Meditacija u svakodnevnom životu

Vježbajte mozak, usmjerite misli i pobjegnite od stresa

meditacija

Istraživanja provedena na Harvardu 2011. pokazuju da se meditacijom povećava gustoća sive tvari u hipopotamusu vašeg mozga koji je odgovoran za bolje pamćenje, učenje i mentalno zdravlje

Meditacija je jedna od najboljih navika koju bi većina ljudi koji su pod stresom trebala prakticirati. Dva su razloga: pomaže u fokusiranju na pojedine životne aspekte, a i sami imate veću kontrolu nad svojim mislima, pa je manja vjerojatnost da ćete patiti od emocionalnih promjena.

Harvardska istraživanja dokazala su također da meditacija može obnoviti naš mozak u samo osam tjedana. Stoga ju pokušajte prakticirati u svakodnevnom životu. Donosimo par savjeta kako pravilno meditirati i pritom poboljšati mentalno zdravlje

1. Oslobodite se stresa

Ako to znači glasno slušanje glazbe po vašem ukusu, to i pokušajte; sigurno ćete biti opušteniji.

2. Meditirajte u položaju

Probajte lotus poziciju, sjednite na pod prekriženih nogu, položite ruke u krilo, a leđa neka vam ostanu ravna.

3. Pazite na disanje

Pravilno disanje – duboko udisanje zraka kroz nos i izdisaj kroz usta – jednako je važno kao i položaj u kojem se nalazite tijekom meditacije. Možete osjetiti laganu bol prilikom disanja, ali to je zato što naša dijafragma nije naučila na takav način unošenja zraka u svakodnevnom životu.

4. Otvoren um

Bit je meditacije osloboditi se bilo kakvih misli i opustiti se, pa nastojte ne razmišljati o stvarima koje vas frustriraju.

5. Ne gledajte na vrijeme

Nemojte dopustiti da tijekom meditacije razmišljate o tome koliko je vremena prošlo jer ćete sami kroz vježbu najbolje procijeniti koliko vam ga je potrebno.

6. Audiovođenje

Instruktor koji audiozapisom daje upute o pravilnoj meditaciji može vam uvelike pomoći i zadržati visoku razinu koncentracije.

Postizanjem vlastite mentalne ravnoteže postići ćete smirenost, osjetljivost na okolinu, a kroz brojanje do deset u sebi održat ćete fokus na svome umu. Ako krenete u meditaciju i osjetite umor, pokušajte uspraviti leđa i duboko dišite. To će vas trgnuti iz sna i pripremiti za prvu lekciju meditiranja.

Komentari na članak

Vezani članci

Čaše piva

Liječenje mamurluka

Što jesti prije i nakon burne noći?

Ako ste svjesni da ponekad nemate granice u ispijanju alkohola, donosimo vam savjete što jesti prije i nakon izlaska kako biste izbjegli mamurluk i cjelodnevno ležanje u krevetu.

stres

Briga za zdravlje

U pet jednostavnih koraka do smanjenja blagdanskog stresa

Iako lijepo, blagdansko razdoblje sa sobom donosi i mnogo stresa. Uz nervozu oko sitnica poput odabira darova za najmilije, za studente su tu i akademske obaveze koje su se odjednom nagomilale. Ako vam je dosta svega i trebate pomoć kako biti opušteniji i zdraviji, ovo je tekst za vas.

glazba, chill

Pjesmom protiv stresa

Glazba uz koju se najbolje odmara i/ili uči

Trenutno ste pod stresom zbog kolokvija, južine ili još uvijek zbog američkih predsjedničkih izbora? Studentski.hr vam priskače u pomoć!

Držanje za ruke

Da smo barem prije znali!

Savjeti o vezama koje biste si dali u mlađim danima

10 savjeta o vezama koje biste si vjerojatno preporučili da možete vratiti vrijeme.

pakiranjee

Savjeti Lifehackera

Nemoj se više mučiti - uz ovih par savjeta, spakiraj kofer bez problema!

Jeste li se pitali kako da najbolje spakirate kofer, a da vam sve bude na mjestu i da sve stane unutra? Evo kako da uspijete ugurati sve što vam je potrebno.