Zdrava prehrana

Najzdravije vrste povrća

zdravo povrće

Lista namirnica bogatih antioksidansima koje bi se svakako trebale naći na vašem popisu kupovine, pročitajte zašto

Donosimo vam popis namirnica bogatih antioksidativnim svojstvima.

Antioksidansi su tvari u hrani koje nas štite od bolesti uništavajući nusproizvode koji nastaju kad naše stanice koriste kisik. Konzumiranjem ovih proizvoda zasigurno ćete pomoći svom tijelu u oporavku.

1. Luk

Najveće dobrobiti luka dobit ćete ako ga jedete sirovog. Naime, termičkom obradom na visokoj temperaturi on gubi vrijednosti koje vas štite od raka pluća i prostate. Također, luk usporava gubitak kalcija te je stoga dobar za sve koji imaju problema s kostima.

2. Kukuruz

Što duže kuhate kukuruz, to je zdraviji! Do ovog su saznanja došli znanstvenici s Journal of Agriculture and Food Chemistry Sveučilišta Cornell u SAD-u. Mjerili su antioksidativnu aktivnost kukuruza i otkrili da raste s kuhanjem. Primjerice lutein koji se bori protiv sljepoće.

3. Grašak

Dnevna konzumacija graška zajedno s drugim mahunarkama snizuje rizik od karcinoma želuca, dokazala je studija u časopisu  International Journal of Cancer. Osim toga,  grašak ima visoku nutritivnu vrijednost jer sadrži ugljikohidrate, vlakna, proteine i masti.

4.  Kelj

Kelj je pun vitamina C, antioksidansa koji smanjuje rizik od srčanih bolesti tako što smanjuje razinu LDL-a, tzv. „lošeg“ kolesterola. Siromašan je kalorijama, a bogat vitaminima i mineralima poput mangana, željeza, kalcija i magnezija.

5. Brokula

Ova kupusnjača sadrži biološki aktivne sastojke (fitokemikalije) čija antioksidativna svojstva štite organizam od raznih bolesti. Jedna je od najučinkovitijih namirnica za očuvanje zdravlja, ali treba pripaziti na vrijeme kuhanja jer i brokula gubi vrijednosti ako se predugo obrađuje.

6. Crvena paprika

Jedna paprika srednje veličine sadrži samo 32 kalorije, a osigurava količinu vitamina C koja iznosi 150% od preporučenog dnevnog unosa! Korisna je osobama koje pate od ateroskleroze jer utječe na propustljivost kapilara.

7. Špinat

Prepun karotenoida, štiti od bolesti očiju koje mogu dovesti do sljepoće kod starijih osoba. Kuhanjem špinata karotenoid lutein postaje lakše probavljiv vašem organizmu. Od minerala, špinat sadrži vrijedne magnezij i kalij.

8. Klice djeteline

Mala namirnica koja pomaže u održavanju zdravlja kože, kose, noktiju, desni, žlijezda, kostiju te zubi. Dobre su u detoksikaciji tijela, a imaju i visoki udio proteina. Dobar su izvor vitamina E koji pomaže u prevenciji srčanih udara.

9. Prokulice

Pola šalice prokulica ima čak 80% potrebnog dnevnog unosa vitamina C! Štite od bolesti srca te katarakte, tj. zamućenja vida.

10. Cikla

Ovo korjenasto povrće sadrži visoku razinu antioksidansa koji se bore

protiv raka te luteina koji štiti oči. Najbolje ju je konzumirati sirovu kao salatu, a za poboljšanje okusa često se dodaje limunov sok i mrkva. Možda niste znali, no najhranjiviji dio cikle su njezini listovi koji mogu biti kuhani kao i svako drugo lisnato zeleno povrće. Razmislite o tome kada idući put budete pripremali ciklu.

Komentari na članak

Vezani članci

Savjet mladih Grada Zagreba

Savjeta mladih Grada Zagreba poziva na

Konferencija „Zagreb za udruge mladih“

Savjet mladih Grada Zagreba poziva sve udruge mladih i udruge za mlade na konferenciju pod nazivom "Zagreb za udruge mladih".

Digital m

Digitalni marketing

Visoko učilište Algebra pokreće preddiplomski i diplomski studij digitalnog marketinga

Prepoznajući sve veću ulogu digitalnih tehnologija u marketinškim aktivnostima organizacija Visoko učilište Algebra, prvo u ovom dijelu Europe, pokreće novi preddiplomski i diplomski studij koji se usredotočava upravo na vještine koje su na tržištu rada sve traženije.

Vip alumni iskustvo

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Još se niste prijavili za Vip alumni program? Požurite!

Kandidatima za Vip alumni program poručujem da se potrude biti izabrani jer će kroz godinu dana steći jako bogato znanje i iskustvo. - rekao je Domagoj Rudeš, polaznik prvog Vip alumni programa.

IQ Barbie

Postani dio Studentski.hr tima

Postani kolumnist na portalu Studentski.hr!

Uvjeren si da si talentirani pisac, a to uvjerenje ne temeljiš na davnoj pohvali osnovnoškolske učiteljice za sastavak na temu „Kako sam proveo ljeto?“ ili...

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

Urednici, novinari, lektori i fotografi, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto glavnog urednika/ce, njegovog/e zamjenika/ce, urednika/ce kolumni, lekture ili fotografije, novinara, lektora ili fotografa, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.