Duhovna vježba

Meditacija kao ključ zdravoga života

Meditacija

Stres zbog fakulteta ili nekih drugih situacija u vašem životu loše utječe na vaše zdravlje i svakodnevno funkcioniranje. Stoga je bitno svakoga dana odvojiti vrijeme za meditaciju pomoću koje ćete ostvariti pozitivne rezultate.

Godinama se raspravljalo o prednostima koje donosi svakodnevno meditiranje. Znanstvenici su potvrdili da meditiranje zbilja pomaže kod oslobađanja od stresa, a samim time i kod zdravstvenih problema. Meditacijom se stimulira dio živčanog sustava koji regulira rad srca, krvni tlak i disanje te se opuštaju mišići.

Dokazane prednosti meditacije

Istraživanje o utjecaju meditacije na moždane valove provela je ekipa sa Sveučilišta u Zagrebu, a rezultati su potvrdili da je transcendentalna meditacija korisna u liječenju različitih vrsta anksioznih poremećaja. Istraživači su također primijetili značajno manju emocionalnu iscrpljenost kod osoba koje prakticiraju meditaciju što je vrlo važna značajka kod smanjenja stresa. U drugoj studiji dokazano je da meditacija potiče i kreativnost. Naime, sudionici istraživanja su nakon provedene meditacije pokazali bolji rezultat u testovima kreativnosti od prosječnoga te su s većim uspjehom rješavali problemske zadatke od osoba koje nisu prakticirale meditaciju.

FOTO: Flickr

Osim navedenih prednosti mnogi se slažu da meditacija pomaže i kod poboljšanja koncentracije, ali i kod postizanja unutrašnjeg mira kojemu mnogi danas teže, ali ne znaju na koji način ga postići. Istraživanja provedena u SAD-u pokazala su da bi čak 80 posto tamošnjeg stanovništva radije popilo tabletu za smirenje nego 15 minuta meditiralo. Takvo mišljenje je rezultat toga što mnogi ni ne znaju kako meditirati, a ovo su osnovni koraci koji su vam potrebni za svladavanje ove jednostavne duhovne vježbe.

Kako započeti meditaciju

1. Odaberite pravo vrijeme

Najbolje vrijeme za meditaciju je ujutro dok vam je um još relativno miran. Ako meditirate popodne ili navečer događaji koji su se dogodili toga dana ometat će vaš um i misli će teže izlaziti iz glave.

2. Odaberite savršeno mjesto

Pronađite mjesto gdje možete mirno sjediti 15-20 minuta sa sigurnošću da vas nitko neće ometati. Neka to bude vaša omiljena prostorija gdje ćete biti najopušteniji.

3. Udobno se smjestite

Najbolja pozicija za meditaciju je sjedeći položaj, prekriženih nogu. Možete sjediti i u drugim položajima ako vam nije udobno prekrižiti noge, ali najbitnije je da vam je kralježnica ravna. Ako vam sjedenje nije udobno, moguće je i ležati tijekom meditacije, ali to nije preporučljivo jer se može dogoditi da zaspete.

FOTO: Pixabay

4. Počnite pratiti disanje

Zatvorite oči i pratite svaki udisaj i izdisaj i one dijelove tijela koji se pomiču tijekom tog disanja. Možete i brojati svaki udisaj kako bi vam bilo lakše fokusirati se samo na disanje. Mnogi preporučuju i da si zamislite sliku cvijeta ili svijeće ako vam fokus na disanju nije dovoljan. Uključite si i laganu muziku koja će dodatno umiriti vaš um.

5. Nemojte se tjerati da prestanate misliti

Ljudskim umom svaki dan prođe oko 80 tisuća misli i zato nemojte očajavati ako tijekom meditacije neke dođu u vaš um. Poanta meditacije je da primijetite takve misli i istog trenutka ih otpustite i usredotočite se ponovno na disanje. Na taj način učite svoj mozak da i nakon meditacije primijeti svaku misao i otpusti istog trenutka one negativne.

Ovom jednostavnom duhovnom vježbom osigurat ćete si opušteniji život s manje stresa i više strpljenja. Uživajte u njoj i ne brinite ako odmah ne možete očistiti um, samo se opustite i rezultati će doći. 

Komentari na članak

Vezani članci

Problemi na faksu

Odlazak na fakultet

Tipični strahovi svakog brucoša

Svaka osoba nađe se u strahu kada kreće u nove izazove, a odlazak na fakultet upravo je jedan od takvih. Ne brinite jer znamo kako ublažiti tipične strahove s kojima će se susresti svi brucoši prije početka studentske godine.

Slušalice

Za najbolju izolaciju od svijeta

Pripazite na nekoliko stvari prilikom odabira slušalica

Što označava osjetljivost, maksimum ulazne snage i slični termini, koji će vam pomoći u odabiru slušalica.

Naslovna (srce)

Tamara Kordovan

Dvije-tri o vezama

Ako ćemo iskreno, ja sam tri Valentinova provela u vezi, što ti ostavlja solidnih 17 koje sam bila sama. U oba slučaja mi taj dan nije predstavljao ništa posebno. Uvjerljivo najbolje pitanje koje sam čula je – kako ćeš proslaviti Valentinovo. Odmah da ti kažem, to je kao da me pitaš kako ću slaviti Dan sabora – nema smisla.

Travel

Za neimućne pustolove

Savjeti za nezaboravno putovanje s malim budžetom

Par insajderskih savjeta za dostupna i nezaboravna ljetna putovanja!

Mobitel na stolu

Održavanje života elektroničkog ljubimca

Spasite svoj mobitel od kvarova uzrokovanih vodom

Do sada su rijetki znali kako se ponašati u ovakvom slučaju, no uz našu pomoć možda će sada mnogi saznati kako se mobitel još uvijek može spasiti nakon pada u vodu.