Poremećaj pažnje

Razbili smo mitove i otkrili tajne života s ADD-om

Citat "If you can imagine it. You can create it"

"Da bi nešto izumio, moraš imati dobru imaginaciju" – rekao je Thomas Edison koji je unatoč ADD-u ostvario veliki napredak za čovječanstvo.

ADD je poremećaj deficita pažnje, a osobe koje ga imaju često su povučene, sklone sanjarenju, a ponekad i anksiozione. Karakterizira ih pojačana kreativnost i senzitivnost pa su nerijetko uspješni u različitim poljima umjetnosti i sporta. Međutim, uz ovaj poremećaj vežu se različiti mitovi koje je potrebno razbiti.

  • ADD nije medicinski poremećaj.

Često se ADD-u opisuje lijenost i neodgovornost. No, on je zapravo rezultat smanjene aktivnosti u frontalnom režnju mozga koji je zadužen za planiranje i izvršavanje naučenih i svjesnih radnji. Iz navedenog se razloga javlja nepažnja, smanjena koncentracija, impulzivnost te ponekad hiperaktivnost.

  • Ako ADD nije dijagnosticiran u djetinjstvu, ne može se pojaviti u odrasloj dobi.

Uvriježeno je mišljenje kako se ADD samo pojavljuje kod djece, ali zapravo većina odraslih pati od ovog poremećaja, samo nisu svjesni toga. Naime, u odrasloj dobi se ovakvo ponašanje pripisuje stresu, depresiji ili anskioznosti.

  • Onaj tko ima ADD ne može imati ostale psihološke poremećaje.

Uz ADD se često javljaju drugi psihološki problemi poput depresije, anskioznosti i agresivnosti jer su takve osobe šest puta podložnije navedenima. Razlog tome je, u najvećem broju slučajeva, okolina koja ne razumije i ne prihvaća osobu što dovodi do manjka samopouzdanja i povlačenja u sebe.

  • ADD se javlja samo kod osoba sa smanjenom inteligencijom.

 ADD se može javiti kod svakoga neovisno o razini inteligenciji, a često se javlja kod ljudi koji su vrlo inteligentni i izrazito maštoviti. A dokaz tome su brojni veliki umjetnici i znanstvenici kao što su: Albert Einstein, Thomas Edison, Wolfgang Amadeus Mozart, Leonardo da Vinci, Vincent van Gogh, Salvador Dali i Alfred Hitchcock. A u današnje vrijeme neki od njih su Steven Spielberg, Bill Gates, Tom Cruise, Jim Carrey, Henry Rollins i Will Smith.

Simptomi

Poremećaj smanjene pažnje je uzrokovan smanjenom aktivnosti u frontalnom režnju mozga što izaziva različite simptome koji osobi onemogućavaju obavljanje svakodnevnih zadataka. Kao što je već navedeno, osobe s ADD-om su povučene, senzitivne, sklone dnevnom sanjarenju te ponekad hiperaktivne. Simptomi se uglavnom razlikuju kod djece i odraslih te se razlikuju od osobe do osobe.

  • Smanjena koncentracija

Teško se koncentriraju na izvršavanje zadataka jer njihov mozak neprestano radi velikom brzinom. Uočavaju različite detalje koji im zaokupe pažnju, a misli im lete na sve strane. Neprestano im naviru nove ideje pa ne mogu završiti ono što su započeli. Zbog toga ih drugi često puta okarakteriziraju lijenima i neodgovornima.

  • Hiperfokusiranost

S druge strane, osobe s ADD-om mogu se potpuno uživiti u nešto da uopće ne doživljavaju što se događa oko njih te mogu satima biti zainteresirani za isto. To je dobro s jedne strane, ali gledajući s druge, zanemaruju obaveze te ih je teško odvratiti od toga.

  • Neorganiziranost

Organiziranost je veliki izazov za osobe s deficitom pažnje i teško se s njim nose. Skloni su zaboravljanju obaveza i nemaju sposobnost raspolaganja s vremenom zbog čega stalno kasne. Imaju problema sa započinjanjem i izvršavanjem zadataka zbog smanjenje koncentracije. Također, neprestano gube stvari pa tako u njihovom privatnom i poslovnom životu vlada kaos.

