Najvažniji obrok u danu

Preskakanje doručka može izazvati probleme

Doručak

Znanstvenici savjetuju obavezan doručak, preskakanje kasnovečernjih obroka i jedenje pod stresom.

Sigurno si od starijih generacija čuo da je doručak najvažniji obrok u danu. Ta je teza sada (ponovno) zadobila potvrdu znanstvenika. Najnovije istraživanje provedeno od strane znanstvenika sa Sveučilišta Columbia potvrdilo je da preskakanje doručka može dovesti do srčanih problema, moždanog udara, povišenog krvnog tlaka, dijabetesa i pretilosti. Nadalje, znanstvenici preporučuju izbjegavanje studentima najdražih obroka u danu - onih kasnovečernjih jer nepogodno djeluju na bioritam. Ova teza potvrđena je i testiranjem na životinjama. Životinje koje su hranili kada su bile u neaktivnoj fazi (npr. pred spavanje) lakše bi zadobile na težini.

Kada je riječ o doručku, većini ljudi je problem manjak vremena i jutarnja užurbanost. Zato znanstvenici savjetuju da planirate obroke. Naprimjer, ako znaš da nemaš vremena ujutro pojesti doručak ili ne možeš zamisliti da ujutro nešto pojedeš, večer prije si pripremi užinu koju ćeš ponijeti sa sobom na faks. Najbolje varijante doručka koje će te razbuditi i dati ti dugotrajnu energiju su: domaće pripremljeni smoothie, pločice s cjelovitim zrnom, muffin s cjelovitim žitaricama ili voćka. Ako uspiješ naći vremena za doručak kod kuće, dobar izbor su pahuljice bez dodatnih šećera (na to posebno obrati pažnju), zobena kaša, jaja, mlijeko i voće.

Izvor: Giphy

Redoviti doručak ti donosi energiju kroz cijeli dan, smanjuje prejedanje u sljedećem obroku (poznatiji kao jo-jo efekt), smanjenu sklonost stresu i anksioznosti.

Osim preskakanja doručka i kasnovečernjih obroka, znanstvenici upozoravaju na emocionalnu glad. Mnogi se hranom služe kao utjehom. Stresove i druga  negativna emocionalna stanja pokušavaju smanjiti tako da se prejedaju. Taj običaj pokušaj izbjeći jer može postati navika, a neće riješiti tvoje probleme. Kada  sljedeći put zaželiš nešto slatko ili slano što je nezdravo, zapitaj se je li ti to potrebno ili samo želiš utažiti takozvanu emocionalnu glad. Umjesto prejedanja, probaj izaći u šetnju, slušati muziku ili naći nešto drugo što te opušta.

I za kraj: svi oni koji imaju naviku – ujutro kava – u ponoć burek – hitno promijenite nešto.

Komentari na članak

Vezani članci

Zagreb noću

Manifestacija na Trešnjevačkom placu

Stiže petodnevni „Pljac Mljac"; ulaz je potpuno besplatan

Jedinstvena priča, posebna atmosfera, maštovito uređeni prostori za boravak i druženje s odličnom hranom i pićem, glazbom i koncertima, dobrim vibracijama i opuštenom ljetnom zabavom – sve to očekuje nas na „Placu Mljacu".

meditacija

Meditacija u svakodnevnom životu

Vježbajte mozak, usmjerite misli i pobjegnite od stresa

Istraživanja provedena na Harvardu 2011. pokazuju da se meditacijom povećava gustoća sive tvari u hipopotamusu vašeg mozga koji je odgovoran za bolje pamćenje, učenje i mentalno zdravlje

Sunce

Sunce i opekline

Najčešće pogreške pri zaštiti od sunca

I dok još lovimo zrake sunce na plaži i pripremamo se za nove obveze koje dolaze s jesenskim danima, nije naodmet podsjetiti se koje greške u vezi sa sunčanjem neprestano radimo.

Svjetski dan Parkinsonove bolesti

Na današnji dan

Svjetski dan Parkinsonove bolesti

Na današnji dan, 11. travnja, obilježava se Svjetski dan Parkinsonove bolesti u spomen na obljetnicu rođenja liječnika koji je prvi opisao ovu bolest od koje je i sam bolovao.

Što jesti?

Kuhaču u ruke

Hrana koju morate jesti prije pojedinog kolokvija kako biste ga uspješno položili

Skripte, literatura i bilješke s predavanja stvar su prošlosti, a vrijeme provedeno u kuhinji mora se povećati. Saznajte što kuhati i jesti prije kolokvija za siguran prolaz!