Savjeti

Kako spriječiti blagdansko prejedanje?

prejedanje

Prepun blagdanski stol lako bi vas mogao namamiti da izgubite osjećaj samokontrole. Prepoznajte jeste li podložni ovom efektu i na vrijeme ga spriječite.

Vjerojatno vam je poznata situacija koja se redovito ponavlja za velike blagdane. Prepun stol koji vas mami da posegnete za još jednim komadom hrane. Niste planirali, ali kada se već dogodilo, pojest ćete još, i još malo, i tako do prejedanja...

Ako ste se pronašli u gornjem opisu, moguće je da imate efekt gubljenja samokontrole, navode na psychologytoday.com. Ovisno o vašoj osobnosti, jedno prekoračenje u obroku lako vas može dovesti do faze prejedanja. U knjizi „Snaga volje”, Roy Baumeister i John Tierney ističu brojne eksperimente koji pokazuju kako osobama na dijeti ide dobro sve do kobnog dana kada prekrše pravila prehrane. Naime, tada prestaje svako praćenje prehrane i počinje ignoriranje osjećaja sitosti.

No, kako to spriječiti? Prvi korak je da prekinete s eventualnim dijetama i strogim ograničenjima prehrane. Osobe na dijeti mogu se preokupirati pravilima, tako da izgube kontakt s unutarnjim osjećajima gladi i sitosti. Štoviše, ako ste na ekstremnoj dijeti, glad će vas tjerati da dograbite više hrane nego što namjeravate ili želite. Čak 95% osoba na dijeti vrati tjelesnu težinu tijekom dvije godine Dakle, umjesto dijete preporučuje se samo razuman plan prehrane. To je ono što je znatno učinkovitije.

Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći u reguliranju prehrane tijekom ovih blagdana. Jedite polako i obratite pažnju na to kako se vaše tijelo osjeća. Umjesto preskakanja obroka, jedite zdravu hranu tijekom dana radi opskrbe mozga glukozom i stvaranja osjećaja zadovoljstva. Alkohol otežava praćenje prehrane pa ga pokušajte ograničiti na razumnu količinu.

Donesite unaprijed odluku o ponašanju za blagdanskim stolom, primjerice: „Pojest ću samo jedan desert“ ili „Ne treba mi nezdrava hrana poput čipsa“. Ipak, najvažnije je da preispitate svoje razmišljanje. Sudjelujete li u racionalizaciji unosa hrane i jeste li skloni nakon jednog manjeg prekršaja pojesti cijelu tortu? Pokušajte se stoga destruktivnim mislima suprostaviti sljedećim izrazima:

„Zaslužujem bolje se brinuti o sebi.“

„Mali propust ne mora postati veliki povratak na staro.“

„Oprostit ću si ovaj prekršaj i neću se dovesti do toga da lošu situaciju učinim puno gorom.“

Upamtite, sama svijest o postojanju ovog efekta pomoći će vam da ga držite pod kontrolom.

Komentari na članak

Vezani članci

Brz mobitel

Smanjite nervozu

Jednostavni načini kako ubrzati rad vašeg mobitela

Ažuriranje operacijskih sustava i automatsko čišćenje poruka samo su neke opcije kojima korisnici iOS-a i androida mogu ubrzati svoje mobitele i koristiti ih bez nervoze.

Valentinovo

Vodič za one koji su „single”

Kako preživjeti Valentinovo

Trgovine su pune crvenih srdaca, prigodne rasprodaje u punom su jeku i čini se da se nigdje ne možete sakriti od ljubavi. Stiže Valentinovo. No, što ako ste single?

PR

Odnosi s javnošću

10 znakova da je PR posao za tebe

Saznaj je li posao stručnjaka za odnose s javnošću za tebe!

Božićne zazubice

Blagdanske zazubice

Obavezni hedonizam: Jednostavni recepti za blagdane

Jednostavni i ukusni recepti kojima ćete oduševiti svoje najbliže. Božićno vrijeme je doba kada se trebate nagraditi za sve ono na čemu ste se istrošili tijekom cijele godine.

1

Hranom protiv depresije

Ukusni i zdravi zalogaji koji će vam popraviti raspoloženje

U hladnim jesenskim danima svima nam trebaju dodatne količine sreće. Budući da smo toga svjesni, pripremili smo za vas popis nadasve finih i lako dostupnih namirnica koje će vam nacrtati osmijeh na lice.