Savjeti

Kako spriječiti blagdansko prejedanje?

prejedanje

Prepun blagdanski stol lako bi vas mogao namamiti da izgubite osjećaj samokontrole. Prepoznajte jeste li podložni ovom efektu i na vrijeme ga spriječite.

Vjerojatno vam je poznata situacija koja se redovito ponavlja za velike blagdane. Prepun stol koji vas mami da posegnete za još jednim komadom hrane. Niste planirali, ali kada se već dogodilo, pojest ćete još, i još malo, i tako do prejedanja...

Ako ste se pronašli u gornjem opisu, moguće je da imate efekt gubljenja samokontrole, navode na psychologytoday.com. Ovisno o vašoj osobnosti, jedno prekoračenje u obroku lako vas može dovesti do faze prejedanja. U knjizi „Snaga volje”, Roy Baumeister i John Tierney ističu brojne eksperimente koji pokazuju kako osobama na dijeti ide dobro sve do kobnog dana kada prekrše pravila prehrane. Naime, tada prestaje svako praćenje prehrane i počinje ignoriranje osjećaja sitosti.

No, kako to spriječiti? Prvi korak je da prekinete s eventualnim dijetama i strogim ograničenjima prehrane. Osobe na dijeti mogu se preokupirati pravilima, tako da izgube kontakt s unutarnjim osjećajima gladi i sitosti. Štoviše, ako ste na ekstremnoj dijeti, glad će vas tjerati da dograbite više hrane nego što namjeravate ili želite. Čak 95% osoba na dijeti vrati tjelesnu težinu tijekom dvije godine. Dakle, umjesto dijete preporučuje se samo razuman plan prehrane. To je ono što je znatno učinkovitije.

Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći u reguliranju prehrane tijekom ovih blagdana. Jedite polako i obratite pažnju na to kako se vaše tijelo osjeća. Umjesto preskakanja obroka, jedite zdravu hranu tijekom dana radi opskrbe mozga glukozom i stvaranja osjećaja zadovoljstva. Alkohol otežava praćenje prehrane pa ga pokušajte ograničiti na razumnu količinu.

Donesite unaprijed odluku o ponašanju za blagdanskim stolom, primjerice: „Pojest ću samo jedan desert“ ili „Ne treba mi nezdrava hrana poput čipsa“. Ipak, najvažnije je da preispitate svoje razmišljanje. Sudjelujete li u racionalizaciji unosa hrane i jeste li skloni nakon jednog manjeg prekršaja pojesti cijelu tortu? Pokušajte se stoga destruktivnim mislima suprostaviti sljedećim izrazima:

„Zaslužujem bolje se brinuti o sebi.“

„Mali propust ne mora postati veliki povratak na staro.“

„Oprostit ću si ovaj prekršaj i neću se dovesti do toga da lošu situaciju učinim puno gorom.“

Upamtite, sama svijest o postojanju ovog efekta pomoći će vam da ga držite pod kontrolom.

Komentari na članak

Vezani članci

Čokolada

Nedostatak nutrijenata

Što nam zapravo govori želja za određenom hranom?

Otkrijte što se krije iza vaše želje za određenom hranom i jeste li stvarno gladni.

Inovacije 2025.

Predviđanja u znanosti i tehnologijama

Inovacije koje nas očekuju 2025. godine

Analitičari Thomson Reutersa u ovom izvještaju opisuju predviđanja najznačajnijih stvari vezanih uz razvoj znanosti i tehnologije koje nas očekuju u narednih 10 godina.

Happy Couple

Istinite ispovijesti s katastrofalnih spojeva

Greške kojima ćete potpuno upropastiti prvi spoj i izbjeći drugi

Muškarci su iskreno priznali što ih potpuno odbije na prvom spoju. Provjerite koje greške ne smijete učiniti kako biste izbjegli gastritis i grčeve nastale zbog lošeg prvog spoja.

Pokloni

Knjiga je najljepši poklon

Na posebnom automatu moguća zamjena neželjenih božićnih darova za knjige

Ovih blagdana u Njemačkoj, knjigoljupci su na posebnim automatima potpuno besplatno mogli dobiti knjige u zamjenu za neželjene božićne poklone.

5 načina na koje vam mentor može pomoći na faksu

Savjeti za brucoše

Pet razloga zbog kojih biste trebali imati studenta mentora na faksu

Početak fakulteta najstrašniji je period studiranja. Mentor vam svakako može ublažiti stres početka studiranja. Ne vjerujete? Pročitajte članak!