Meditacija u svakodnevnom životu

Vježbajte mozak, usmjerite misli i pobjegnite od stresa

meditacija

Istraživanja provedena na Harvardu 2011. pokazuju da se meditacijom povećava gustoća sive tvari u hipopotamusu vašeg mozga koji je odgovoran za bolje pamćenje, učenje i mentalno zdravlje

Meditacija je jedna od najboljih navika koju bi većina ljudi koji su pod stresom trebala prakticirati. Dva su razloga: pomaže u fokusiranju na pojedine životne aspekte, a i sami imate veću kontrolu nad svojim mislima, pa je manja vjerojatnost da ćete patiti od emocionalnih promjena.

Harvardska istraživanja dokazala su također da meditacija može obnoviti naš mozak u samo osam tjedana. Stoga ju pokušajte prakticirati u svakodnevnom životu. Donosimo par savjeta kako pravilno meditirati i pritom poboljšati mentalno zdravlje.

1. Oslobodite se stresa

Ako to znači glasno slušanje glazbe po vašem ukusu, to i pokušajte; sigurno ćete biti opušteniji.

2. Meditirajte u položaju

Probajte lotus poziciju, sjednite na pod prekriženih nogu, položite ruke u krilo, a leđa neka vam ostanu ravna.

3. Pazite na disanje

Pravilno disanje – duboko udisanje zraka kroz nos i izdisaj kroz usta – jednako je važno kao i položaj u kojem se nalazite tijekom meditacije. Možete osjetiti laganu bol prilikom disanja, ali to je zato što naša dijafragma nije naučila na takav način unošenja zraka u svakodnevnom životu.

4. Otvoren um

Bit je meditacije osloboditi se bilo kakvih misli i opustiti se, pa nastojte ne razmišljati o stvarima koje vas frustriraju.

5. Ne gledajte na vrijeme

Nemojte dopustiti da tijekom meditacije razmišljate o tome koliko je vremena prošlo jer ćete sami kroz vježbu najbolje procijeniti koliko vam ga je potrebno.

6. Audiovođenje

Instruktor koji audiozapisom daje upute o pravilnoj meditaciji može vam uvelike pomoći i zadržati visoku razinu koncentracije.

Postizanjem vlastite mentalne ravnoteže postići ćete smirenost, osjetljivost na okolinu, a kroz brojanje do deset u sebi održat ćete fokus na svome umu. Ako krenete u meditaciju i osjetite umor, pokušajte uspraviti leđa i duboko dišite. To će vas trgnuti iz sna i pripremiti za prvu lekciju meditiranja.

Komentari na članak

Vezani članci

self talk

Mentalno zdravlje

Za kvalitetan život zaustavite negativne misli

Svakoga dana čovjek stvara u svojoj glavi oko 50 tisuća misli od kojih su većina one automatske, odnosno nesvjesne.

Tumor

Važan medicinski napredak

Novo otkriće znanstvenika predstavlja pomak u borbi protiv tumora

Znanstvenici su otkrili kako mješavina LAP molekula i cjepiva protiv tumora pomaže imunološkom sustavu u sprječavanju njegova recidiva.

Teretana

"Veni, vidi, vici"

Šest savjeta kako prevladati strah od teretane

Savjeti koji će ti pomoći da se korak po korak prestaneš bojati teretane, ali i da lakše dođeš do onog zadnjeg, osobnog cilja.

Trčanje

Promjena svakodnevnih navika

12 načina kako izgubiti 200 kalorija bez odlaska u teretanu

Već dugo vremena vježbate, a još uvijek niste postigli ono što ste htjeli. Trebali biste razmisliti o promjeni svakodnevnih navika koje vam mogu doslovno promijeniti život. Potrebno je samo malo truda da rezultati budu vidljivi.

Pjegava djevojka

UV svjetlo

VIDEO: Pogledajte kako Sunce vidi nas!

Pogledajte kratki, ali upečatljiv video uradak Thomasa Leveritta te zaključite hoćete li ubuduće koristiti preparate za zaštitu kože.