DRIJEMANJEM DO BOLJEG ZDRAVLJA

Zašto je važno drijemati tijekom dana?

Napping

"No day is so bad it can’t be fixed with a nap.” - Carrie P. Snow

Prerano ustajanje, neprospavana noć ili prekasno lijeganje dodatno umaraju naše tijelo te dovode do pospanosti koja nas prati cijeli dan. Za mnoge od nas popodnevno je drijemanje izvrsna prilika da se osvježimo kada se osjećamo pospano. 

Koliko dugo drijemati?
Ljudi kojima nedostaje sna, te teturaju tijekom dana mogu zaspati kada to najmanje žele, na poslu, predavanju ili gore, za upravljačem. Kako bi se spriječile moguće posljedice izazvane nedostatkom sna, stručnjaci savjetuju koliko je najbolje odrijemati tijekom dana kako bi se postigli najučinkovitiji rezultati.

10 do 20 minuta 
Za brzi poticaj budnosti, stručnjaci kažu da je drijemanje od 10-20 minuta dovoljno kako bi se moglo ponovno vratiti na započeti posao. Napominju da također ovisi i što želite napraviti za sebe. U slučaju da su u pitanju naporniji i duži radovi, drugi oblici drijemanja biti će idealniji za vas.

30 minuta

Neke studije su pokazale da spavanje ovako dugo može izazvati inerciju, omamljenost koja može trajati do 30 minuta nakon što se probudite i dok počnu djelovati učinci drijemanja. 

60 minuta 
Za obradu kognitivne memorije, 60 minutno drijemanje je daleko poželjnije i učintkovitije. Ovo 60 minutno spavanje uključuje slow-wave san koji pomaže s upamćivanjem činjenica, mjesta i lica.

90 minuta
90 minutno spavanje će uglavnom uključiti cijeli ciklus spavanja koji pomaže kreativnost te emocionalnu i proceduralnu memoriju, kao što su npr. učenje kako voziti bicikl. Buđenje nakon ovog sna znači minimalnu količinu tromosti.


Prednosti drijemanja
1. Povećava budnost 
2. Poboljšava učenje i radnu memoriju
3. Povećava tvoja osjetila i kreativnost
4. Poboljšava zdravlje
5. Poboljšava raspoloženje 
6. Motiviranost za vježbanje 
7. Povežava kognitivno funkcioniranje 
8. Drijemanje je dobro za srce
9. Štedi novac 

Važno je uzeti u obzir da su rezulatati najuspješniji ukoliko se poslijepodnevno drijemanje održi od 13 do 16 sati. Kasnije drijemanje može poremetiti noćni san. Umjesto kupnje kava s automata i energetskih napitaka odrijemajte te se napunite energijom prirodno i na učinkovit način. 

Komentari na članak

Vezani članci

Pržena hrana

Apel probave

Odbacite svakodnevne štetne navike poslije jela

Saznajte koje su naše svakodnevne navike poslije jela štetne za organizam, posebice probavu.

plakat

Medicina spavanja

Splićani imaju priliku saznati sve o poremećajima spavanja, pospanosti i hrkanju

Dana 6. studenog u Gradskoj knjižnici Marka Marulića s početkom u 18 sati tim stručnjaka govorit će o naizgled bezazlenim poremećajima spavanja koji mogu uzrokovati silne probleme.

Susret mladih grada Splita u svibnju

Hrvatsko Nadzemlje Split

O snu i spavanju na susretu mladih u Splitu

Što su to zapravo snovi? Kako oni nastaju i zašto se pojavljuju? Govore li nam išta snovi, možemo li ih kako tumačiti i koja im je simbolika?

Carpet Alarm

Recite stop kašnjenju zbog spavanja

VIDEO: The Ruggie – magični alarm

Prekinite posesivnu vezu između vas i vašeg kreveta koja vas guši uz pomoć kreativnog izuma – tepih-alarma!

Pilates

Nezdrav način života

Mr. sc. Loris Benassi: Pilates nije samo za cure!

Voditelj rekreativnih aktivnosti na pulskom Sveučilištu ispričao nam je o prednostima pilatesa.