Zdrava prehrana

Najzdravije vrste povrća

zdravo povrće

Lista namirnica bogatih antioksidansima koje bi se svakako trebale naći na vašem popisu kupovine, pročitajte zašto

Donosimo vam popis namirnica bogatih antioksidativnim svojstvima.

Antioksidansi su tvari u hrani koje nas štite od bolesti uništavajući nusproizvode koji nastaju kad naše stanice koriste kisik. Konzumiranjem ovih proizvoda zasigurno ćete pomoći svom tijelu u oporavku.

1. Luk

Najveće dobrobiti luka dobit ćete ako ga jedete sirovog. Naime, termičkom obradom na visokoj temperaturi on gubi vrijednosti koje vas štite od raka pluća i prostate. Također, luk usporava gubitak kalcija te je stoga dobar za sve koji imaju problema s kostima.

2. Kukuruz

Što duže kuhate kukuruz, to je zdraviji! Do ovog su saznanja došli znanstvenici s Journal of Agriculture and Food Chemistry Sveučilišta Cornell u SAD-u. Mjerili su antioksidativnu aktivnost kukuruza i otkrili da raste s kuhanjem. Primjerice lutein koji se bori protiv sljepoće.

3. Grašak

Dnevna konzumacija graška zajedno s drugim mahunarkama snizuje rizik od karcinoma želuca, dokazala je studija u časopisu  International Journal of Cancer. Osim toga,  grašak ima visoku nutritivnu vrijednost jer sadrži ugljikohidrate, vlakna, proteine i masti.

4.  Kelj

Kelj je pun vitamina C, antioksidansa koji smanjuje rizik od srčanih bolesti tako što smanjuje razinu LDL-a, tzv. „lošeg“ kolesterola. Siromašan je kalorijama, a bogat vitaminima i mineralima poput mangana, željeza, kalcija i magnezija.

5. Brokula

Ova kupusnjača sadrži biološki aktivne sastojke (fitokemikalije) čija antioksidativna svojstva štite organizam od raznih bolesti. Jedna je od najučinkovitijih namirnica za očuvanje zdravlja, ali treba pripaziti na vrijeme kuhanja jer i brokula gubi vrijednosti ako se predugo obrađuje.

6. Crvena paprika

Jedna paprika srednje veličine sadrži samo 32 kalorije, a osigurava količinu vitamina C koja iznosi 150% od preporučenog dnevnog unosa! Korisna je osobama koje pate od ateroskleroze jer utječe na propustljivost kapilara.

7. Špinat

Prepun karotenoida, štiti od bolesti očiju koje mogu dovesti do sljepoće kod starijih osoba. Kuhanjem špinata karotenoid lutein postaje lakše probavljiv vašem organizmu. Od minerala, špinat sadrži vrijedne magnezij i kalij.

8. Klice djeteline

Mala namirnica koja pomaže u održavanju zdravlja kože, kose, noktiju, desni, žlijezda, kostiju te zubi. Dobre su u detoksikaciji tijela, a imaju i visoki udio proteina. Dobar su izvor vitamina E koji pomaže u prevenciji srčanih udara.

9. Prokulice

Pola šalice prokulica ima čak 80% potrebnog dnevnog unosa vitamina C! Štite od bolesti srca te katarakte, tj. zamućenja vida.

10. Cikla

Ovo korjenasto povrće sadrži visoku razinu antioksidansa koji se bore

protiv raka te luteina koji štiti oči. Najbolje ju je konzumirati sirovu kao salatu, a za poboljšanje okusa često se dodaje limunov sok i mrkva. Možda niste znali, no najhranjiviji dio cikle su njezini listovi koji mogu biti kuhani kao i svako drugo lisnato zeleno povrće. Razmislite o tome kada idući put budete pripremali ciklu.

Komentari na članak

Vezani članci

Smoothie

Doručak koji daje energiju za cijelo jutro

Ukusni smoothie za zdravi početak dana

Doručak je, to već svi znaju, najvažniji obrok u danu! Još je važniji i bolji ako je zdrav i pun kvalitetnih namirnica, kako bi dan počeo na najbolji mogući način. Donosimo vam ukusni recept za smoothie koji će vas oduševiti, a vašem organizmu donijeti obilje vitamina i hranjivih tvari!

Citat o vježbanju

Buđenje iz zimskog sna

Kako se jednostavno i povoljno vratiti u formu

Zvoni proljetni alarm za kraj ljenčarenja i početak tjelesnih aktivnosti. Vrijeme je da se krene!

Vježbanje

Rekreacija bez bolova

Učinkovite metode za izbjegavanje ozljeda od trčanja

Trčanje je popularan oblik rekreacije. Osim što nam pomaže da se na kratko riješimo svih briga i uz to povećamo kondiciju, trčanje može dovesti do mnogih ozljeda, kako kod novih, tako i kod iskusnijih trkača. Kako biste ih izbjegli, važno je znati ih prepoznati i ukloniti uzroke ozljeda.

Vessyl

Jednostavno izračunavanje kalorija

Vessyl - pametna čaša

Praćenje količine proteina, šećera, kofeina ili hidratacije tijela nikad nije bilo lakše.

Maskara

Pazite na svoj „make-up”

VIDEO: Nakon ovoga nećete dijeliti svoju maskaru ni sa kim!

Maskara je osnova svakog „make-upa” i žene je često međusobno dijele. Ovaj video će vam pokazati zašto je to loša ideja.