U vrijeme kolokvija

Nahrani mozak prije učenja

Hrana i učenje

Umjesto slatkišima koji imaju samo kratkotrajan efekt podizanja energije, trebali bismo posegnuti za zdravim namirnicama koje pospješuju koncentraciju, pamćenje te općenito bolji rad mozga.

Mozak, najmanje istražen organ ljudskog organizma, nakon dugosatnog učenja popušta i izdaje nas. Osjetimo znatan pad koncentracije, a pamćenje najjednostavnijih rečenica postaje sve teže i teže. Mnogi od nas, svjesno ili nesvjesno, paze na unos zdrave i nezdrave hrane u organizam kako bi koliko-toliko očuvali snagu, vitkost i zdravlje. Međutim, ponekad stres i učenje zahtijevaju puno više energije i živaca pa ponekad posežemo za slatkišima koji nam vraćaju šećer i energiju. Umjesto slatkišima koji imaju samo kratkotrajan efekt podizanja energije, trebali bismo posegnuti za zdravim namirnicama koje pospješuju koncentraciju, pamćenje i općenito bolji rad mozga.
Bitno je naglasiti kako ove namirnice ne usađuju znanje magičnim putem u naš mozak te da je za kvalitetno vladanje gradivom ipak potrebno i dosta rada.

1. Kokice
Poznato je da su kokice noćna mora puna kalorija. No, istraživanje dr. Joea Vinsona pokazalo je kako su kokice nutricionistički jako bogate, to jest da sadrže više antioksidansa od voća i povrća. Doktor Vinson je objasnio kako se kod voća i povrća zdrave tvari brže razvodne u vodi koju sadrže, dok su kod kokica one jače koncentrirane. Međutim, bitan je način pripreme kokica. Ako se prže na ulju ili pripremaju u mikrovalnoj pećnici, pune su masnoća i kalorija. Najzdravije su kokice koje su ispucale na zraku. Unatoč velikoj količini antioksidansa, kokice i dalje ne mogu zamijeniti voće i povrće.

2. Jabuka
Mnogi smatraju da ovo voće sadrži jako puno korisnih tvari koji reguliraju probavu, opskrbljuju organizam energijom, dobro je za zube te služi za detoksikaciju organizma. Prema tome, jabuka je voće bez kojeg ne bismo smjeli započeti novi dan. Kažu da jedna jabuka dnevno znatno štiti zdravlje cijelog organizma, a time i mozga te da smanjuje rizik nastanka Alzheimerove bolesti, raka pluća, prostate i dojke.

3. Sjemenke
Sjemenke suncokreta i sezama sadrže vitamin E koji pomaže protiv stresa i važne minerale koji utječu na rad mozga. Sjemenke bundeve sadrže cink, koji poboljšava pamćenje i vještine razmišljanja.

4. Orašasti plodovi
Orašasti plodovi bogati su vitaminom E koji poboljšava pamćenje. Orasi izgledom podsjećaju na mozak, a upravo su oni najbolji za taj organ jer popravljaju štetu na mozgu koju uzrokuju slobodni radikali. Osim toga, mozak stari pa orašasti plodovi poboljšavaju kognitivne i motoričke nedostatke.

5. Borovnice
Zbog velike potrošnje energije, mozgu je potrebno puno antioksidansa koji ga štite od oksidacije. Borovnice znatno poboljšavaju pamćenje i koncentraciju, a i motoričke sposobnosti kao što su spretnost, snaga i koordinacija.

Komentari na članak

Vezani članci

Studentski.hr novi logo

Baza udruga

Studentski.hr poziva studentske udruge na suradnju

Najveći studentski portal nudi udrugama razne oblike suradnje – od edukacija do medijskih pokroviteljstava.

Institut za razvoj obrazovanja

Institut za razvoj obrazovanja upozorava na nedostatke

Novo javno sveučilište u Slavonskom Brodu?

Jeste li čuli da se otvara sveučilište u Slavonskom Brodu? Je li nam to potrebno ili nije? Institut za razvoj obrazovanja poslao je priopćenje u kojem objašnjava stvarnu situaciju u hrvatskom obrazovanju.

Red u Studentskom

Studentski centar Zagreb

Štrajka u SC-u će biti, ali veće će menze ipak raditi

Iako je najavljeno da menze neće raditi, a bilo je upitno hoće li se za vrijeme štrajka moći podizati studentski ugovori, predstavnici Zbora kažu da neće biti obustavljen rad većih studentskih restorana.

Studiranje u inozemstvu

Studiranje u Europi i izvan nje

Erasmus Mundus otvorio natječaj za diplomski studij Novinarstvo, mediji i globalizacija

Erasmus Mundus raspisao natječaj za diplomski studij Novinarstvo, novi mediji i globalizacija. Prijave traju do 10.1.2016. godine.

kopiranje

Radno vrijeme

Zagrebačke kopiraonice koje rade subotom

Donosimo vam radno vrijeme zagrebačkih kopiraonica koje osim od ponedjeljka do petka, rade i subotom.