Ovisnost o tehnologiji

Nekoliko načina za dovođenje vremena provedenog na mobitelu pod kontrolu

Mobitel, Izvor: Pixabay (https://pixabay.com/en/iphone-smartphone-apps-apple-inc-410311/)

Ponekad je teško kontrolirati surfanje po mobitelu, a mi vam donosimo nekoliko načina kojima to možete postići.

Korištenje pametnih telefona gotovo je svima izmaknulo svakoj kontroli. Svjesni ili ne, sigurno u danu provedete sate pretražujući bespotrebne stvari i na taj način izgubite vrijeme koje je moglo biti pametnije iskorišteno. Nekima je korištenje današnje tehnologije neophodno zbog posla, no vrijeme je da se zapitate je li to vrijedno provođenja pet ili više sati dnevno buljeći u ekran i izvan radnog vremena. Donosimo nekoliko načina koji će vam pomoći da korištenje mobitela dovedete pod kontrolu.

Provjerite koliko ste vremena proveli na mobitelu

Za početak, vaš vam smartphone nudi mogućnost provjere koliko ste vremena taj dan proveli na kojoj aplikaciji. To možete provjeriti u postavkama vašeg mobitela, najčešće pod kategorijom baterija ili nešto slično, ovisno o uređaju koji imate. Osim postavki, postoje i aplikacije koje će vam pokazati vašu aktivnost. Kada se suočite s realnošću i vjerojatno shvatite da previše vremena provodite na mobitelu, vrijeme je da nešto poduzmete i promijenite način života.

Nemojte nositi mobitel sa sobom

Ako nosite mobitel sa sobom gdje god krenete, pa čak i na toalet ili kada skoknete do trgovine, pravi je trenutak za intervenciju. Nije jednostavno svuda ići bez pametnog telefona, no sigurni smo da ćete preživjeti bez njega pola sata. U toalet idite bez mobitela, a ako je to moguće i u kupovinu. Umjesto da listu za kupovinu pohranite u bilješke na telefonu, napišite ju na papir i ponesite sa sobom. Ponekad je teško otići do grada bez mobitela jer se brinete da će vas baš u tom trenutku netko hitno i ozbiljno trebati pa bi bilo idealno kada biste imali nekakav stariji ili povoljniji mobitel koji ima isključivo mogućnost poziva i poruka kako biste bili sigurni da ste dostupni u svako vrijeme.

Nemojte surfati bez razloga

Nemojte buljiti u mobitel dok čekate bus ili tramvaj, zeleno svjetlo na semaforu ili kada želite izbjeći komunikaciju s nekim u blizini. Posvetite to vrijeme razmišljanju, čitajte knjigu ili jednostavno promatrajte svijet oko sebe. Nije bitno što je u tom trenutku pojela neka od sestara obitelji Kardashian ili što je objavila cura vašeg bivšeg dečka. Obratite pažnju na sadašnjost u kojoj se nalazite i dajte priliku provođenju vremena bez bespotrebnog skrolanja po društvenim mrežama.

Nemojte koristiti pametni telefon kao budilicu

Može se činiti smiješno ne koristiti sve mogućnosti koje nam naš uređaj pruža, no nekorištenje smartphonea kao budilice riješit će vas listanja po društvenim mrežama netom prije spavanja, kao i toga da surfanje bude prva stvar koju učinite nakon gašenja alarma te vam na taj način omogućiti da prvih 15 minuta vašeg dana ne bude provedeno neproduktivno.

Ugasite obavijesti

Lampica i zvuk obavijesti brzo prerastu u opsesivno gledanje u ekran mobitela pa se uhvatite kako svakih pet minuta uzmete telefon u ruke, otključate i gledate ima li kakvih novosti. Vjerojatno ćete isto činiti i prvih par sati ili čak par dana nakon što isključite obavijesti, no zasigurno ćete se naviknuti na to da mobitel provjeravate samo u vremenskim razdobljima koje ste odredili za to.

Ograničite korištenje smartphonea u svrhu posla – uključite DND opciju

Ako vam je smartphone najpotrebnija stavka za posao, ograničite njegovu upotrebu. Jednostavnije je ovo postići ako imate određenu smjenu pa mobitel nećete koristiti neko vrijeme prije i poslije smjene, no ako nemate definirano radno vrijeme, ovisit ćete o mobitelu gotovo cijeli dan. Kako biste bar u nekoj mjeri ograničili vrijeme provedeno na mobitelu, uključite DND, odnosno Do not disturb opciju i omogućite da vas u tom trenutku mogu dobiti samo kontakti koji su vam spremljeni kao favoriti. Tu opciju uglavnom možete uključiti u postavkama pod postavkama zvuka.

Komentari na članak

Vezani članci

Isto

Studentski život

Pet savjeta za što bezbolnije pohađanje novog semestra

Novi semestar često zna biti stresan jer većinom ne znamo što nas očekuje i na što trebamo obratiti pažnju. Stoga poslušajte pet „lifestyle” savjeta na koje itekako trebate obratiti pažnju ako želite da vam ovaj prođe glatko i bezbolno.

Isto

Dobre navike

6 jednostavnih trikova za svladati umor tijekom učenja

Studenti zbog mnogih razloga često znaju osjećati umor, i to baš u trenutcima kada to nije poželjno. Donosimo šest metoda koje vam mogu pomoći u uspješnom savladavanju osjećaja pospanosti i manjka energije.

Što napraviti?

Korisne aplikacije i serijski kod uređaja kao zaštita

Kako posve onesposobiti mobitel kad vam ga ukradu?

Brojne aplikacije mogu locirati uređaj i onemogućiti njegovo isključivanje. Također, poznavanjem jedinstvenoga serijskog broj vašeg uređaja, moguće je prijaviti krađu mobilnom operateru koji potom blokira uređaj, čime onemogućava daljnje korištenje.

Diplomanti s togama i kapama

Za svakog studenta

Jednostavni „linkovi” za teško učenje, koncentraciju, smanjenje stresa i obogaćivanje znanja

Na popisu korisnih linkova nalaze se oni za svladavanje bržeg čitanja ili za brže svladavanje gradiva, kao i linkovi za besplatne tečajeve, studentske udžbenike...

Andrea Dugandžić - Fit vodič - naslovna vodiča

Naučite kako pravilno vježbati

Studentica svima poklanja besplatan vodič za mršavljenje!

Andrea se već duže vrijeme bavi bodybuildingom i fitnessom pa je odlučila na temelju svojega znanja napisati ovaj vodič te, iako je student, pokloniti ga.