Savjeti

Kako spriječiti blagdansko prejedanje?

prejedanje

Prepun blagdanski stol lako bi vas mogao namamiti da izgubite osjećaj samokontrole. Prepoznajte jeste li podložni ovom efektu i na vrijeme ga spriječite.

Vjerojatno vam je poznata situacija koja se redovito ponavlja za velike blagdane. Prepun stol koji vas mami da posegnete za još jednim komadom hrane. Niste planirali, ali kada se već dogodilo, pojest ćete još, i još malo, i tako do prejedanja...

Ako ste se pronašli u gornjem opisu, moguće je da imate efekt gubljenja samokontrole, navode na psychologytoday.com. Ovisno o vašoj osobnosti, jedno prekoračenje u obroku lako vas može dovesti do faze prejedanja. U knjizi „Snaga volje”, Roy Baumeister i John Tierney ističu brojne eksperimente koji pokazuju kako osobama na dijeti ide dobro sve do kobnog dana kada prekrše pravila prehrane. Naime, tada prestaje svako praćenje prehrane i počinje ignoriranje osjećaja sitosti.

No, kako to spriječiti? Prvi korak je da prekinete s eventualnim dijetama i strogim ograničenjima prehrane. Osobe na dijeti mogu se preokupirati pravilima, tako da izgube kontakt s unutarnjim osjećajima gladi i sitosti. Štoviše, ako ste na ekstremnoj dijeti, glad će vas tjerati da dograbite više hrane nego što namjeravate ili želite. Čak 95% osoba na dijeti vrati tjelesnu težinu tijekom dvije godine. Dakle, umjesto dijete preporučuje se samo razuman plan prehrane. To je ono što je znatno učinkovitije.

Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći u reguliranju prehrane tijekom ovih blagdana. Jedite polako i obratite pažnju na to kako se vaše tijelo osjeća. Umjesto preskakanja obroka, jedite zdravu hranu tijekom dana radi opskrbe mozga glukozom i stvaranja osjećaja zadovoljstva. Alkohol otežava praćenje prehrane pa ga pokušajte ograničiti na razumnu količinu.

Donesite unaprijed odluku o ponašanju za blagdanskim stolom, primjerice: „Pojest ću samo jedan desert“ ili „Ne treba mi nezdrava hrana poput čipsa“. Ipak, najvažnije je da preispitate svoje razmišljanje. Sudjelujete li u racionalizaciji unosa hrane i jeste li skloni nakon jednog manjeg prekršaja pojesti cijelu tortu? Pokušajte se stoga destruktivnim mislima suprostaviti sljedećim izrazima:

„Zaslužujem bolje se brinuti o sebi.“

„Mali propust ne mora postati veliki povratak na staro.“

„Oprostit ću si ovaj prekršaj i neću se dovesti do toga da lošu situaciju učinim puno gorom.“

Upamtite, sama svijest o postojanju ovog efekta pomoći će vam da ga držite pod kontrolom.

Komentari na članak

Vezani članci

Dan mlijeka

Na današnji dan

Čaša mlijeka za obranu od prehlade

Osim što pomaže vašem organizmu u obrani od prehlade, mlijeko u raznim kombinacijama može biti odlična poslastica u ovim hladnim, zimskim danima.

pakiranjee

Savjeti Lifehackera

Nemoj se više mučiti - uz ovih par savjeta, spakiraj kofer bez problema!

Jeste li se pitali kako da najbolje spakirate kofer, a da vam sve bude na mjestu i da sve stane unutra? Evo kako da uspijete ugurati sve što vam je potrebno.

Kihanje

Držite alergije pod kontrolom

Praktični savjeti za ublažavanje alergijskih tegoba

Ublažite simptome alergije u nekoliko jednostavnih koraka i nastavite bezbrižno uživati u toplim, proljetnim danima.

5 savjeta za studentsku uštedu

5 jednostavnih trikova za super uštedu

Uštedite prilikom putovanja sa studentskim budžetom!

Studentsko doba idealno je za brojna putovanja i druženja s ekipom u raznim dijelovima svijeta. Ipak, mnogima je najčešće ograničenje nikad dovoljan budžet s kojim raspolažu.

cura na telefonu kiša

Teškoće samostalnog života

Deset savjeta kako lakše prebroditi čežnju za domom

Teško je napustiti rodni kraj. Ako ste i vi jedan od studenata koji su upisali fakultet u drugom gradu te vas povremeno uhvati čežnja za domom, ne brinite, postoje načini da se s njom lakše nosite.