Ispitni rokovi

Kako izbjeći stres u ispitno vrijeme

nocno učenje

Bliži se najstresnije razdoblje za studente - ispitni rokovi. Iako je teško pobjeći od stresa, postoje načini kako ublažiti rekaciju na njega. Zato preuzmite kontrolu i nedopustite da stres vlada vašim životom.

Ispitno razdoblje ili ludnica. Neprospavane noći, stres i panika, koji će uskoro zavladati studentskim životom, polako se osjećaju u zraku. Krenule su pripreme za nadolazeće ispite - objavljuje se literatura, skripte kruže društvenim mrežama, markeri su spremni, a kava je već kuhana. Od same pomisli na taj scenarij već nam je muka i želimo odustati još dok nismo ni počeli.

Iako se ovakva situacija čini kao nešto normalno i neizbježno jer svi na kraju nekako uspijemo izvući živu glavu, svejedno ne bismo trebali uzimati stres zdravo za gotovo. Izloženost dugotrajnom stresu ostavlja psihološke i fizičke posljedice koje utječu na naše zdravlje. Depresija, anksioznost, tjeskoba, probavne i kardiovaskularne tegobe, prehlada, gripa, problemi s kožom samo su neke od bolesti uzrokovane stresom.

Stresne situacije su uglavnom neizbježne, ali zato možemo ublažiti našu reakciju na ovaj podražaj. Pa ako još niste našli način kako da smanjite stres, sada je vrijeme da se počnete brinuti za sebe i svoj organizam jer zdravlje je na prvom mjestu. Prije nego što počnete učiti za ispite, prvo se psihički pripremite za ono što slijedi.

Odredite svoje želje i ciljeve te ih usporedite sa svojim mogućnostima i sposobnostima. Važno je pravilno i objektivno procijeniti situaciju jer postavljanjem nerazumnih i previsokih zahtjeva stvaramo si dodatni pritisak. Zato nemojte ciljati samo na odlične ocjene jer kada se pomirite s činjenicom da savršenstvo ne postoji, bit će vam puno lakše ostvariti ciljeve.

Nakon što ste odredili prioritete i sve zajedno odvagnuli, vrijeme je da napravite dobar i jasan plan koji će vam pomoći da kontinuirano radite ono što ste zamislili. O vama ovisi kako će taj plan izgledati pa pustite mašti na volju te napravite nešto što će vas dodatno motivirati. Važno je pravilno rasporediti vrijeme za učenje i ostaviti dovoljno vremena za odmor i opuštanje.

Prehrana

Kada ste se psihički pripremili, ne zaboravite pripremiti svoj organizam kako biste izbjegli štetne posljedice stresa i sačuvali svoje zdravlje. Iako vam se to čini nezamislivo, izbjegavajte kavu i napitke koji sadrže kofein jer oni vas drže budnim kratko vrijeme, a kada prestanu djelovati, umorniji ste nego što ste bili. Krenite s uravnoteženom prehranom koja sadrži mikronutrijente (vitamini i minerali) i makronutrijente (ugljikohidrati, proteini, masti).

Jedite namirnice (paprika, brokula, kelj, kupus, jagoda, agrumi, crni ribizl) koje sadrže vitamin C jer je najjači antioksidans među vitaminima topljivim u vodi. Zatim vitamini iz grupe B važni su za pravilno funkcioniranje živčanog sustava, a nalazimo ih zelenom lisnatom povrću, mahunarkama, šparogama, rajčicama, orašastim plodovima, integralnim žitaricama i morskim plodovima.

Od minerala preporuča se cink jer je važan za održavanje otpornosti na infekcije i bolesti, a neki od prirodnih izvora cinka su tuna, puretina, govedina, grašak, šampinjoni, sezam, sjemenke bundeve i mliječni proizvodi. Također, potreban je i magnezij koji omogućava pravilno funkcioniranje mišićnog i živčanog sustava. Najbolji izvori su losos, mahune, grah, blitva, špinat i prirodne mineralne vode bogate magnezijem.

Za prevenciju kardiovaskularnih bolesti te pravilan razvoj mozga i živčanog sustava jedite namirnice (plava riba, orasi, lanene sjemenke) koje sadrže omega-3 masne kiseline, a za regulaciju apetita, raspoloženja i spavanja zaslužan je tripoftan (esencijalna aminokiselina) koji se nalazi u hrani poput piletine, puretine, govedine, plave ribe, šampinjonima i špinatu.

