacijama, ugovor o nabavi novih vlakova trebao bi se sklopiti sredinom studenog. Naravno, ako se uspješno okončaju pregovori oko kreditiranja.
Kad bi se financiranje projekta uspješno završilo i došlo do nabave vlakova, pitanje je koliko bi to bilo funckionalno. Pruge diljem Lijepe naše su u izuzetno lošem stanju i vjerojatno ne bi izdržale pritisak novih vlakova. Podsjetimo se, „brzi“ vlakovi uvedeni su još prije nekoliko godina, ali ne mogu ostvariti svoju punu brzinu zbog loših uvjeta. Konkretno, brzi vlak Zagreb-Vinkovci u najboljem slučaju vozi 3:31 h. Kašnjenja su normalna pojava i to čak i sat vremena, u zimskim uvjetima i više, a udaljenost iznosi 256 km. 

Osim loših pruga, problem su cijene karata koje konstantno rastu. Većina putnika ne bi imala ništa protiv poskupljenja, kad bi se uvjeti vožnje, prvenstveno vrijeme putovanja, promijenili i kad bi brzi vlak zaista bio brz, a ne da se vrijeme putovanja ponekad tek u nekoliko minuta razlikuje od putničkog.
Možda bi potrebnije bilo najprije popraviti prugu, a zatim investirati u nove vlakove koji će skratiti vrijeme putovanja i osigurati udobnost svim putnicima. Cijene karata u tom slučaju ne bi izazivale bunt i svakodnevno negodovanje kod putnika.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Stari tramvaj

Varljiva sniženja karata

ZET-ovi „popusti” neugodno iznenađuju studente

Pri kupnji mjesečnog pokaza studentica se iznenadila cijenom koja je ostala ista, usprkos najavljenim popustima.

Glavni kolovor Zagreb

Jeftina putovanja vlakom

HŽ snižava cijene karata do 75 posto

HŽ putnički prijevoz odlučio je od 1. ožujka do 30. travnja 2016. godine sniziti cijene karata od 50 do 75 posto.

Hendrixov most

Nesvakidašnja promjena imena

Zeleni se Hendrixov most

Zeleni željeznički most napokon će, na inicijativu Hrvatskih željeznica, promijeniti ime u Hendrixov most.

Backo Mini Express u božićnom ruhu

Backo Mini Express

VIDEO: Vlakići koji nikada ne kasne poprimili božićno ruho

Umanjeni prikazi skijališta na Sljemenu i klizališta na Tomislavcu samo su dio božićnog izgleda Backo Mini Expressa.

Split

Hrvatske željeznice daruju zimski popust

Za 50% manju cijenu u Split i Rijeku

Ponuda vrijedi do 31. ožujka 2016. godine, a cijene se odnose na jednosmjerna putovanja na izravnim relacijama (rezervacija sjedala nije uključena).