  • Impulzivnost

Osobe s ADD poremećajem su vrlo nestrpljive i neprestano upadaju u riječ jer ne mogu dočekati da kažu ono što žele. Često su uvredljivi i ponašaju se bezobzirno neovisno o posljedicama.Također, ne mogu biti dugo na jednom mjestu te teško kontroliraju svoje emocije. Agresija, frustracija, stres, nagle promijene raspoloženja, nagla narav, nesigurnost i manjak samopouzdanja emocionalni su problemi s kojima se ove osobe suočavaju.

Kako živjeti s ADD-om

Često ne vidite izlaz iz svoje situacije, a ni okolina vam ne ide na ruku neprestano vas osuđujući. Ona osuđuje ono što ne poznaje i u tome se krije problem. Ne dopustite joj da vam određuje život, već preuzmite kontrolu u svoje ruke. Nitko nije savršen i ne mogu svi sve, nekima treba više vremena, a nekima manje. Upoznajte se sa svojim problemima i prihvatite ih.

Uz profesionalnu pomoć i podršku bližnjih, pretvorite svoje slabosti u vrline pa ćete s lakoćom izvršavati svakodnevne obaveze. Stavite najveći naglasak na vašu senzitivnost, kreativnost i hiperfokusiranost jer možete ostvariti veliki uspjeh u aktivnostima i zanimanjima koja vam se sviđaju.

Koncentrirajte se na stvari koje volite i kroz njih organizirajte svoj život. Prestanite se zamarati s onim što vam ne ide ili vas ne zanima, već živite po svojim standardima. Redovito vježbajte kako biste izbacili višak energije i smirili tijelo i um. Pravilno se hranite kako biste uspostavili što bolju kemijsku ravnotežu u mozgu. I nemojte se ustručavati potražiti pomoć.

Kako živjeti s osobom koja ima ADD

Prije svega pokažite strpljenje, toleranciju, suosjećanje i puno ljubavi osobama s ADD poremećaje jer je to ono što oni najviše trebaju. Slušajte ih i dajte im priliku da vam objasne kako se osjećaju, odnosno pokušajte se staviti u njihovu kožu. Upoznajte se s njegovim značajkama i razgovarajte sa stručnjacima koji će vam pomoći da naučite kao reagirati ovisno o situaciji.

Osobe s ADD-om su te koje najviše pate i podnose veliku žrtvu dok se nastoje uklopiti u normalan svijet. Vode veliku borbu s okolinom i svojom situacijom nastojeći izvršavati svakodnevne zadatke koje drugi obavljaju s lakoćom. Pružite im podršku, vodeći brigu o njihovom samopouzdanju.

Komentari na članak

Vezani članci

sreća i zdravlje

11 načina kako voljeti svoje tijelo

Zavolite svoje tijelo

Niste savršeni, nitko nije. Pretvorite nezadovoljstvo u pozitivno razmišljanje, zavolite svoje tijelo.

Žena koja spava

Rizici za naše zdravlje kojima se svakodnevno izlažemo spavamo li predugo

8 zdravstvenih rizika predugoga spavanja

Iako bismo mnogo puta željeli produžiti svoj boravak u krevetu, možda ne bi bilo loše ustati na prvi zvuk alarma. Pročitajte koliko je štetno prekomjerno spavanje i koliko sna nam je zaista potrebno kako bismo se odmorili.

Smoothie

Doručak koji daje energiju za cijelo jutro

Ukusni smoothie za zdravi početak dana

Doručak je, to već svi znaju, najvažniji obrok u danu! Još je važniji i bolji ako je zdrav i pun kvalitetnih namirnica, kako bi dan počeo na najbolji mogući način. Donosimo vam ukusni recept za smoothie koji će vas oduševiti, a vašem organizmu donijeti obilje vitamina i hranjivih tvari!

Žnj

Dobar san za dobar dan

Pet metoda koje će vam pomoći da ponovno zaspite nakon buđenja tijekom noći

San je važan čimbenik ljudskoga života te je stoga važno na njemu raditi. Određene vam metode mogu pomoći da se, unatoč buđenju tijekom noći iz bilo kojih razloga, ponovno i neometano vratite svojemu snu.

Motivacija

Zdrav duh u zdravom tijelu

Izgradnjom samopouzdanja poboljšajte vlastito zdravlje

Donosimo vam savjete koji će vam pomoći izaći iz vlastite sigurne zone te oblikovati samoopouzdanje i pozitivan stav koji vode do zdravlja.