Mentalno zdravlje

Za kvalitetan život zaustavite negativne misli

self talk

Svakoga dana čovjek stvara u svojoj glavi oko 50 tisuća misli od kojih su većina one automatske, odnosno nesvjesne.

Istraživanja su pokazala da trećinu vremena dok čitamo knjige ili pričamo s ljudima naše misli lete od pozitivnih do onih negativnih. Naš um cijelo vrijeme luta, a da mi toga nismo ni svjesni.

Do problema dolazi kada naše negativne misli postanu toliko nesvjesne da ih ne možemo kontrolirati. Tijekom svakodnevnog razmišljanja kako smo bezvrijedni, glupi ili kako ne možemo napraviti korak više u životu, zapravo povećavamo stres i dovodimo u život upravo ono negativno o čemu i razmišljamo. Kako bismo to promijenili, moramo se koncentrirati na ono o čemu razmišljamo, a to nije moguće preko noći jer je negativa navika koje se može riješiti samo vježbanjem i uz mnogo truda.

Prvi korak u smanjivanju negativnih misli slušanje je onoga što govorimo u sebi. Iako se to ne čini kao lagan zadatak, s vremenom i s puno vježbe svaka osoba može stati i proučiti koje misli joj se vrte u glavi i zbog čega. U tome nam može pomoći zapisivanje bilješki kako bismo mogli sva svoja razmišljanja iz prošlosti staviti na jedan papir i čistog uma krenuti dalje.

Drugi je korak da se zapitamo je li ta misao koju analiziramo pozitivna ili negativna. Negativna nam ne može pomoći u savladavanju životnih problema i jedino što može postići jest da se osjećamo loše. Moramo se zapitati je li nam ta misao zaista razumna i hoće li ona poslužiti svrsi. Pozitivna, u drugu ruku, pomaže da se osjećamo veselo i hrabro te nam na kraju i donosi dobre rezultate u životu.

Treći je korak da sami poduzmemo nešto u vezi vlastitih razmišljanja. Kada shvatite da ste negativni, postavite si dva pitanja:

Kako mogu sagledati ovo na pozitivan način?

Kako mogu promijeniti ono o čemu razmišljam?

FOTO: Flickr

Također, potrebno je probati se fokusirati na ono pozitivno jer nam briga oko nečega ne može pomoći da problem riješimo. Na primjer, briga oko ispita koji niste položili neće vam pomoći da ga na drugome roku prođete. Osim što trebate krenuti s učenjem, vrlo je važno vjerovati u prolazak tog ispita i biti pozitivnih misli. Sjetite se svih onih ispita koje ste uspjeli riješiti te će vam se tako raspoloženje popraviti, a i shvatit ćete shvatiti da su i ostali ispiti savladivi.

Na kraju je najbitnije shvatiti da naš unutarnji glas neće nikada nestati, ali baš je zbog toga bitno obratiti pozornost na vlastito razmišljanje kako negativne misli ne bi postale svakodnevica. Analizirajući ono o čemu razmišljamo i poduzimajući korake kako bismo podigli svoje pozitivne misli doći ćemo do mnogo mirnijeg i zadovoljnijeg života.

Komentari na članak

Vezani članci

Slomljeno srce

Ljubavni odnosi

6 savjeta kako preboljeti vezu koja nije ni započela

Prije nego što ste odnos definirali kao ljubavnu vezu, druga se strana povukla. Donosimo savjete kako preboljeti tu nedovršenu priču.

Andrea Dugandžić - Fit vodič - naslovna vodiča

Naučite kako pravilno vježbati

Studentica svima poklanja besplatan vodič za mršavljenje!

Andrea se već duže vrijeme bavi bodybuildingom i fitnessom pa je odlučila na temelju svojega znanja napisati ovaj vodič te, iako je student, pokloniti ga.

Pruga raskrižje

Novo razdoblje

Kako se pripremiti na kraj studiranja

Nakon diplome studenti prolaze kritično razdoblje u kojemu se trebaju prilagoditi na novu situaciju i odbaciti nostalgične misli na studentske dane. Prilagodba zasigurno nije laka, stoga donosimo savjete kako se pripremiti na kraj studiranja.

Okrugli stol "Teen blues"

Mentalno zdravlje

Čak je 30% mladih Zagrepčana anksiozno, 20% ima simptome stresa i depresije

Zabrinjavajući rezultati istraživanja ukazuju na to da je svaka četvrta mlada osoba depresivna, što je bila polazišna točka u raspravi kako pomoći mladima da artikuliraju svoje osjećaje te zatraže pomoć otvoreno i bez straha.

Grafit: how long could you..

Upute bivše studentice

Kako u Hrvatskoj osnovati uspješnu tvrtku nakon završetka studiranja

Neprospavane noći, strepnja i odricanje od mnogobrojnih društvenih aktivnosti sastavni su dijelovi studentskog života. Takve bi se situacije lakše prebrodile ako bi svi studenti znali da ih nakon završenog fakulteta čeka zasluženi posao.'