LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Durexovo istraživanje

Manjak samopouzdanja i "kultura nepobjedivosti" dovode do izostanka sigurnog seksa među mladima

Tvrtka Durex provela je informativno istraživanje o korištenju zaštite tijekom spolnog odnosa. Dobiveni su rezultati iznenađujući.

Tvrtka Durex provela je informativno istraživanje o korištenju zaštite tijekom spolnog odnosa. Dobiveni su rezultati iznenađujući.

Novo Durexovo istraživanje rasvjetljava posljedice i zablude koje trenutno sprječavaju prakticiranje sigurnog seksa među brojnim mladim ljudima između 16. i 24. godine Dubinsko istraživanje, koje se provodilo više od dvije godine, kombinacija je anketa i intervjua s mladim ljudima. Otkriva šokantan manjak znanja o spolno prenosivim bolestima, neželjenoj trudnoći te seksualnom ponašanju suprotnog spola.

Mladi ljudi znaju da bi trebali koristiti kondom svaki put, ali se u žaru trenutka, ovo nepisano pravilo često zanemari. Čini se kako mnogi od njih ne brinu o posljedicama seksa bez zaštite i/ili nemaju dovoljno samopouzdanja pa i ne inzistiraju na korištenju kondoma, već prihvaćaju rizike koje ne bi trebali.

Rasprostranjena uzrečica to se meni neće dogoditi te manjak znanja o rizicima spolno prenosivih bolesti i neželjene trudnoće gorivo je takozvanoj kulturi nepobjedivosti. Činjenice su jasne: 40% seksualno aktivnih mladih ljudi imalo je nezaštićen spolni odnos s više od jedne osobe, a 61% složilo se kako obično ne misle o kondomima dok im ne zatrebaju.

Prošli tjedan spavala sam s nekim bez korištenja kondoma. Otišla sam u bolnicu, popila pilulu i sve je bilo riješeno. Kao kad se prehladiš. – rekla je jedna od ispitanica.

Usprkos ovom svakidašnjem preuzimanju rizika, za samo 14% ispitanika najveće su brige spolno prenosive bolesti (ne uključujući HIV ili AIDS). Manje od četvrtine njih izjavilo je da im je neželjena trudnoća najveća briga kod nezaštićenog seksa. Statistika i stajališta ispitanika pokazuju ljestvicu prepreka za siguran seks. Gotovo polovina smatra da HIV/AIDS nije nešto što se može dogoditi njihovoj grupi prijatelja.

Durex vjeruje kako su istraživanje i film otkrili neke nove načine prevladavanja ovih izazova te su počeli mijenjati stavove o sigurnom seksu. Brend je lansirao opsežan online hub pružajući mladim ljudima praktične, iskrene savjete o seksu i ljubavnim vezama. Hub uključuje praktične savjete, članke te video isječke povezane s tematikom samopouzdanja, sigurnog seksa, spolno prenosivih bolesti i neželjene trudnoće.

 Prirodno siguran seks trebao bi biti odgovornost obaju partnera, ali ono što sam naučio od mnogih mladih muškaraca tijekom istraživanja jest činjenica da su većinom djevojke čuvarice vrata – prolazi ono što one kažu. – rekao je Mark Pearson, Durexov regionalni brand direktor.

Također je naglasio:

 Mlade djevojke kažu kako znaju da bi trebale inzistirati na korištenju kondoma svaki put, no u stvarnosti je to drugačije, kondomi se ne koriste iz raznih razloga. Jedan uobičajen razlog koji smo čuli jest briga da će, ako inzistiraju na kondomu, ubiti raspoloženje ili odbiti partnera. Strah od odbijanja ili ubijanja raspoloženja ključna je prepreka za mnoge mlade djevojke, ali otkrili smo da ovo većinom uopće nije slučaj. Zapravo je istina potpuno suprotna.

Durex želi razbiti mitove o tome kako se dečko osjeća kada cura inzistira na kondomu. Istraživanje otkriva da se više od trećine njih pokuša izvući bez korištenja kondoma, ali film pokazuje da mnoge uzbuđuje kada o kondomu ne mogu pregovarati. Zapravo, 79% mladih muškaraca izjavilo je da ih uzbuđuje kada cure inzistiraju na korištenju kondoma.

Stoga želi iskoristiti ovu poruku i sadržaj dostupan preko online huba kako bi preokrenuo trenutak za kondom iz situacije koja trenutno uzrokuje brige u nešto pozitivno za obje strane.

 Danas je teško biti mlad – postoji toliko društvenih pritisaka pa seks, a pogotovo ljubavne veze, mogu biti minsko polje. Ova kampanja pokazuje koliko je važno i moćno znanje i samopouzdanje te koliko ti oni mogu pomoći pri donošenju pametne odluke. Osnaživanje mladih, posebno mladih žena, nešto je prema čemu osjećam veliku strast i nadam se da će izravnom komunikacijom ova kampanja pomoći ohrabriti snažnije i pozitivnije znanje i stavove prema seksu. – ističe Radio 1 DJ i TV voditeljica Gemma Cairney podupirući kampanju.

 

FOTO: DUREX