Ne zanemarujte ovo

VIDEO: Zašto je istezanje jednako važno kao vježbanje?

istezanje

Rijetko koji dio treninga izaziva toliko različita mišljenja kao istezanje.

Zagrijavanje, vježbanje i istezanje – to je, ugrubo, sadržaj vježbanja. Sva tri dijela su jednako bitna, a većina izbjegava zadnji dio. Možda mislite da ste samim treningom dovoljno učinili za svoje tijelo, no nikada nemojte zaboraviti istegnuti mišiće koje ste koristili tijekom aktivnosti.

Istezanje, kao i ostali dijelovi treninga, ima funkciju koju ne smijete zanemarivati. Vježbe istezanja su jednako važne za početnike kao i za uhodane sportaše. Istezanje početnika sprječava upalu mišića koja nastaje vježbanjem nakon dužeg stanja mirovanja. Tijekom vježbanja se u mišićima koncentrira mliječna kiselina koja se uspješno razbija istezanjem određenog mišića ili grupe mišića.

Mišići nakon treninga su još neko vrijeme zagrijani; ukrućeni su i zgrčeni, a to može dovesti do neugodnih deformacija. Tada je istezanje najbolja preventiva jer će se mišići, osim što će se opustiti, lagano će se izdužiti. Na taj način će se vratiti u prirodan položaj. Također, mišići se za vrijeme treninga troše i potrebna je što bolja cirkulacija kako bi se nadoknadio gubitak hranjivih tvari u mišićnom tkivu. Istezanjem potičete brži rad cirkulacije i brži dotok hranjivih tvari u mišićno tkivo.

Osim mišića, cirkulacija hrani kosti i zglobove, a ni tu ne smijemo zaboraviti veliku važnost istezanja. Naime, gipkost zglobova će se osjetno povećati nakon redovitih vježbi istezanja. Time će se poboljšati vaše držanje i smanjiti česti bolovi u vratu i leđima. 

Pravilnim i redovnim istezanjem ćete osigurati mišiće i zglobove nakon treninga te ćete smanjiti rizik od povrede. Poboljšat ćete koordinaciju, a nivo stresa će se smanjiti.

Kada i kako raditi istezanje?

Zbog opuštajućeg efekta koji ima istezanje, ponekad ćete poželjeti odraditi samo vježbu istezanja. Trebate znati da istezanje s hladnim mišićima može uzrokovati ozljedu mišića, zato se ne preporuča. Prije istezanja napravite petominutnu kardio vježbu.

Bilo bi idealno istezati se nakon svakog odrađenog seta vježbi. U tom slučaju istežete samo onaj mišić ili skupinu koju ste koristili. Istezanje prilikom promjerne vježbe ili između setova ponavljanja može vam sljedeći dio treninga učiniti lakšim.

Nemojte raditi nagle pokrete jer su kod istezanja mišići nategnuti. Lako može doći do ozljede. Zadržite položaj u trajanju 3 udaha te obratite pažnju na pravilno i duboko disanje. Dublje disanje djeluje na veće otvaranje mišića i zglobova te na opuštanje i koncentraciju.

Vjerujemo da više nećete preskakati dio treninga s vježbama istezanja. U videu pogledajte osnovne vježbe istezanja koje možete koristiti svakodnevno.

Komentari na članak

Vezani članci

Uvod u NLP

Učinkovita komunikacija

Besplatni trening za urbanog čovjeka koji želi narasti

U subotu, 11. lipnja Melita Manojlović, „life“ i „business coach“ i NLP trener održat će besplatnu radionicu i edukaciju „NLP Practitioner“.

Vježbanje u teretani

Savršeno tijelo do ljeta

Savjeti kako postati i ostati motiviran za tjelovježbu

Tjelovježba je ključna za vođenje zdravoga života kojemu svi težimo, ali često je vrlo teško pronaći motivaciju za ustajanje iz kreveta. Postoje trikovi koji će vas motivirati za ustrajanje u vježbanju.

Volonteri

Projekt Ekonomske klinike

Međunarodnim treningom „Facilitate NOW" studenti uče koristiti modele komunikacije

Tijekom sedmodnevnog treninga Ekonomske klinike studenti iz nekoliko država stječu vrlo važna znanja i vještine. Također, upoznaju se s modelima komunikacije, kreacijskim metodama i treningom kroz iskustvene okvire.

Studentske IMPRO grupe

Udruga Kreativan trening

Studentske IMPRO grupe

Grupu će činiti 10 polaznika, a treninzi će se održavati nedjeljama u Kranjčevićevoj ulici u Zagrebu.

Ragbi na EFZG-u

Sportske aktivnosti

Studenti EFZG-a umjesto tjelesnog mogu trenirati ragbi

Većina je zagrebačkih fakulteta, među kojima je i Ekonomski, postigla dogovor sa Zagrebačkim ragbi savezom koji podrazumijeva zamjenu nastave tjelesnog s treninzima „bezkontaktnog” ragbija.