Duhovna vježba

Meditacija kao ključ zdravoga života

Meditacija

Stres zbog fakulteta ili nekih drugih situacija u vašem životu loše utječe na vaše zdravlje i svakodnevno funkcioniranje. Stoga je bitno svakoga dana odvojiti vrijeme za meditaciju pomoću koje ćete ostvariti pozitivne rezultate.

Godinama se raspravljalo o prednostima koje donosi svakodnevno meditiranje. Znanstvenici su potvrdili da meditiranje zbilja pomaže kod oslobađanja od stresa, a samim time i kod zdravstvenih problema. Meditacijom se stimulira dio živčanog sustava koji regulira rad srca, krvni tlak i disanje te se opuštaju mišići.

Dokazane prednosti meditacije

Istraživanje o utjecaju meditacije na moždane valove provela je ekipa sa Sveučilišta u Zagrebu, a rezultati su potvrdili da je transcendentalna meditacija korisna u liječenju različitih vrsta anksioznih poremećaja. Istraživači su također primijetili značajno manju emocionalnu iscrpljenost kod osoba koje prakticiraju meditaciju što je vrlo važna značajka kod smanjenja stresa. U drugoj studiji dokazano je da meditacija potiče i kreativnost. Naime, sudionici istraživanja su nakon provedene meditacije pokazali bolji rezultat u testovima kreativnosti od prosječnoga te su s većim uspjehom rješavali problemske zadatke od osoba koje nisu prakticirale meditaciju.

FOTO: Flickr

Osim navedenih prednosti mnogi se slažu da meditacija pomaže i kod poboljšanja koncentracije, ali i kod postizanja unutrašnjeg mira kojemu mnogi danas teže, ali ne znaju na koji način ga postići. Istraživanja provedena u SAD-u pokazala su da bi čak 80 posto tamošnjeg stanovništva radije popilo tabletu za smirenje nego 15 minuta meditiralo. Takvo mišljenje je rezultat toga što mnogi ni ne znaju kako meditirati, a ovo su osnovni koraci koji su vam potrebni za svladavanje ove jednostavne duhovne vježbe.

Kako započeti meditaciju

1. Odaberite pravo vrijeme

Najbolje vrijeme za meditaciju je ujutro dok vam je um još relativno miran. Ako meditirate popodne ili navečer događaji koji su se dogodili toga dana ometat će vaš um i misli će teže izlaziti iz glave.

2. Odaberite savršeno mjesto

Pronađite mjesto gdje možete mirno sjediti 15-20 minuta sa sigurnošću da vas nitko neće ometati. Neka to bude vaša omiljena prostorija gdje ćete biti najopušteniji.

3. Udobno se smjestite

Najbolja pozicija za meditaciju je sjedeći položaj, prekriženih nogu. Možete sjediti i u drugim položajima ako vam nije udobno prekrižiti noge, ali najbitnije je da vam je kralježnica ravna. Ako vam sjedenje nije udobno, moguće je i ležati tijekom meditacije, ali to nije preporučljivo jer se može dogoditi da zaspete.

FOTO: Pixabay

4. Počnite pratiti disanje

Zatvorite oči i pratite svaki udisaj i izdisaj i one dijelove tijela koji se pomiču tijekom tog disanja. Možete i brojati svaki udisaj kako bi vam bilo lakše fokusirati se samo na disanje. Mnogi preporučuju i da si zamislite sliku cvijeta ili svijeće ako vam fokus na disanju nije dovoljan. Uključite si i laganu muziku koja će dodatno umiriti vaš um.

5. Nemojte se tjerati da prestanate misliti

Ljudskim umom svaki dan prođe oko 80 tisuća misli i zato nemojte očajavati ako tijekom meditacije neke dođu u vaš um. Poanta meditacije je da primijetite takve misli i istog trenutka ih otpustite i usredotočite se ponovno na disanje. Na taj način učite svoj mozak da i nakon meditacije primijeti svaku misao i otpusti istog trenutka one negativne.

Ovom jednostavnom duhovnom vježbom osigurat ćete si opušteniji život s manje stresa i više strpljenja. Uživajte u njoj i ne brinite ako odmah ne možete očistiti um, samo se opustite i rezultati će doći. 

Komentari na članak

Vezani članci

jedenje kasno navečer

Znanstveno istraživanje

Jedenje kasno navečer negativno utječe na rad mozga

Prema novim istraživanjima, konzumiranje hrane u kasnim noćnim satima negativno utječe na naše pamćenje i učenje.

Vino

Novo istraživanje

Crno vino je zdravo poput vježbanja

Zahvaljujući studiji provedenoj u Kanadi, ljubitelji vina imaju razlog više za uživanje u bogatoj kombinaciji mirisa i okusa.

Crne cipele

Sam svoj majstor

Jednostavni trikovi pomoću kojih ćete svaku tvrdu cipelu učiniti udobnom

I najuži i najtvrđi model cipela može se prilagoditi vašem stopalu uz malo topline ili hladnoće.

meditacija

Meditacija u svakodnevnom životu

Vježbajte mozak, usmjerite misli i pobjegnite od stresa

Istraživanja provedena na Harvardu 2011. pokazuju da se meditacijom povećava gustoća sive tvari u hipopotamusu vašeg mozga koji je odgovoran za bolje pamćenje, učenje i mentalno zdravlje

Zdravi zubi

Intervju: dr. dent. med. Dunja Cukon

Zdravlje zubi na prvom mjestu!

Higijena zubi i usne šupljine nije samo "čisti i bijeli zubi", to je najprije stvar odgoja, a poslije postaje način na koji gradimo samopoštovanje i način na koji se prezentiramo drugim ljudima.