Ispitni rokovi

Kako izbjeći stres u ispitno vrijeme

nocno učenje

Bliži se najstresnije razdoblje za studente - ispitni rokovi. Iako je teško pobjeći od stresa, postoje načini kako ublažiti rekaciju na njega. Zato preuzmite kontrolu i nedopustite da stres vlada vašim životom.

Ispitno razdoblje ili ludnica. Neprospavane noći, stres i panika, koji će uskoro zavladati studentskim životom, polako se osjećaju u zraku. Krenule su pripreme za nadolazeće ispite - objavljuje se literatura, skripte kruže društvenim mrežama, markeri su spremni, a kava je već kuhana. Od same pomisli na taj scenarij već nam je muka i želimo odustati još dok nismo ni počeli.

Iako se ovakva situacija čini kao nešto normalno i neizbježno jer svi na kraju nekako uspijemo izvući živu glavu, svejedno ne bismo trebali uzimati stres zdravo za gotovo. Izloženost dugotrajnom stresu ostavlja psihološke i fizičke posljedice koje utječu na naše zdravlje. Depresija, anksioznost, tjeskoba, probavne i kardiovaskularne tegobe, prehlada, gripa, problemi s kožom samo su neke od bolesti uzrokovane stresom.

Stresne situacije su uglavnom neizbježne, ali zato možemo ublažiti našu reakciju na ovaj podražaj. Pa ako još niste našli način kako da smanjite stres, sada je vrijeme da se počnete brinuti za sebe i svoj organizam jer zdravlje je na prvom mjestu. Prije nego što počnete učiti za ispite, prvo se psihički pripremite za ono što slijedi.

Odredite svoje želje i ciljeve te ih usporedite sa svojim mogućnostima i sposobnostima. Važno je pravilno i objektivno procijeniti situaciju jer postavljanjem nerazumnih i previsokih zahtjeva stvaramo si dodatni pritisak. Zato nemojte ciljati samo na odlične ocjene jer kada se pomirite s činjenicom da savršenstvo ne postoji, bit će vam puno lakše ostvariti ciljeve.

Nakon što ste odredili prioritete i sve zajedno odvagnuli, vrijeme je da napravite dobar i jasan plan koji će vam pomoći da kontinuirano radite ono što ste zamislili. O vama ovisi kako će taj plan izgledati pa pustite mašti na volju te napravite nešto što će vas dodatno motivirati. Važno je pravilno rasporediti vrijeme za učenje i ostaviti dovoljno vremena za odmor i opuštanje.

Prehrana

Kada ste se psihički pripremili, ne zaboravite pripremiti svoj organizam kako biste izbjegli štetne posljedice stresa i sačuvali svoje zdravlje. Iako vam se to čini nezamislivo, izbjegavajte kavu i napitke koji sadrže kofein jer oni vas drže budnim kratko vrijeme, a kada prestanu djelovati, umorniji ste nego što ste bili. Krenite s uravnoteženom prehranom koja sadrži mikronutrijente (vitamini i minerali) i makronutrijente (ugljikohidrati, proteini, masti).

Jedite namirnice (paprika, brokula, kelj, kupus, jagoda, agrumi, crni ribizl) koje sadrže vitamin C jer je najjači antioksidans među vitaminima topljivim u vodi. Zatim vitamini iz grupe B važni su za pravilno funkcioniranje živčanog sustava, a nalazimo ih zelenom lisnatom povrću, mahunarkama, šparogama, rajčicama, orašastim plodovima, integralnim žitaricama i morskim plodovima.

Od minerala preporuča se cink jer je važan za održavanje otpornosti na infekcije i bolesti, a neki od prirodnih izvora cinka su tuna, puretina, govedina, grašak, šampinjoni, sezam, sjemenke bundeve i mliječni proizvodi. Također, potreban je i magnezij koji omogućava pravilno funkcioniranje mišićnog i živčanog sustava. Najbolji izvori su losos, mahune, grah, blitva, špinat i prirodne mineralne vode bogate magnezijem.

