Sve se budi, ali tebi se spava

Kako jednostavnim promjenama pobijediti proljetni umor i osjećati se bolje

Spavanje; izvor: https://unsplash.com/photos/s8PTWCu5maQ

Fenomen proljetnog umora javlja se na prijelazu iz zime u proljeće, a osobito je izražen kada pomaknemo svoje satove unaprijed. Našem je organizmu potrebno neko vrijeme da se privikne na sve promjene koje dolaze s proljećem, ali možemo mu taj prijelaz olakšati.

Napokon smo ispratili dugu i zbunjujuće promjenjivu zimu. Proljeće je stiglo! Sve se budi. Ptičice pjevaju, sunce sja, ali vama se samo spava. Drugim riječima, savladao vas je proljetni umor. To je stvarni pojam za koji postoji objašnjenje. Umor, vrtoglavice, glavobolje i loše raspoloženje mogu biti posljedica promjene u razini hormona zbog veće količine sunčeve svjetlosti, poremećaja cirkulacije povećanjem temperature zraka, smanjene tjelesne aktivnosti tijekom zime, nagle promjene rasporeda uslijed pomicanja sata zadnji vikend u ožujku ili alergija. Doktorica Heidrun Holstein za The Sydney Morning Gerald izjavila je da je pojava proljetnog umora normalna te privikavanje tijela na promjene u okolišu traje otprilike dva do tri tjedna. Ipak, prijelaz iz jednog godišnjeg doba u drugo moguće je ublažiti uvrštavanjem jednostavnih promjena u svakodnevne životne aktivnosti.

1. Pravilna prehrana

FOTO: Pixabay

Nekako sve uvijek započne sa savjetima o pravilnoj prehrani. Kada smo umorni često zanemarimo i svoje prehrambene navike pa je lako prehranu bazirati na brzim rješenjima poput masnih i slanih peciva iz pekarnice, slatkiša i grickalica. Također, unos svježeg voća i povrća, osobito onoga bogatog vitaminom C, smanjuje se tijekom zime te je na početku proljeća razina vitamina C u krvi niska. Kao posljedica može doći do smanjenja sposobnosti imunosnog sustava da se obrani od patogena pa je i učestalost prehlada velika pred kraj zime i na početku proljeća. Posvetite nešto više pažnje planiranju obroka unaprijed te u njih uključite što više raznolikog voća, povrća i integralnih žitarica. Među deficitima, čest je i onaj željeza. Hranu bogatu željezom kombinirajte s hranom bogatom vitaminom C kako biste povećali njegovu apsorpciju u organizmu, npr. začinite salatu od graha s limunovim sokom.

2. I dovoljno tekućine!

foto: giphy.com

Neki dani zatrpani su dogovorima za kavu pa ni ne možemo zaboraviti unositi dovoljno tekućine u organizam, ali ponekada pijenje u potpunosti ignoriramo jer je dosadno piti sam, a pogotovo piti vodu. Uz to, najčešće ni ne primijetimo da smo dehidrirani. Preporuka je unositi onoliko mililitara tekućine u organizam koliko unesemo energije u kilokalorijama. Možemo reći, oko 2 litre na dan. Adekvatno hidriran organizam zaista nas može učiniti manje umornima, a izvor tekućine nije samo voda i ostalo piće, već i voće, povrće, juhe. Alkohol, nažalost, potiče dehidraciju.

3. Kvalitetan san

Najočitiji uzrok proljetnog umora manjak je sna ili jednostavno slabija kvaliteta sna. Stvarno je lijepo kada u jesen satove pomaknemo unatrag i dobijemo dodatni sat sna, ali sve se to vrati u proljeće kada se sat pomiče jedan sat unaprijed. Nekima je potrebno duže vrijeme za privikavanje na to, a uz današnji brzi način života i hrpu nedovršenih zadataka za faks još je i teže. Najjednostavnije rješenje jest raniji odlazak na spavanje, ali ponekad je tako teško natjerati tijelo da zaspe ranije. Kako biste poboljšali kvalitetu sna, pokušajte oblikovati stalnu večernju rutinu. Ako vam fali inspiracije prilikom stvaranja večernje rutine, pogledajte i nekoliko videa na YouTubeu na tu temu jer zaista ih je mnogo ili pogledajte donji video koji smo pronašli za vas.

