Najvažniji obrok u danu

Preskakanje doručka može izazvati probleme

Doručak

Znanstvenici savjetuju obavezan doručak, preskakanje kasnovečernjih obroka i jedenje pod stresom.

Sigurno si od starijih generacija čuo da je doručak najvažniji obrok u danu. Ta je teza sada (ponovno) zadobila potvrdu znanstvenika. Najnovije istraživanje provedeno od strane znanstvenika sa Sveučilišta Columbia potvrdilo je da preskakanje doručka može dovesti do srčanih problema, moždanog udara, povišenog krvnog tlaka, dijabetesa i pretilosti. Nadalje, znanstvenici preporučuju izbjegavanje studentima najdražih obroka u danu - onih kasnovečernjih jer nepogodno djeluju na bioritam. Ova teza potvrđena je i testiranjem na životinjama. Životinje koje su hranili kada su bile u neaktivnoj fazi (npr. pred spavanje) lakše bi zadobile na težini.

Kada je riječ o doručku, većini ljudi je problem manjak vremena i jutarnja užurbanost. Zato znanstvenici savjetuju da planirate obroke. Naprimjer, ako znaš da nemaš vremena ujutro pojesti doručak ili ne možeš zamisliti da ujutro nešto pojedeš, večer prije si pripremi užinu koju ćeš ponijeti sa sobom na faks. Najbolje varijante doručka koje će te razbuditi i dati ti dugotrajnu energiju su: domaće pripremljeni smoothie, pločice s cjelovitim zrnom, muffin s cjelovitim žitaricama ili voćka. Ako uspiješ naći vremena za doručak kod kuće, dobar izbor su pahuljice bez dodatnih šećera (na to posebno obrati pažnju), zobena kaša, jaja, mlijeko i voće.

Izvor: Giphy

Redoviti doručak ti donosi energiju kroz cijeli dan, smanjuje prejedanje u sljedećem obroku (poznatiji kao jo-jo efekt), smanjenu sklonost stresu i anksioznosti.

Osim preskakanja doručka i kasnovečernjih obroka, znanstvenici upozoravaju na emocionalnu glad. Mnogi se hranom služe kao utjehom. Stresove i druga  negativna emocionalna stanja pokušavaju smanjiti tako da se prejedaju. Taj običaj pokušaj izbjeći jer može postati navika, a neće riješiti tvoje probleme. Kada  sljedeći put zaželiš nešto slatko ili slano što je nezdravo, zapitaj se je li ti to potrebno ili samo želiš utažiti takozvanu emocionalnu glad. Umjesto prejedanja, probaj izaći u šetnju, slušati muziku ili naći nešto drugo što te opušta.

I za kraj: svi oni koji imaju naviku – ujutro kava – u ponoć burek – hitno promijenite nešto.

Komentari na članak

Vezani članci

Tjestenina

Lucija Adžić

Pašta s cimetom

Hrana je osnovna ljudska potreba, ako ne i najosnovnija. Razmisli malo, kako se osjećaš kad preskočiš jedan obrok? A dva? Je l' ti stalo do ičega osim hrane ako ti želudac kruli? Mislim da ne.

3D printeri izrađuju slatkiše

Consumer Electronics Show u Las Vegasu

3D printeri izrađuju prave slatkiše i čokoladu

Ovih su dana na Consumer Electronics Show (CES) u Las Vegasu predstavljeni 3D pisači koji mogu izraditi različite stvari, a između ostalog slatkiše i čokoladu.

Stres; izvor: Pixabay

Savjeti uoči ispitnih rokova

Male stvari koje smanjuju ispitni stres

Tijekom ispitnih rokova dani uglavnom počinju i završavaju poznatim grčem u želucu. Bez obzira koliko se studenti svakodnevno šale na vlastiti račun, poznato je o kakvoj se zapravo količini stresa radi. Za početak poradite na smanjenju stresa, a onda će se i indeks popuniti.

Kuhano jaje

Student u kuhinji

Većina studenata ne zna kako skuhati jaje, polovica nije sigurna kako se priprema pire krumpir

Dvoje od pet studenata ističe da su njihove prehrambene navike nezdrave, a trećina ih barem jednom tjedno jede gotovo jelo pripremljeno u mikrovalnoj pećnici.

https://www.flickr.com/photos/126522610@N08/15819199527/in/photolist-q6TwTr-qhn5Hm-ctFbjJ-dMcDrq-qWV9JR-8tSgsJ-ctFbnu-rehcvh-7AZEuu-p88z3f-brTXQ4-aHpZD6-ctF7m1-HHWdJX-7curtK-9AFASh-7bFn2Q-5cws7m-nURPfi-7khRVh-7kdXDt-ctFb9G-brTHnt-pg2PUo-qWP9A7-b9k5MD-b9k5hR-84QGXp-e6Vzrx-aJU2Ne-dhbeWc-dhaKeK-dhb95V-dhb8He-dhb7L9-dhbm9x-dhb8fU-dhb7CY-dhb7v9-dhbe1W-dhbeV5-dhbe9L-dhbmh4-aEcQqN-pNnC99-dhb29v-dhb7nE-dhbkUg-dhb8s2-ctFbhN

Istraživanje Sveučilišta u Sidneyju

Dizanje utega poboljšava kognitivne sposobnosti

Prema novom istraživanju, dizanje utega, uz pogodnosti za zdravlje, poboljšava i kognitivne sposobnosti. Treniranje mora biti redovito, a zasad je dokazano samo na starijoj populaciji.