U vrijeme kolokvija

Nahrani mozak prije učenja

Hrana i učenje

Umjesto slatkišima koji imaju samo kratkotrajan efekt podizanja energije, trebali bismo posegnuti za zdravim namirnicama koje pospješuju koncentraciju, pamćenje te općenito bolji rad mozga.

Mozak, najmanje istražen organ ljudskog organizma, nakon dugosatnog učenja popušta i izdaje nas. Osjetimo znatan pad koncentracije, a pamćenje najjednostavnijih rečenica postaje sve teže i teže. Mnogi od nas, svjesno ili nesvjesno, paze na unos zdrave i nezdrave hrane u organizam kako bi koliko-toliko očuvali snagu, vitkost i zdravlje. Međutim, ponekad stres i učenje zahtijevaju puno više energije i živaca pa ponekad posežemo za slatkišima koji nam vraćaju šećer i energiju. Umjesto slatkišima koji imaju samo kratkotrajan efekt podizanja energije, trebali bismo posegnuti za zdravim namirnicama koje pospješuju koncentraciju, pamćenje i općenito bolji rad mozga.
Bitno je naglasiti kako ove namirnice ne usađuju znanje magičnim putem u naš mozak te da je za kvalitetno vladanje gradivom ipak potrebno i dosta rada.

1. Kokice
Poznato je da su kokice noćna mora puna kalorija. No, istraživanje dr. Joea Vinsona pokazalo je kako su kokice nutricionistički jako bogate, to jest da sadrže više antioksidansa od voća i povrća. Doktor Vinson je objasnio kako se kod voća i povrća zdrave tvari brže razvodne u vodi koju sadrže, dok su kod kokica one jače koncentrirane. Međutim, bitan je način pripreme kokica. Ako se prže na ulju ili pripremaju u mikrovalnoj pećnici, pune su masnoća i kalorija. Najzdravije su kokice koje su ispucale na zraku. Unatoč velikoj količini antioksidansa, kokice i dalje ne mogu zamijeniti voće i povrće.

2. Jabuka
Mnogi smatraju da ovo voće sadrži jako puno korisnih tvari koji reguliraju probavu, opskrbljuju organizam energijom, dobro je za zube te služi za detoksikaciju organizma. Prema tome, jabuka je voće bez kojeg ne bismo smjeli započeti novi dan. Kažu da jedna jabuka dnevno znatno štiti zdravlje cijelog organizma, a time i mozga te da smanjuje rizik nastanka Alzheimerove bolesti, raka pluća, prostate i dojke.

3. Sjemenke
Sjemenke suncokreta i sezama sadrže vitamin E koji pomaže protiv stresa i važne minerale koji utječu na rad mozga. Sjemenke bundeve sadrže cink, koji poboljšava pamćenje i vještine razmišljanja.

4. Orašasti plodovi
Orašasti plodovi bogati su vitaminom E koji poboljšava pamćenje. Orasi izgledom podsjećaju na mozak, a upravo su oni najbolji za taj organ jer popravljaju štetu na mozgu koju uzrokuju slobodni radikali. Osim toga, mozak stari pa orašasti plodovi poboljšavaju kognitivne i motoričke nedostatke.

5. Borovnice
Zbog velike potrošnje energije, mozgu je potrebno puno antioksidansa koji ga štite od oksidacije. Borovnice znatno poboljšavaju pamćenje i koncentraciju, a i motoričke sposobnosti kao što su spretnost, snaga i koordinacija.

Komentari na članak

Vezani članci

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

Urednici, novinari, lektori i fotografi, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto glavnog urednika/ce, njegovog/e zamjenika/ce, urednika/ce kolumni, lekture ili fotografije, novinara, lektora ili fotografa, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

IQ Barbie

Postani dio Studentski.hr tima

Postani kolumnist na portalu Studentski.hr!

Uvjeren si da si talentirani pisac, a to uvjerenje ne temeljiš na davnoj pohvali osnovnoškolske učiteljice za sastavak na temu „Kako sam proveo ljeto?“ ili...

Studenti o novcu i bankama

Studenti o novcu i bankama

Hrvatska poštanska banka i Studentski.hr istražuju stavove i znanje studenata o novcu i bankama

Što je za tebe banka i što utječe na tvoj izbor banke? Znaš li što je trajni nalog ili pak dividenda? Smatraš li da je novac izvor sreće ili nužno zlo? Otkrij nam u anketi!

Red u Studentskom

Studentski centar Zagreb

Štrajka u SC-u će biti, ali veće će menze ipak raditi

Iako je najavljeno da menze neće raditi, a bilo je upitno hoće li se za vrijeme štrajka moći podizati studentski ugovori, predstavnici Zbora kažu da neće biti obustavljen rad većih studentskih restorana.

Internet

Olakšavanje studentske svakodnevice

Besplatne aplikacije za studente

Studentski život jako je dinamičan te se uz brojne društvene obaveze često zaboravlja na samo studiranje. Upravo je zato britanski Guardian iz mora mobilnih aplikacija i internetskih servisa izvukao nekolicinu onih koje će prosječnom studentu pomoći u organizaciji života, uštedi novca i održavanju tjelesne forme, kako bi se mogao lakše koncentrirati na učenje.