Zob definitivno nije dosadna i bezukusna

Zobene pahuljice za energičan početak dana

Zobene pahuljice s voćem

Nema bolje motivacije za ustajanje ujutro od pomisli na fini doručak. Osim okusa, bilo bi dobro i da je doručak hranjiv i zdrav. Zobene pahuljice sjajan su izbor za dobar početak dana. Donosimo vam neke prednosti ove žitarice te prijedloge za serviranje.

Doručak se smatra najvažnijim obrokom u danu koji nam daje energiju potrebnu za dobar početak novog dana Budući da je tema zdravog života vrlo aktualna, često je pitanje što bi bilo najbolje konzumirati za doručak. Jedna od namirnica koja se uvijek nametne jesu zobene pahuljice koje se mogu ukomponirati u vrlo različita jela u kojima ćete zasigurno pronaći nešto i za sebe.

Zobene pahuljice, FOTO: Flickr

Zob je žitarica koja sadrži puno korisnih nutrijenata. Osim velike količine ugljikohidrata i vlakana, zob sadrži više proteina i masti od ostalih žitarica, a sve od navedenog potrebno je tijelu da bi normalno funkcioniralo. Posebno je važna uloga beta-glukana, vlakna za koje je dokazano da snižava razinu kolesterola i šećera u krvi te povećava osjećaj sitosti. O količini konzumiranih pahuljica ovisi vrijeme nakon kojega ćete ponovno ogladnjeti tako da si slobodno napunite zdjelicu. Ne treba zaboraviti da su zobene pahuljice vrlo povoljne i kao stvorene za studentski džep.

Zobene pahuljice mogu se jednostavno pretvoriti u fini obrok za početak dana Najčešći oblik konzumiranja jest zobena kaša. Ona je mješavina zobenih pahuljica, vode i malo soli, a umjesto vode može se koristiti i mlijeko. Pahuljice se kuhaju kako bi omekšale te se dobije gusta kaša. Dvije su vrste zobenih pahuljica najzastupljenije u našim trgovinama: cijele i usitnjene. Cijele zobene pahuljice kuhaju se nešto duže, desetak minuta, dok usitnjenima treba oko 5 minuta, a u mikrovalnoj su i 2 minute dovoljne. Možete reći da to zvuči bljutavo i bezukusno i mi ćemo se složiti s tim, ali ta mješavina predstavlja bazu u koju se mogu dodati razni začini i namirnice za poboljšanje, odnosno dodatak okusa. neki su od dodataka svježe, suho i smrznuto voće, cimet, čokolada (poželjno ona sa što većim udjelom kakaa), med, sjemenke (lanene ili chia) i drugi. Kombinacija je beskonačno mnogo.

Budući da je svaka minuta ujutro dragocjena, kuhanje kaše nije baš uvijek praktično, ali i za to postoje rješenja. Najjednostavnije je zobene pahuljice ujutro ubaciti u mikrovalnu. Predlažemo da se zobene pahuljice preliju mlijekom, ubace na 2 do 3 minute u mikrovalnu te im se doda žlica meda, lanenih sjemenki, nareže se neko voće poput banane ili jagoda te se sve skupa promiješa.

Zobena kaša, FOTO: Flickr/Daniella Segura

Također možete navečer prije spavanja cijelu smjesu ubaciti u hladnjak te je ona ujutro spremna za konzumiranje. U zobene pahuljice doda se, prema željenoj gustoći, mlijeko i jogurt (omjere isprobavajte jer se svakome drugačije sviđa) i svi željeni dodaci. Naš je prijedlog da dodate chia sjemenke koje će zgusnuti smjesu, kakao i neko bobičasto voće, sve promiješajte i stavite poklopljeno u frižider. Tijekom noći svi će se okusi sljubiti, a zobene pahuljice omekšat će i upiti dio tekućine. Dvije minute navečer omogućit će vam i duže spavanje i pun želudac na ranojutarnjem predavanju ili poslu.

Za one koji se nikako ne mogu ustati na vrijeme da bi si priuštili doručkovanje kod kuće, dobra su ideja zobeni keksići za ponijeti. Postupak pripreme ne može biti jednostavniji i potrebna su samo dva sastojka. Zgnječi se jedna ili dvije zrelije banane, pomiješaju se za zobenim pahuljicama da bi se dobila smjesa koja je dovoljno gusta za oblikovanje, oblikuju se i peku u pećnici na 200°C petnaest minuta. Uvijek se može ubaciti još nešto poput oraha, sušenih brusnica ili komadića čokolade koji će keksiće svaki put učiniti drugačijima. Nestanu dok si rek'o keks.

Zobeni keksi, FOTO: Flickr

Žitne pahuljice u trgovinama obično su pune šećera. Korištenje zobenih pahuljica omogućava kontroliranje dodanog šećera i općenito veću raznolikost u prehrani. Ako ste i dalje u dilemi ili ne vjerujete da se obične bezukusne zobene pahuljice mogu ukomponirati u fine obroke, probajte nešto od gore navedenog. Kao što J. K. Rowling kaže Ako ne voliš čitati, nisi pronašao pravu knjigu, mi kažemo: ako ne voliš zobene pahuljice, još nisi pronašao dobitnu kombinaciju.

Komentari na članak

Vezani članci

Začini

Korelacija hrane i sna

Deset namirnica koje vas čine pospanima

Razlog zijevanju nakon obroka nije samo prejedanje. Određene namirnice u nama stvaraju osjećaj pospanosti bez obzira na to u kojoj ih količini konzumiramo.

1

Hranom protiv depresije

Ukusni i zdravi zalogaji koji će vam popraviti raspoloženje

U hladnim jesenskim danima svima nam trebaju dodatne količine sreće. Budući da smo toga svjesni, pripremili smo za vas popis nadasve finih i lako dostupnih namirnica koje će vam nacrtati osmijeh na lice.

Jasna Ožanić

Znanost pomaže

Kako olakšati ljudima koji boluju od Parkinsonove bolesti?

Skupina američkih znanstvenika izumila je žlicu koja olakšava prehranu osobama oboljelima od Parkinsonove bolesti.

Djevojka na plaži

Korisni savjeti za ljetne temperature

Kako ostati svjež i odmoran bez obzira na vrućine

Ljetne temperature dosegle su svoj vrhunac. Dok neki uživaju na moru, drugi trebaju izvršavati svakodnevne obveze i pokušati ostati svježi i odmorni. Donosimo vam najbolje savjete za održati svježinu i što manje se „otopiti“ na temperaturama neprikladnim za odlazak na posao.

Brokula; Izvor: https://pixabay.com/en/steamed-cooked-organic-1792236/

Pravilna prehrana

Zdrave proljetne grickalice koje možete jesti bez straha od dobivanja kilograma

Mogli smo i prije razmišljati o onome što slijedi, ali što je tu je, ljeto nam je već na vratima. Nikada nije kasno za pozitivne promjene u životu, tako da vam donosimo popis namirnica koje možete grickati bez puno razmišljanja jer ne sadrže puno energije, a u isto su vrijeme bogate korisnim tvarima.