DRIJEMANJEM DO BOLJEG ZDRAVLJA

Zašto je važno drijemati tijekom dana?

Napping

No day is so bad it can’t be fixed with a nap.” - Carrie P. Snow

Prerano ustajanje, neprospavana noć ili prekasno lijeganje dodatno umaraju naše tijelo te dovode do pospanosti koja nas prati cijeli dan Za mnoge od nas popodnevno je drijemanje izvrsna prilika da se osvježimo kada se osjećamo pospano. 

Koliko dugo drijemati?
Ljudi kojima nedostaje sna, te teturaju tijekom dana mogu zaspati kada to najmanje žele, na poslu, predavanju ili gore, za upravljačem. Kako bi se spriječile moguće posljedice izazvane nedostatkom sna, stručnjaci savjetuju koliko je najbolje odrijemati tijekom dana kako bi se postigli najučinkovitiji rezultati.

10 do 20 minuta 
Za brzi poticaj budnosti, stručnjaci kažu da je drijemanje od 10-20 minuta dovoljno kako bi se moglo ponovno vratiti na započeti posao Napominju da također ovisi i što želite napraviti za sebe. U slučaju da su u pitanju naporniji i duži radovi, drugi oblici drijemanja biti će idealniji za vas.

30 minuta

Neke studije su pokazale da spavanje ovako dugo može izazvati inerciju, omamljenost koja može trajati do 30 minuta nakon što se probudite i dok počnu djelovati učinci drijemanja. 

60 minuta 
Za obradu kognitivne memorije, 60 minutno drijemanje je daleko poželjnije i učintkovitije. Ovo 60 minutno spavanje uključuje slow-wave san koji pomaže s upamćivanjem činjenica, mjesta i lica.

90 minuta
90 minutno spavanje će uglavnom uključiti cijeli ciklus spavanja koji pomaže kreativnost te emocionalnu i proceduralnu memoriju, kao što su npr. učenje kako voziti bicikl. Buđenje nakon ovog sna znači minimalnu količinu tromosti.


Prednosti drijemanja
1. Povećava budnost 
2. poboljšava učenje i radnu memoriju
3. Povećava tvoja osjetila i kreativnost
4. Poboljšava zdravlje
5. Poboljšava raspoloženje 
6. Motiviranost za vježbanje 
7. Povežava kognitivno funkcioniranje 
8. Drijemanje je dobro za srce
9. Štedi novac 

Važno je uzeti u obzir da su rezulatati najuspješniji ukoliko se poslijepodnevno drijemanje održi od 13 do 16 sati Kasnije drijemanje može poremetiti noćni san. Umjesto kupnje kava s automata i energetskih napitaka odrijemajte te se napunite energijom prirodno i na učinkovit način. 

Komentari na članak

Vezani članci

IQ Barbie

Postani dio Studentski.hr tima

Postani kolumnist na portalu Studentski.hr!

Uvjeren si da si talentirani pisac, a to uvjerenje ne temeljiš na davnoj pohvali osnovnoškolske učiteljice za sastavak na temu „Kako sam proveo ljeto?“ ili...

Vip alumni program

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Vipnet pokrenuo natječaj za dvostruko veću, drugu generaciju Vip alumni programa

U godinu dana Vipnet će u svakog kandidata uložiti preko 100 tisuća kuna kroz plaću koja će iznositi 6 tisuća kuna bruto, edukacije, program međunarodne razmjene i ostale pogodnosti. Prijavi se i ti!

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

Urednici, novinari, lektori i fotografi, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto glavnog urednika/ce, njegovog/e zamjenika/ce, urednika/ce kolumni, lekture ili fotografije, novinara, lektora ili fotografa, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

HSZ u Izraelu

Hrvatski studentski zbor u Izraelu

HSZ sudjelovao na međunarodnoj studentskoj konferenciji u Izraelu

Tema konferencije pod nazivom „Our roll as young leaders in global world” okupila je studentske predstavnike gotovo svih krovnih studentskih unija država iz Europe.

Vip alumni prva generacija

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Vip alumni je super prilika nakon fakulteta – prijavi se i ti!

„Vip alumni program sam je po sebi genijalno osmišljen – od samog starta u vidu eliminacijskih krugova, preko rada u struci nakon fakulteta, međunarodnog iskustva, hrpe treninga pa do samog kraja te dodjele preporuka i diploma.“