Zašto smo uvijek gladni?

Najčešći uzroci neugodnog osjećaja neprestane gladi

Glad

Onaj osjećaj kad ste gladni nakon jela. Gladni ste i nakon ponovnog jela te nakon još jednog jela. Neprestani osjećaj gladi neugodna je pojava čiji se uzročnici nalaze u našem tijelu. Donosimo najčešće razloge stalne gladi.

Ima dvije riječi koje izgovorimo svaki dan – gladan/na sam! Neki to izgovaraju i više puta u danu nego ostali. Bespomoćno se pitaju zašto ili nalaze razna opravdanja za svoju glad. Ako ste jedni od njih i mislite da vas glad hvata zbog opijajućeg mirisa fritula iz grada ili zbog atmosfere toplog doma, u krivu ste. Stalna potreba za hranom dolazi naprosto iz tijela. Donosimo najčešće moguće uzroke stalnog osjećaja gladi.

Najčešći je uzrok većine zdrastvenih smetnji, pa i neprestane gladi, nedostatak sna. Čovjeku je u prosjeku potrebno 8 sati sna. Ako noći provodite u izlascima ili ispijajući alkohol, a ujutro već žurite na predavanja, ne uspijete se dovoljno naspavati, što ima posljedice kao što je neprestana glad. Zato predahnite od burnog života i odspavajte najmanje 8 sati svaki dan.

Drugo, stres je također jedan od uzročnika gladi. Partiji, kojih uvijek ima, u tijeku su, a faks zove. Neprestane obaveze uzrokuju stres, kao što i neuspjesi izazivaju frustraciju. Tada posežemo za hranom, posebno za desertima, kako bismo se utješili, odnosno umirili stres. No, umjesto hrane bolje je uzeti čajni pripravak koji umiruje. Tako će se stres umanjiti, a potreba za hranom regulirati.

Tijelu je potrebna opskrba svim tvarima koje ga izgrađuju. Ako mu nešto nedostaje, kao što su proteini, u tijelu se poremeti ravnoteža, što ima za moguću posljedicu neprestanu glad. Proteini su vrlo važan dio prehrane jer izgrađuju mišiće. Ako osjećate glad usprkos hrani koju ste uzeli, možda biste trebali uzeti komad mesa ili ribe koji će pružiti vašem tijelu dozu proteina koja vam nedostaje.

Kao što su mogući uzročnici neprestane gladi poremećaji u prehrani, isto tako je moguće da osjećate glad zbog nedostatka vode. Ljudi obično kad osjete glad posežu za hranom. No, nekad je bolje u tom trenutku uzeti najprije čašu vode jer je taj osjećaj gladi možda posljedica nedostatka vode.

Još jedan poremećaj u prehrani mogući je uzrok osjećaju gladi. Prevelik unos kalorija razlog je zašto neprestano posežemo za hranom. Konzumacija slatkih užitaka, koja nam donosi velike količine kalorija, može biti posljedica stresa. Sve zajedno rezultira osjećajem gladi. Zato treba otkriti uzrok od kojeg kreće put koji vodi do tog nelagodnog problema da bi ga se moglo ukloniti.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Ulica u Briselu

Pascalina

Biste li mogli hodati sami sa sobom?

Nakon desetak dana samostalnog putovanja, samorefleksije i promišljanja, na jednom sam mjestu sakupila razloge zašto mislim da biste na iduće zimovanje, ljetovanje ili odmor od faksa trebali otići – sami!

Stres2

„Opusti se i uživaj“

Šest načina za rješavanje stresa na poslu

Koliko je god posao koji radite koristan, ako je prestresan, prije ili kasnije utjecat će nepovoljno na vaše zdravlje. Donosimo vam savjete primjenom kojih ćete to spriječiti.

Sat

Povezanost s genima

Jeste li jutarnji ili večernji tip?

Način i vrijeme spavanja dovoljno je regulirati uz nekoliko malih trikova i sigurni smo da ćete se buditi odmorniji i spremniji za sve obaveze

Začini

Korelacija hrane i sna

Deset namirnica koje vas čine pospanima

Razlog zijevanju nakon obroka nije samo prejedanje. Određene namirnice u nama stvaraju osjećaj pospanosti bez obzira na to u kojoj ih količini konzumiramo.

balancedbabe.com

Pisanjem protiv stresa

Vođenje dnevnika pozitivno utječe na zdravlje

Iznosimo vam valjane razloge zašto biste trebali ispunjavati stranice vlastitog dnevnika. To nipošto nije predodređeno samo za tinejdžere. Prenošenje emocija na papir dokazano poboljšava kvalitetu vašeg života.