Duhovna vježba

Meditacija kao ključ zdravoga života

Meditacija

Stres zbog fakulteta ili nekih drugih situacija u vašem životu loše utječe na vaše zdravlje i svakodnevno funkcioniranje. Stoga je bitno svakoga dana odvojiti vrijeme za meditaciju pomoću koje ćete ostvariti pozitivne rezultate.

Godinama se raspravljalo o prednostima koje donosi svakodnevno meditiranje. Znanstvenici su potvrdili da meditiranje zbilja pomaže kod oslobađanja od stresa, a samim time i kod zdravstvenih problema. Meditacijom se stimulira dio živčanog sustava koji regulira rad srca, krvni tlak i disanje te se opuštaju mišići.

Dokazane prednosti meditacije

Istraživanje o utjecaju meditacije na moždane valove provela je ekipa sa Sveučilišta u Zagrebu, a rezultati su potvrdili da je transcendentalna meditacija korisna u liječenju različitih vrsta anksioznih poremećaja. Istraživači su također primijetili značajno manju emocionalnu iscrpljenost kod osoba koje prakticiraju meditaciju što je vrlo važna značajka kod smanjenja stresa. U drugoj studiji dokazano je da meditacija potiče i kreativnost. Naime, sudionici istraživanja su nakon provedene meditacije pokazali bolji rezultat u testovima kreativnosti od prosječnoga te su s većim uspjehom rješavali problemske zadatke od osoba koje nisu prakticirale meditaciju.

FOTO: Flickr

Osim navedenih prednosti mnogi se slažu da meditacija pomaže i kod poboljšanja koncentracije, ali i kod postizanja unutrašnjeg mira kojemu mnogi danas teže, ali ne znaju na koji način ga postići. Istraživanja provedena u SAD-u pokazala su da bi čak 80 posto tamošnjeg stanovništva radije popilo tabletu za smirenje nego 15 minuta meditiralo. Takvo mišljenje je rezultat toga što mnogi ni ne znaju kako meditirati, a ovo su osnovni koraci koji su vam potrebni za svladavanje ove jednostavne duhovne vježbe.

Kako započeti meditaciju

1. Odaberite pravo vrijeme

Najbolje vrijeme za meditaciju je ujutro dok vam je um još relativno miran. Ako meditirate popodne ili navečer događaji koji su se dogodili toga dana ometat će vaš um i misli će teže izlaziti iz glave.

2. Odaberite savršeno mjesto

Pronađite mjesto gdje možete mirno sjediti 15-20 minuta sa sigurnošću da vas nitko neće ometati. Neka to bude vaša omiljena prostorija gdje ćete biti najopušteniji.

3. Udobno se smjestite

Najbolja pozicija za meditaciju je sjedeći položaj, prekriženih nogu. Možete sjediti i u drugim položajima ako vam nije udobno prekrižiti noge, ali najbitnije je da vam je kralježnica ravna. Ako vam sjedenje nije udobno, moguće je i ležati tijekom meditacije, ali to nije preporučljivo jer se može dogoditi da zaspete.

FOTO: Pixabay

4. Počnite pratiti disanje

Zatvorite oči i pratite svaki udisaj i izdisaj i one dijelove tijela koji se pomiču tijekom tog disanja. Možete i brojati svaki udisaj kako bi vam bilo lakše fokusirati se samo na disanje. Mnogi preporučuju i da si zamislite sliku cvijeta ili svijeće ako vam fokus na disanju nije dovoljan. Uključite si i laganu muziku koja će dodatno umiriti vaš um.

5. Nemojte se tjerati da prestanate misliti

Ljudskim umom svaki dan prođe oko 80 tisuća misli i zato nemojte očajavati ako tijekom meditacije neke dođu u vaš um. Poanta meditacije je da primijetite takve misli i istog trenutka ih otpustite i usredotočite se ponovno na disanje. Na taj način učite svoj mozak da i nakon meditacije primijeti svaku misao i otpusti istog trenutka one negativne.

Ovom jednostavnom duhovnom vježbom osigurat ćete si opušteniji život s manje stresa i više strpljenja. Uživajte u njoj i ne brinite ako odmah ne možete očistiti um, samo se opustite i rezultati će doći. 

Komentari na članak

Vezani članci

Menstrualni bolovi

Ozbiljne posljedice bolnih menstruacija

O menstrualnim se bolovima još uvijek ne govori dovoljno u društvu

Prema liječniku Johnu Guillebaudu, menstrualni bolovi mogu biti za tijelo gotovo toliko loši koliko i srčani udar. Unatoč tome, u društvu se ne prepoznaju kao ozbiljna zdravstvena tegoba, zbog čega pate milijuni žena širom svijeta.

FOTO

Savjeti za bolje oblikovanje tijela

Promjenama u treniranju do boljih rezultata

Pripreme ste za plažu ove godine shvatili ozbiljno – idete u teretanu, vježbate, hranite se zdravo (koliko studentske mogućnosti dopuštaju), ali rezultata nema? Možda vam naši savjeti pomognu da napredak bude što bolji!

Sisa Abu Daooh

Kako bi mogla privređivati za svoju obitelj

Egipćanka živjela kao muškarac više od četiri desetljeća

Nakon što je ostala udovica dok je bila trudna s prvim djetetom i našla se bez ikakvih primanja, Egipćanka Sisa Abu Daooh odlučila se odijevati kao muškarac kako bi pronašla posao.

skok u zrak

Pametno uloženo vrijeme

Pet sati učenja tjedno garantira uspjeh u karijeri

Dijelimo s vama pravilo od pet sati koje obične ljude pretvara u uspješne. Provjerite kako poboljšati studentsku i svaku drugu karijeru.

pivo zg

Srušeni mitovi

Pivom protiv pivskog trbuha

Iako se vjeruje u mitove o pivskom trbuhu, čini se kako pivo ima više dobrih nego loših strana. Donosimo neke od njih.