Savjeti

Kako spriječiti blagdansko prejedanje?

prejedanje

Prepun blagdanski stol lako bi vas mogao namamiti da izgubite osjećaj samokontrole. Prepoznajte jeste li podložni ovom efektu i na vrijeme ga spriječite.

Vjerojatno vam je poznata situacija koja se redovito ponavlja za velike blagdane. Prepun stol koji vas mami da posegnete za još jednim komadom hrane. Niste planirali, ali kada se već dogodilo, pojest ćete još, i još malo, i tako do prejedanja...

Ako ste se pronašli u gornjem opisu, moguće je da imate efekt gubljenja samokontrole, navode na psychologytoday.com. Ovisno o vašoj osobnosti, jedno prekoračenje u obroku lako vas može dovesti do faze prejedanja. U knjizi „Snaga volje”, Roy Baumeister i John Tierney ističu brojne eksperimente koji pokazuju kako osobama na dijeti ide dobro sve do kobnog dana kada prekrše pravila prehrane. Naime, tada prestaje svako praćenje prehrane i počinje ignoriranje osjećaja sitosti.

No, kako to spriječiti? Prvi korak je da prekinete s eventualnim dijetama i strogim ograničenjima prehrane. Osobe na dijeti mogu se preokupirati pravilima, tako da izgube kontakt s unutarnjim osjećajima gladi i sitosti. Štoviše, ako ste na ekstremnoj dijeti, glad će vas tjerati da dograbite više hrane nego što namjeravate ili želite. Čak 95% osoba na dijeti vrati tjelesnu težinu tijekom dvije godine Dakle, umjesto dijete preporučuje se samo razuman plan prehrane. To je ono što je znatno učinkovitije.

Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći u reguliranju prehrane tijekom ovih blagdana. Jedite polako i obratite pažnju na to kako se vaše tijelo osjeća. Umjesto preskakanja obroka, jedite zdravu hranu tijekom dana radi opskrbe mozga glukozom i stvaranja osjećaja zadovoljstva. Alkohol otežava praćenje prehrane pa ga pokušajte ograničiti na razumnu količinu.

Donesite unaprijed odluku o ponašanju za blagdanskim stolom, primjerice: „Pojest ću samo jedan desert“ ili „Ne treba mi nezdrava hrana poput čipsa“. Ipak, najvažnije je da preispitate svoje razmišljanje. Sudjelujete li u racionalizaciji unosa hrane i jeste li skloni nakon jednog manjeg prekršaja pojesti cijelu tortu? Pokušajte se stoga destruktivnim mislima suprostaviti sljedećim izrazima:

„Zaslužujem bolje se brinuti o sebi.“

„Mali propust ne mora postati veliki povratak na staro.“

„Oprostit ću si ovaj prekršaj i neću se dovesti do toga da lošu situaciju učinim puno gorom.“

Upamtite, sama svijest o postojanju ovog efekta pomoći će vam da ga držite pod kontrolom.

Komentari na članak

Vezani članci

šrilanka dijana

Intervju s Dijanom Habjan

„Svima koji žele povoljno putovati, internet je najbolji prijatelj“

Portugal, Turska, Šri Lanka, Hong Kong – za sve nas to su samo zemlje na geografskoj karti, ali za Dijanu Habjan to su mjesta kroz koja je jeftino proputovala. Saznali smo kako joj je to pošlo za rukom.

Pržena hrana

Razmislite o ovome dok čekate red u menzi

Slasni zalogaji koji uzrokuju loš ten

Nije lako voditi zdrav život i brinuti se o zdravlju. Treba zanemariti estetiku i početi obraćati pažnju na znakove koje vam vaša koža daje jer su odraz stanja vašeg organizma.

Par na biciklu

Ljubavni odnosi

Otvorenim razgovorom, povjerenjem i opraštanjem do kvalitetnije i zdravije veze

„Ako me voliš, prihvati me takvu/takvog kakva/kakav jesam“ ima dublje značenje od onoga kako to većina ljudi protumači. Veza ipak zahtijeva više rada i truda.

Posao

Posao bez muke

Savjeti za bolju usredotočenost na poslu

Za sve one kojima je teško usredotočiti se na zadatke i kojima misli s posla odlutaju brzinom svjetlosti donosimo savjete koji će povećati efikasnost, produktivnost i zadovoljstvo poslom.

Tipkanje u vožnji

Izazovi modernog svijeta

Što je ovisnost o Facebooku i kako je se riješiti?

Zašto ljudi imaju potrebu da prilikom rada posegnu za pametnim telefonom i pogledaju što se novog desilo na Facebooku?