DRIJEMANJEM DO BOLJEG ZDRAVLJA

Zašto je važno drijemati tijekom dana?

Napping

No day is so bad it can’t be fixed with a nap.” - Carrie P. Snow

Prerano ustajanje, neprospavana noć ili prekasno lijeganje dodatno umaraju naše tijelo te dovode do pospanosti koja nas prati cijeli dan. Za mnoge od nas popodnevno je drijemanje izvrsna prilika da se osvježimo kada se osjećamo pospano. 

Koliko dugo drijemati?
Ljudi kojima nedostaje sna, te teturaju tijekom dana mogu zaspati kada to najmanje žele, na poslu, predavanju ili gore, za upravljačem. Kako bi se spriječile moguće posljedice izazvane nedostatkom sna, stručnjaci savjetuju koliko je najbolje odrijemati tijekom dana kako bi se postigli najučinkovitiji rezultati.

10 do 20 minuta 
Za brzi poticaj budnosti, stručnjaci kažu da je drijemanje od 10-20 minuta dovoljno kako bi se moglo ponovno vratiti na započeti posao. Napominju da također ovisi i što želite napraviti za sebe. U slučaju da su u pitanju naporniji i duži radovi, drugi oblici drijemanja biti će idealniji za vas.

30 minuta

Neke studije su pokazale da spavanje ovako dugo može izazvati inerciju, omamljenost koja može trajati do 30 minuta nakon što se probudite i dok počnu djelovati učinci drijemanja. 

60 minuta 
Za obradu kognitivne memorije, 60 minutno drijemanje je daleko poželjnije i učintkovitije. Ovo 60 minutno spavanje uključuje slow-wave san koji pomaže s upamćivanjem činjenica, mjesta i lica.

90 minuta
90 minutno spavanje će uglavnom uključiti cijeli ciklus spavanja koji pomaže kreativnost te emocionalnu i proceduralnu memoriju, kao što su npr. učenje kako voziti bicikl. Buđenje nakon ovog sna znači minimalnu količinu tromosti.


Prednosti drijemanja
1. Povećava budnost 
2. poboljšava učenje i radnu memoriju
3. Povećava tvoja osjetila i kreativnost
4. Poboljšava zdravlje
5. Poboljšava raspoloženje 
6. Motiviranost za vježbanje 
7. Povežava kognitivno funkcioniranje 
8. Drijemanje je dobro za srce
9. Štedi novac 

Važno je uzeti u obzir da su rezulatati najuspješniji ukoliko se poslijepodnevno drijemanje održi od 13 do 16 sati. Kasnije drijemanje može poremetiti noćni san. Umjesto kupnje kava s automata i energetskih napitaka odrijemajte te se napunite energijom prirodno i na učinkovit način. 

Komentari na članak

Vezani članci

novi sport

Novi sport

Bossaball - pokažite kreativnost u sportu

Glazba, akrobacije, ritam, lopta i zabava ujedinjeni su u novi sport - bossaball.

Savjet mladih Grada Zagreba

Savjeta mladih Grada Zagreba poziva na

Konferencija „Zagreb za udruge mladih“

Savjet mladih Grada Zagreba poziva sve udruge mladih i udruge za mlade na konferenciju pod nazivom "Zagreb za udruge mladih".

Studenti uživaju

Reci prehladi NE

10 načina kako se ne razboljeti ove zime

Osim predivnog božićnog ugođaja, snijega, kolača i kuhanog vina, sa zimom dolazi i jedan nepoželjan gost, svima dobro znana gripa i prehlada. Naporna i iscrpljujuća, jednostavno nas ne pušta na miru i onemogućava nam uživanje u pravom zimskom ugođaju.

HSZ u Izraelu

Hrvatski studentski zbor u Izraelu

HSZ sudjelovao na međunarodnoj studentskoj konferenciji u Izraelu

Tema konferencije pod nazivom „Our roll as young leaders in global world” okupila je studentske predstavnike gotovo svih krovnih studentskih unija država iz Europe.

IQ Barbie

Postani dio Studentski.hr tima

Postani kolumnist na portalu Studentski.hr!

Uvjeren si da si talentirani pisac, a to uvjerenje ne temeljiš na davnoj pohvali osnovnoškolske učiteljice za sastavak na temu „Kako sam proveo ljeto?“ ili...