Tjelovježba

Uz pravilnu prehranu važna je i pravilna tjelovježba. Ako ste od onih koji se ne bave sportom ili nekom rekreacijskom aktivnosti, vrijeme je da počnete. Pronađite nešto što vas zanima i svaki dan odvojite 15-30 minuta za tjelovježbu. Jer ne kaže se uzalud "u zdravom tijelu, zdrav duh".  A to je ono što vama treba kako bi se oslobodili napetosti i tjeskobe.

Krenite s trčanjem ili hodanjem jer su kardio vježbe odličan borac protiv stresa, vraćaju energiju i popravljaju raspoloženje. Odličan izbor su joga i pilates koji pomažu u uspostavi veze između uma i tijela jer kroz različite vježbe učite pravilno disati i boriti se sa stresom.

Aromaterapija

Eterična ulja odlična su u borbi protiv stresa jer djeluju umirujuće i opuštajuće te podižu raspoloženje. Pa kada osjetite tjeskobu uzmite aromaterapijsku pauzu, nekoliko kapi eteričnog ulja nakapajte na maramicu i udahnite, odmah ćete početi osjećati olakšanje i smirenost. Također, prostor u kojem učite ispunite nekim od eteričnih mirisnih ulja (lavanda, kadulja,cedrovina, mandarina, gorka naranča, ruža) te nekoliko kapi nakapajte na jastuk kako biste lakše zaspali.

I na kraju, najvažnije od svega je da budete pozitivni i vjerujete u sebe. Trudite se, ali i budite svjesni negativnih ishoda. Ne zaboravite na društveni život, uzmite si slobodnog vremena i izađite s prijateljima. Naravno, učestalo partijanje cijelu noć nije rješenje jer ćete se dodatno umoriti.

U svakom slučaju nemojte se zatvoriti u četiri zida i okružiti s gomilom skrpti jer ćete izgubiti motivaciju i preuzet će vas stres. Također, nagradite se nakon uspjeha nečim što volite jer ćete se osjećati bolje i bit ćete spremni za nastavak učenja.

Komentari na članak

Vezani članci

https://cdn.pixabay.com/photo/2015/11/07/08/49/hand-1030564_960_720.jpg

Na današnji dan

Uz ozonske heroje omotač će se oporaviti do 2070. godine

Prije 23 godine Ujedinjeni narodi osnovali su 16. rujna Svjetski dan ozona u cilju smanjenja korištenja štetnih tvari i očuvanja ozonskog omotača. Od tada se ozonski omotač uspješno oporavlja, a inicijativa ide korak dalje u pokušaju smanjenja globalnog zatopljenja.

John Oliver

Amerika, zemlja slobode?

VIDEO: Otkrijte zašto i kolike studentske dugove imaju američki studenti

Američki studentski krediti su najrigorozniji na svijetu i banke imaju veliku autonomiju u određivanju naplate duga. Ukoliko svoj dug ne uspijete platiti za vrijeme studiranja, očekujte da će vam banka moći oduzimati sve što posjedujete.

novac_kovanice

SKRIPTE, MENZA, KAVA

Studenti u prosjeku troše 40 kn dnevno

Koji mjesečni iznos bi bio dovoljan za zadovoljavanje potreba svakog studenta? Važno je napomenuti kako ne postoji univerzalan iznos koji bi odgovarao potrebama svakog studenta jer to ovisi o mnogo čimbenika: živi li student sam ili s roditeljima, hrani li se u menzi, izlazi li često, troši li na cigarete...

Paula

Paulina Erasmus priča

„Čeka vas nezaboravno iskustvo – samo naprijed!“

Studentica Paula otkrila nam je kako se provela prošle godine na razmjeni studenata u Njemačkoj.

„Ništa nije uzalud“

Projekt „Zid koji Govori“

INTERVJU: Studenti novinarstva čuvaju od zaborava zagrebačku uličnu umjetnost

Projekt „Zid koji Govori“ pokrenuli su zagrebački studenti novinarstva koji nastoje uličnu umjetnost približiti svakome, posebno mladima. S nama su podijelili svoje viđenje ulične umjetnosti te najljepše poruke pronađene na zagrebačkim zidovima.