Za prevenciju kardiovaskularnih bolesti te pravilan razvoj mozga i živčanog sustava jedite namirnice (plava riba, orasi, lanene sjemenke) koje sadrže omega-3 masne kiseline, a za regulaciju apetita, raspoloženja i spavanja zaslužan je tripoftan (esencijalna aminokiselina) koji se nalazi u hrani poput piletine, puretine, govedine, plave ribe, šampinjonima i špinatu.

Tjelovježba

Uz pravilnu prehranu važna je i pravilna tjelovježba. Ako ste od onih koji se ne bave sportom ili nekom rekreacijskom aktivnosti, vrijeme je da počnete. Pronađite nešto što vas zanima i svaki dan odvojite 15-30 minuta za tjelovježbu. Jer ne kaže se uzalud "u zdravom tijelu, zdrav duh".  A to je ono što vama treba kako bi se oslobodili napetosti i tjeskobe.

Krenite s trčanjem ili hodanjem jer su kardio vježbe odličan borac protiv stresa, vraćaju energiju i popravljaju raspoloženje. Odličan izbor su joga i pilates koji pomažu u uspostavi veze između uma i tijela jer kroz različite vježbe učite pravilno disati i boriti se sa stresom.

Aromaterapija

Eterična ulja odlična su u borbi protiv stresa jer djeluju umirujuće i opuštajuće te podižu raspoloženje. Pa kada osjetite tjeskobu uzmite aromaterapijsku pauzu, nekoliko kapi eteričnog ulja nakapajte na maramicu i udahnite, odmah ćete početi osjećati olakšanje i smirenost. Također, prostor u kojem učite ispunite nekim od eteričnih mirisnih ulja (lavanda, kadulja,cedrovina, mandarina, gorka naranča, ruža) te nekoliko kapi nakapajte na jastuk kako biste lakše zaspali.

I na kraju, najvažnije od svega je da budete pozitivni i vjerujete u sebe. Trudite se, ali i budite svjesni negativnih ishoda. Ne zaboravite na društveni život, uzmite si slobodnog vremena i izađite s prijateljima. Naravno, učestalo partijanje cijelu noć nije rješenje jer ćete se dodatno umoriti.

U svakom slučaju nemojte se zatvoriti u četiri zida i okružiti s gomilom skrpti jer ćete izgubiti motivaciju i preuzet će vas stres. Također, nagradite se nakon uspjeha nečim što volite jer ćete se osjećati bolje i bit ćete spremni za nastavak učenja.

Komentari na članak

Vezani članci

Plaža, hrana; izvor: https://pixabay.com/en/beach-bikini-blanket-clean-eating-1851002/

Zdrave grickalice

Pet finih zalogaja na plaži

Ljeto je u punom jeku. Ako ste izgubili inspiraciju za grickalice na plaži, donosimo vam nekoliko ideja za nutritivne ljetne zalogaje.

Gradski bazeni

Poticanje fizičke aktivnosti

Osječkim studentima omogućen besplatan ulaz na gradske bazene

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Športski objekti d.o.o. omogućuju besplatan ulaz na gradske bazene za prvih 50 studenata svake srijede od 10:00 do 17:00. Indeks ili iksica, kupaći i dobra volja sve su što vam je odsad potrebno za rekreaciju.

Učenje

1st SYMPTOMA better diagnosis stipendija

Stipendije za studente koji rade uz studij

Studirate? Radite kako biste financirali svoje obrazovanje? Dobro bi vam došla dodatna financijska pomoć? Onda ste idealni kandidati za 1st SYMPTOMA better diagnosis stipendiju!

Wash hair

Njega kose

Provjerite perete li kosu na pravilan način

Ako ste mislili da u pranju kose nema nikakve filozofije, prevarili ste se. Perete li vrhove šamponom ili ispirete kosu vrućom vodom – već ste pogriješili. Pa što učiniti?

Produktivnost2

Ususret ispitima

Savjeti za povećanje koncentracije i produktivnosti

Nakon ovih pet ključnih koraka uspjet ćete se koncentrirati na skriptu ispred vas.