Zdrava prehrana

Najzdravije vrste povrća

zdravo povrće

Lista namirnica bogatih antioksidansima koje bi se svakako trebale naći na vašem popisu kupovine, pročitajte zašto

Donosimo vam popis namirnica bogatih antioksidativnim svojstvima.

Antioksidansi su tvari u hrani koje nas štite od bolesti uništavajući nusproizvode koji nastaju kad naše stanice koriste kisik. Konzumiranjem ovih proizvoda zasigurno ćete pomoći svom tijelu u oporavku.

1. Luk

Najveće dobrobiti luka dobit ćete ako ga jedete sirovog. Naime, termičkom obradom na visokoj temperaturi on gubi vrijednosti koje vas štite od raka pluća i prostate. Također, luk usporava gubitak kalcija te je stoga dobar za sve koji imaju problema s kostima.

2. Kukuruz

Što duže kuhate kukuruz, to je zdraviji! Do ovog su saznanja došli znanstvenici s Journal of Agriculture and Food Chemistry Sveučilišta Cornell u SAD-u. Mjerili su antioksidativnu aktivnost kukuruza i otkrili da raste s kuhanjem. Primjerice lutein koji se bori protiv sljepoće.

3. Grašak

Dnevna konzumacija graška zajedno s drugim mahunarkama snizuje rizik od karcinoma želuca, dokazala je studija u časopisu  International Journal of Cancer. Osim toga,  grašak ima visoku nutritivnu vrijednost jer sadrži ugljikohidrate, vlakna, proteine i masti.

4.  Kelj

Kelj je pun vitamina C, antioksidansa koji smanjuje rizik od srčanih bolesti tako što smanjuje razinu LDL-a, tzv. „lošeg“ kolesterola. Siromašan je kalorijama, a bogat vitaminima i mineralima poput mangana, željeza, kalcija i magnezija.

5. Brokula

Ova kupusnjača sadrži biološki aktivne sastojke (fitokemikalije) čija antioksidativna svojstva štite organizam od raznih bolesti. Jedna je od najučinkovitijih namirnica za očuvanje zdravlja, ali treba pripaziti na vrijeme kuhanja jer i brokula gubi vrijednosti ako se predugo obrađuje.

6. Crvena paprika

Jedna paprika srednje veličine sadrži samo 32 kalorije, a osigurava količinu vitamina C koja iznosi 150% od preporučenog dnevnog unosa! Korisna je osobama koje pate od ateroskleroze jer utječe na propustljivost kapilara.

7. Špinat

Prepun karotenoida, štiti od bolesti očiju koje mogu dovesti do sljepoće kod starijih osoba. Kuhanjem špinata karotenoid lutein postaje lakše probavljiv vašem organizmu. Od minerala, špinat sadrži vrijedne magnezij i kalij.

8. Klice djeteline

Mala namirnica koja pomaže u održavanju zdravlja kože, kose, noktiju, desni, žlijezda, kostiju te zubi. Dobre su u detoksikaciji tijela, a imaju i visoki udio proteina. Dobar su izvor vitamina E koji pomaže u prevenciji srčanih udara.

9. Prokulice

Pola šalice prokulica ima čak 80% potrebnog dnevnog unosa vitamina C! Štite od bolesti srca te katarakte, tj. zamućenja vida.

10. Cikla

Ovo korjenasto povrće sadrži visoku razinu antioksidansa koji se bore

protiv raka te luteina koji štiti oči. Najbolje ju je konzumirati sirovu kao salatu, a za poboljšanje okusa često se dodaje limunov sok i mrkva. Možda niste znali, no najhranjiviji dio cikle su njezini listovi koji mogu biti kuhani kao i svako drugo lisnato zeleno povrće. Razmislite o tome kada idući put budete pripremali ciklu.

Komentari na članak

Vezani članci

burnout01

Nemojte ignorirati simptome

Iscrpljenost kao sastavni dio studentskog života

Emotivna iscrpljenost pogađa sve više studenata, a najčešće se manifestira u obliku umora i lijenosti. Postoje vidljivi i manje vidljivi simptomi koje je važno na vrijeme uočiti i poduzeti korake kako bi se što prije oporavili.

Voće i povrće

Zdrave prehrambene navike

Popis namirnica za zdrav i ukusan početak nove godine

Zaboravite na bilo kakve planove prehrane koji obećavaju brze rezultate i fokusirajte se na stvaranje dugoročnih zdravih prehrambenih navika.

Sreća

Kvalitetan odnos sa samim sobom

Pet načina kako steći pozitivnu sliku o sebi

Odnos koji je često vrlo teško kvalitetno održavati, odnos je sa samim sobom. Stoga vam donosimo pet savjeta pomoću kojih više nećete imati negativnu sliku o sebi.

Čaj

Na današnji dan

Međunarodni dan muzeja provedite na filmskoj čajanki u društvu pete mumije

Kako izraditi vlastiti balzam i ukusni namaz od kikirikija, kako usporiti starenje te prepoznati šećernu bolest možete naučiti u „Muzejskoj ordinaciji“ Arheološkog muzeja u Zagrebu. Dan završite uz ukusan čaj i film u kojem glavnu ulogu ima mumija iz muzeja.

5 zdravih namjernica koje će vam stvoriti zdrave prehrambene navike

Zdrava hrana

Pet zdravih grickalica za tulume u studentskim sobama

Kako bismo vam pomogli u razvijanju zdravih prehrambenih navika, donosimo popis pet izvrsnih namirnica i grickalica, koje će vam pomoći u održanju optimalne tjelesne težine.