DRIJEMANJEM DO BOLJEG ZDRAVLJA

Zašto je važno drijemati tijekom dana?

Napping

No day is so bad it can’t be fixed with a nap.” - Carrie P. Snow

Prerano ustajanje, neprospavana noć ili prekasno lijeganje dodatno umaraju naše tijelo te dovode do pospanosti koja nas prati cijeli dan Za mnoge od nas popodnevno je drijemanje izvrsna prilika da se osvježimo kada se osjećamo pospano. 

Koliko dugo drijemati?
Ljudi kojima nedostaje sna, te teturaju tijekom dana mogu zaspati kada to najmanje žele, na poslu, predavanju ili gore, za upravljačem. Kako bi se spriječile moguće posljedice izazvane nedostatkom sna, stručnjaci savjetuju koliko je najbolje odrijemati tijekom dana kako bi se postigli najučinkovitiji rezultati.

10 do 20 minuta 
Za brzi poticaj budnosti, stručnjaci kažu da je drijemanje od 10-20 minuta dovoljno kako bi se moglo ponovno vratiti na započeti posao Napominju da također ovisi i što želite napraviti za sebe. U slučaju da su u pitanju naporniji i duži radovi, drugi oblici drijemanja biti će idealniji za vas.

30 minuta

Neke studije su pokazale da spavanje ovako dugo može izazvati inerciju, omamljenost koja može trajati do 30 minuta nakon što se probudite i dok počnu djelovati učinci drijemanja. 

60 minuta 
Za obradu kognitivne memorije, 60 minutno drijemanje je daleko poželjnije i učintkovitije. Ovo 60 minutno spavanje uključuje slow-wave san koji pomaže s upamćivanjem činjenica, mjesta i lica.

90 minuta
90 minutno spavanje će uglavnom uključiti cijeli ciklus spavanja koji pomaže kreativnost te emocionalnu i proceduralnu memoriju, kao što su npr. učenje kako voziti bicikl. Buđenje nakon ovog sna znači minimalnu količinu tromosti.


Prednosti drijemanja
1. Povećava budnost 
2. poboljšava učenje i radnu memoriju
3. Povećava tvoja osjetila i kreativnost
4. Poboljšava zdravlje
5. Poboljšava raspoloženje 
6. Motiviranost za vježbanje 
7. Povežava kognitivno funkcioniranje 
8. Drijemanje je dobro za srce
9. Štedi novac 

Važno je uzeti u obzir da su rezulatati najuspješniji ukoliko se poslijepodnevno drijemanje održi od 13 do 16 sati Kasnije drijemanje može poremetiti noćni san. Umjesto kupnje kava s automata i energetskih napitaka odrijemajte te se napunite energijom prirodno i na učinkovit način. 

Komentari na članak

Vezani članci

Studenti s fasciklima

Posao za mlade

Postani građanin svijeta uz Global TESOL college

Rasturaš engleski? Tražiš posao? Voliš putovati?

Internet

Olakšavanje studentske svakodnevice

Besplatne aplikacije za studente

Studentski život jako je dinamičan te se uz brojne društvene obaveze često zaboravlja na samo studiranje. Upravo je zato britanski Guardian iz mora mobilnih aplikacija i internetskih servisa izvukao nekolicinu onih koje će prosječnom studentu pomoći u organizaciji života, uštedi novca i održavanju tjelesne forme, kako bi se mogao lakše koncentrirati na učenje.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara vrata svog marketinškog odjela

Prijavite se za rad u marketingu Studentskog.hr!

Ako si zainteresiran za poslove u marketingu: voditelj odjela marketinga i komunikacija, CM tima, voditelj suradnje sa studentskim organizacijama, glasnogovornik ili asistent u odjelu marketinga, pošalji svoju molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

EU PROJEKTI – od ideje do realizacije

EU projekti

EU zastupnica Ivana Maletić uredila praktičan priručnik za pripremu i provedbu EU projekata

Sveoubuhvatno i praktično izdanje na 476 stranica donosi odgovore na brojna pitanja vezano uz EU fondove i svakako će vam pomoći ako planirate prijaviti projekt!

Savjet za Kolegu, Studentska udruga Pula

Koji je tvoj #SavjetZaKolegu?

Preporuči kolegama smještaj, dobru hranu, zabavu i fakultet u svom gradu

Svi studenti od sada mogu davati kolegama preporuke na jednom mjestu, u četiri najvažnije kategorije.