Opsjednuti kalorijama

Problem koji se krije iza brojanja kalorija

FOTO: Pixabay

Sve je više aplikacija i naprava koje nam omogućuju brojanje kalorija. Iako je ono važno prilikom održavanja tjelesne mase, teško je točno odrediti koliko smo kalorija unijeli ili potrošili te to ne bi trebao biti način praćenja vlastitog zdravlja.

Živimo u svijetu u kojemu se sve prati i bilježi, i to nerijetko na pametnim telefonima i sličnim napravama, što je najviše vidljivo među mladima. Volimo imati kontrolu nad svojim životima te praćenjem kvalitete sna, unesenih kalorija, broja prehodanih koraka i uspješnosti usvajanja novih navika pokušavamo optimirati svoje postojanje, gotovo kao da smo roboti. 

Jedan od ciljeva koji se pojavljuje na listi prioriteta sve više ljudi gubitak je kilograma, bilo da je razlog tomu pretilost ili nezadovoljstvo vlastitim izgledom. Za gubitak tjelesne mase nužno je postići energetski deficit, odnosno potrošiti više kalorija nego što ih unesemo. Međutim, praćenje kalorijskog unosa i utroška nije tako jednostavno.

Iako se znanje o ljudskom organizmu drastično povećalo tijekom proteklih nekoliko stoljeća, i dalje postoji puno nepoznanica o ljudskom funkcioniranju. Među njima je priča o energiji i kalorijama ustvari prilično jasna, ali kada se govori o praćenju kalorijskog unosa i potrošnje, ne postoje brojevi kojih se možemo sigurno držati i tvrditi da su u potpunosti točni. Razlog je tomu što se ti brojevi temelje na procjeni, tj. nisu prilagođeni svakome ponaosob, a znamo da je svaka osoba posebna na svoj način, kako psihički tako i fizički.

FOTO: Wikipedia

Kod profesionalnih je sportaša praćenje i pažljivo nadziranje sastava tijela od velike važnosti te se u tu svrhu koriste preciznije mjerne metode od onih koje su prisutne na spravama u teretani ili mobilnim aplikacijama čiji su izračuni dobiveni uzimajući u obzir osobu prosječne tjelesne mase i visine. 

Fitness entuzijasti u zadnje su vrijeme zavoljeli najnovije čudno tehnologije – fitness narukvice koje mogu pratiti velik broj parametara među kojima je i potrošnja energije tijekom tjelesne aktivnosti. Međutim, skupina znanstvenika sa Stanfordskog sveučilišta ispitala je 7 narukvica od kojih niti jedna nije točno odredila energetsku potrošnju, s minimalnim odstupanjima od čak 27%.

Iako praćenje kalorija ne može biti u potpunosti točno te predstavlja rizik za razvoj poremećaja u prehrani, ne morate od toga odustajati ako vam je ušlo u naviku, za vas funkcionira i ne stvara vam nikakav pritisak. Ipak, imajte na umu da ti brojevi ne određuju vaše zdravstveno stanje te da je važnije koju hranu unosite od toga koliko je unosite, a jeste li ili niste u kalorijskom deficitu najbolje možete saznati praćenjem broja na vagi ili opsega struka. Ako vam je primarni cilj zdravlje, umjesto brojanja kalorija radije brojite ponavljanja, korake, vrijeme tjelesne aktivnosti i slično.

Komentari na članak

Vezani članci

Žena koja spava

Predavanje o zdravlju

Na svoj dan žene uče kako tijelo tretirati s ljubavlju

Voditeljica programa za žensko zdravlje Viktorija Mišura održat će otvoreno predavanje „Funkcionalnost tijela u službi ženskog zdravlja” 8. ožujka u prostorijama Privatne prakse fizikalne terapije „Jadranka Brozd”.

nocno učenje

Ispitni rokovi

Kako izbjeći stres u ispitno vrijeme

Bliži se najstresnije razdoblje za studente - ispitni rokovi. Iako je teško pobjeći od stresa, postoje načini kako ublažiti rekaciju na njega. Zato preuzmite kontrolu i nedopustite da stres vlada vašim životom.

Mršavljenje, jabuka

Događanja u Klubu mladih Split

Radionica "Sila se budi" pomaže pri mršavljenju

Koji se principi kriju iza uspješno provedenih programa u cilju regulacije potkožnog masnog tkiva, koje su metode najefikasnije te koji je odabir vježbi optimalan s obzirom na budžet kojim raspolažete, otkrijte na radionici fitness tematike "Sila se budi – Fat loss happens on Monday".

Banana

Namirnice koje uspješno liječe grlobolju

Izliječite upalu grla prirodnim lijekovima

Prije odlaska liječniku i uzimanja antibiotika, pokušajte smanjiti bolnu upalu grla konzumiranjem prirodnih namirnica koje možete pronaći u najbližoj trgovini ili tržnici.

Doručak

Najvažniji obrok u danu

Preskakanje doručka može izazvati probleme

Znanstvenici savjetuju obavezan doručak, preskakanje kasnovečernjih obroka i jedenje pod stresom.