4. Tjelovježba

Svakodnevna tjelesna aktivnost, osim što može produžiti život, poboljšava mentalno zdravlje i raspoloženje. Neopisiv je osjećaj leći u krevet nakon dana u kojemu smo izmorili i naše tijelo, a ne samo mozak. Zaspiš dok si rek'o keks! Stručnjaci preporučuju tjelesnu aktivnost 3 do 5 puta tjedno u trajanju od 30 do 60 minuta. Proljetni umor, osim odlaska u teretanu, može riješiti i duža šetnja po sunčanom vremenu, ili za one malo ambicioznije, trčanje. Dvostruka doza sreće! Pronađite oblik tjelesne aktivnosti koji vam najviše odgovara.

FOTO: Unsplash

5. Hladni jutarnji tuš

Baš kao što ulazak u hladno more probuditi cijelo tijelo tijekom vrućeg ljetnog dana, tako djeluje i hladni tuš na početku dana. On potiče cirkulaciju i povećava budnost. Možda ipak niste spremni za ovako ekstremne pothvate. U tom slučaju, čak i buđenje odmah nakon zvuka alarma može pozitivno utjecati na odmornost tijekom dana, a jutarnje tuširanje, kakvo god ono bilo, omogućuje da novi dan započne potpuno čist. Kao nova stranica života.

Umorni smo mi stalno, nije to samo do proljeća, ali na prijelazu iz zime u proljeće barem imamo opravdanje. Ako ste uspjeli ovaj članak pročitati do kraja, vjerojatno vam fenomen proljetnog umora nije problem, ali sada znate kako povećati razinu energije u danu. Uživajte u svim čarima koje proljeće pruža i nemojte se zaboraviti – odmoriti.

Komentari na članak

Vezani članci

FOTO

Intervju s Karlom Krznarićem

Uplovljavanje u poduzetničke vode u studentskim danima

Kako je to uz studij anglistike i germaniste, članstvo u nizu udruga i brojnim drugim aktivnostima odlučiti pokrenuti vlastiti projekt koji se pretvorio u biznis, otkrio nam je Karlo Krznarić. Zamolili smo ga i za nekoliko savjeta kako bi i naše prezentacije na seminarima prošle što bolje.

naslovna

STUDENTSKI POSLOVI

Što učiniti kada ne dobijete posao koji ste htjeli – savjeti

Svaki se čovjek barem jednom u životu suočio s time da nije dobio posao koji je htio i da nije znao kako se nositi sa situacijom u kojoj se našao. Brojni ljude odluče odustati i ne pokušavaju se prijavljivati za druge poslove određeni period. No važno je znati da se iz svake situacije nešto može naučiti i da negativan odgovor koji ste dobili sada možda i nije tako loš.

INmusic Festival 2016

Nagradni natječaj

Smisli slogan i osvoji ulaznicu

Bliži se toplo i nezaboravno ljeto, a pravi takav početak označavaju upravo glazbeni festivali na otvorenom. Vodimo te na jedan od njih, a kako te ništa ne bi iznenadilo tijekom partijanja, donosimo i neke trikove za nesmetani užitak i bezbrižan provod.

nocno učenje

Ispitni rokovi

Kako izbjeći stres u ispitno vrijeme

Bliži se najstresnije razdoblje za studente - ispitni rokovi. Iako je teško pobjeći od stresa, postoje načini kako ublažiti rekaciju na njega. Zato preuzmite kontrolu i nedopustite da stres vlada vašim životom.

Proteinska pizza

Ponuda pizzerije Gušti

Pizza svrstana u kategoriju zdrave hrane

Niskokalorična pizza postala je stvarnost u Hrvatskoj. Iako bogat zdravim proteinskim vrijednostima, proizvod ne gubi na bogatom okusu te će zasigurno postati traženi gurmanski proizvod.