Duhovna vježba

Meditacija kao ključ zdravoga života

Meditacija

Stres zbog fakulteta ili nekih drugih situacija u vašem životu loše utječe na vaše zdravlje i svakodnevno funkcioniranje. Stoga je bitno svakoga dana odvojiti vrijeme za meditaciju pomoću koje ćete ostvariti pozitivne rezultate.

Godinama se raspravljalo o prednostima koje donosi svakodnevno meditiranje. Znanstvenici su potvrdili da meditiranje zbilja pomaže kod oslobađanja od stresa, a samim time i kod zdravstvenih problema. Meditacijom se stimulira dio živčanog sustava koji regulira rad srca, krvni tlak i disanje te se opuštaju mišići.

Dokazane prednosti meditacije

Istraživanje o utjecaju meditacije na moždane valove provela je ekipa sa Sveučilišta u Zagrebu, a rezultati su potvrdili da je transcendentalna meditacija korisna u liječenju različitih vrsta anksioznih poremećaja. Istraživači su također primijetili značajno manju emocionalnu iscrpljenost kod osoba koje prakticiraju meditaciju što je vrlo važna značajka kod smanjenja stresa. U drugoj studiji dokazano je da meditacija potiče i kreativnost. Naime, sudionici istraživanja su nakon provedene meditacije pokazali bolji rezultat u testovima kreativnosti od prosječnoga te su s većim uspjehom rješavali problemske zadatke od osoba koje nisu prakticirale meditaciju.

FOTO: Flickr

Osim navedenih prednosti mnogi se slažu da meditacija pomaže i kod poboljšanja koncentracije, ali i kod postizanja unutrašnjeg mira kojemu mnogi danas teže, ali ne znaju na koji način ga postići. Istraživanja provedena u SAD-u pokazala su da bi čak 80 posto tamošnjeg stanovništva radije popilo tabletu za smirenje nego 15 minuta meditiralo. Takvo mišljenje je rezultat toga što mnogi ni ne znaju kako meditirati, a ovo su osnovni koraci koji su vam potrebni za svladavanje ove jednostavne duhovne vježbe.

Kako započeti meditaciju

1. Odaberite pravo vrijeme

Najbolje vrijeme za meditaciju je ujutro dok vam je um još relativno miran. Ako meditirate popodne ili navečer događaji koji su se dogodili toga dana ometat će vaš um i misli će teže izlaziti iz glave.

2. Odaberite savršeno mjesto

Pronađite mjesto gdje možete mirno sjediti 15-20 minuta sa sigurnošću da vas nitko neće ometati. Neka to bude vaša omiljena prostorija gdje ćete biti najopušteniji.

3. Udobno se smjestite

Najbolja pozicija za meditaciju je sjedeći položaj, prekriženih nogu. Možete sjediti i u drugim položajima ako vam nije udobno prekrižiti noge, ali najbitnije je da vam je kralježnica ravna. Ako vam sjedenje nije udobno, moguće je i ležati tijekom meditacije, ali to nije preporučljivo jer se može dogoditi da zaspete.

FOTO: Pixabay

4. Počnite pratiti disanje

Zatvorite oči i pratite svaki udisaj i izdisaj i one dijelove tijela koji se pomiču tijekom tog disanja. Možete i brojati svaki udisaj kako bi vam bilo lakše fokusirati se samo na disanje. Mnogi preporučuju i da si zamislite sliku cvijeta ili svijeće ako vam fokus na disanju nije dovoljan. Uključite si i laganu muziku koja će dodatno umiriti vaš um.

5. Nemojte se tjerati da prestanate misliti

Ljudskim umom svaki dan prođe oko 80 tisuća misli i zato nemojte očajavati ako tijekom meditacije neke dođu u vaš um. Poanta meditacije je da primijetite takve misli i istog trenutka ih otpustite i usredotočite se ponovno na disanje. Na taj način učite svoj mozak da i nakon meditacije primijeti svaku misao i otpusti istog trenutka one negativne.

Ovom jednostavnom duhovnom vježbom osigurat ćete si opušteniji život s manje stresa i više strpljenja. Uživajte u njoj i ne brinite ako odmah ne možete očistiti um, samo se opustite i rezultati će doći. 

Komentari na članak

Vezani članci

Novac

Male promjene za velike rezultate

Štednja na studentski način – jednostavno i bez previše odricanja

Ponekad se čini da novac samo nestaje iz novčanika i da se tu ništa ne može učiniti. No potrebno je samo malo ekonomičnije razmišljati i pametnije raspolagati svojim sredstvima.

Twitter

Jednostavni i učinkoviti savjeti

Twitter: Kako povećati broj pratitelja?

Postoji nekoliko jednostavnih načina na koje se može povećati broj pratitelja na Twitteru, a mogu se primijeniti i na ostale društvene mreže.

Naslovna

„Gilmore Girls“

11 lekcija o karijeri koje smo naučili od Gilmorica

„Gilmorice“ su nas naučile da ćemo se u karijeri susresti s usponima i padovima te da neće sve uspjeti onako kako smo planirali, i to je potpuno u redu. Provjerite koje smo još lekcije izvukli od popularne majke i kćeri.

Putovanje

Prednosti samostalnog putovanja

Deset razloga zašto biste barem jednom u životu nekamo trebali otputovati sami

Imamo i više nego dobre razloge zašto biste se barem jednom u životu trebali odvažiti na samostalno putovanje.

Briga za sebe

Briga o samome sebi

7 ideja kako da se pobrinete za sebe i osjećate bolje

Bez obzira na sve brige i obaveze, odvojite vremena za sebe, stavite sebe na prvo mjesto, počastite se, a donosimo vam i nekoliko prijedloga kako da to učinite.